Web Analytics Made Easy - Statcounter

کبگانیان در مورد سهمیه‌های کنکور گفت: بعضی از سهمیه‌های کنکور مصوب مجلس شورای اسلامی است و ضرورت دارد با تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس این موضوع حل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه مشترک دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان آموزش پزشکی و دکتر علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه «منصور کبگانیان» در مورد سهمیه‌های کنکور گفت: بعضی از سهمیه‌های کنکور مصوب مجلس شورای اسلامی است و ضرورت دارد با تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس موضوع سهمیه‌ها حل شود.

وی با اشاره به موضوع مالکیت فکری گفت: مالکیت فکری به عنوان یکی از بازیگران اصلی توسعه و رشد علم و فناوری در سند نقشه جامع علمی کشور لحاظ شده است اما متأسفانه در اجرای آن کوتاهی شده که نیاز به حمایت بودجه‌ای از سوی دولت دارد.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در مورد رشته پزشکی گفت: داوطلبین رشته پزشکی باید به مهارت و دانش پزشکی علاقه‌مند باشند و می‎توان سازوکاری فراهم کرد که پذیرش در رشته پزشکی از دوره لیسانس باشد.

«حمید امیدوار» معاون دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه با اشاره به اینکه شاخص سرانه تعداد پزشک در ایران نسبت به استاندارد جهانی بسیار کمتر است، تأکید کرد: در حال حاضر در پایتخت و شهرهای بزرگ به وفور پزشک داریم اما توزیع و کمبود پزشک در کل کشور مطرح است.

وی ابراز امیداواری کرد: در دوره جدید مجلس شورای اسلامی برای حل موضوع کمبود پزشک تصمیم‌گیری شود.

دکتر اصغر عبداللهی مشاور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور مجلس و فراسازمانی با اشاره به وجوه مشترک بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس، گفت: امید است در این دوره از مجلس تعاملات بین مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به ادوار گذشته عمیق‌تر شود.

وی تأکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک پارلمان چابک، زودبازده، هماهنگ و همراه با آنچه که کمیسیون بهداشت مجلس در عرصه سلامت به دنبال آن است، مطرح است.

عبداللهی اضافه کرد: پیوست‌نگاری قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی به منظور اینکه اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی شود، امری ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه بعضی از اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از نظر موضوعی با کمیسیون بهداشت مجلس مشترک است، افزود: سند آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت در سال 1394 در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار گرفت و ضرورت دارد برای اجرایی‌سازی آن تقسیم کاری بین مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود.

مشاور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور مجلس سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت، سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی را نیز از نظر موضوعی با کمیسیون بهداشت مجلس مرتبط دانست و گفت: موضوع جمعیت نیز از موضوعات مشترک است که ضرورت دارد تصویب قانون جمعیت در اولویت مجلس شورای اسلامی باشد.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی مجلس شورای اسلامی سهمیه های کنکور کمیسیون بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد

به گزارش گروه آنوزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا بصیرنیا دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: با توجه به فقدان ساختار فرابخشی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت ها و امور مربوط به دوره نوجوانی؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در آبان ماه سال گذشته مصوب کرد که امور مربوط به دوره نوجوانی به وظایف شورای عالی جوانان الحاق و اضافه و در این راستا اساسنامه شورای عالی جوانان تکمیل شود.

وی افزود: لذا اساسنامه اصلاحی شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسه 472 شورای معین طرح و بررسی شد و در بخش اهداف، وظایف و ترکیب این شورا؛ برنامه ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت برای دوره نوجوانی نیز لحاظ شد. همچنین با توجه به ضرورت چابک سازی ساختار و به منظور تسهیل در فرایند تصمیم گیری و پیشبرد امور مهم در دوره نوجوانی و جوانی؛ ترکیب شورای عالی نوجوانان و جوانان با رویکرد کارآمدسازی و اثربخشی به سمت تعدیل و تغییر سوق داده شد و مقرر شد در ترکیب آن با توجه به ضرورت حاکمیت یک نگاه جامع و تخصصی نسبت به امور و مسائل مهم نوجوانان و جوانان؛ از حضور و مشارکت متخصصان حوزه های مختلف و دستگاهها ذی ربط حسب مورد نیز استفاده شود.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه 473 این شورا؛ به استقبال چشمگیر از آیین مذهبی اعتکاف و افزایش تعداد معتکفین به ویزه نوجوانان و جوانان نسبت به سنوات قبل اشاره شد و در ادامه اساسنامه ستاد مرکزی اعتکاف طرح و بررسی شد و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد که امید است با تشکیل این ستاد؛ شرایط و بستر مناسب برای رشد و گسترش فرهنگ و آئین متعالی اعتکاف در سطح ملی و بین‌المللی فراهم آید.

بصیرنیا در خاتمه؛ ضمن ارائه گزارشی از سفر کاری اخیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت همراه به دو استان زنجان و قزوین؛ به تشریح رویکرد دبیرخانه شورای عالی عالی انقلاب فرهنگی در راستای اجرای مفاد سند تحول شورای عالی به منظور تقویت ارتباط فعال و دوسویه شورای عالی و جامعه نخبگانی و جبهه های مردمی و بهره گیری هر چه بیشتر از توانمندی های آنها پرداخت و چنین اقداماتی را موجب  بازشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تبیین بیشتر جایگاه و نقش ویژه و مؤثر آن در حوزه سیاست گذاری کلان در سطوح ملی و سیاست گذاری ناظر به حل مسائل و ایفای نقش قرارگاهی این شورا دانست. در جلسه مذکور همچنین از عوامل تهیه مجموعه تلویزیونی رستگاری نیز به عنوان یک حرکت ابتکاری و ارزشمند تقدیر به عمل آمد و اعضای حاضر ساخت چنین مجموعه هایی را موجب اعتلای فرهنگی و  تقویت معنویت گرایی در جامعه دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود