Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات بی اساس نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در خصوص یمن اظهار داشت: به دبیرکل جدید شورای همکاری خلیج فارس توصیه می کنیم به جای ادامه روند فرافکنی، اتهام زنی و ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در پیروی از نقش مخرب برخی از اعضای این شورا، تمرکز خود را بر ضرورت توقف حملات ائتلاف متجاوزان به زنان و کودکان یمنی و کمک به حل بحران یمن از طریق گفتگوهای یمنی - یمنی بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: برخی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس اکنون در فضایی مرعوبانه بر خلاف خواست ملت های عربی و اسلامی منطقه ، نسبت به مسائل و تهدیدات اصلی جهان اسلام و ملت مظلوم فلسطین از جانب ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده اند و به بمباران مردم مقاوم و صبور یمن و محاصره ظالمانه این کشور و جلوگیری از رساندن آذوقه، سوخت و دارو جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا پرداخته اند.

 

موسوی خاطرنشان کرد: نحوه برخورد سعودی ها و دولت مستعفی هادی با ابتکار دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر توقف درگیری ها در سراسر جهان از جمله یمن گویای موضع ریاکارانه این متجاوزان است که علیرغم آتش بس ادعایی،  به بمباران های وحشیانه خود ادامه داده و با رد طرح صلح یمن از سوی نماینده دبیرکل، همچنان بر تلاش برای حل نظامی این بحران اصرار دارند و تلاش می کنند برای منحرف کردن توجهات جهانیان از تجاوزگری هایشان، دیگران را متهم کنند.

 

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شورای همکاری موسوی خلیج فارس شورای همکاری خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد

به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن تجلیل از حمایت‌های مردم و مجاهدان یمنی از مردم مظلوم و مقتدر غزه تصریح کرد‌: این حمایت‌ها در کنار اقدامات تحسین‌برانگیزی نظیر راهپیمایی‌های باشکوه، اعلام مواضع صریح و قاطعانه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و همچنین تلاش برای قطع شریان‌های اقتصادی رژیم جنایتکار صهیونیستی، از خاطر ملت‌های آزاده جهان فراموش نخواهد شد و مایه مباهات امت اسلامی است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به رفتار مزورانه و ریاکارانه کشورهای غربی نسبت به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی را بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان امروز دانست و تصریح کرد: سکوت و بی‌عملی این کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در قبال بیش از شش ماه جنایات هولناک و نسل‌کشی در غزه، رژیم صهیونیستی را به جنایات بیشتر و افزایش تنش در منطقه ترغیب کرده است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به ابتکارات دلاورانه یمن در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین، تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن در کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی موثر بوده و معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.

رئیسی همچنین توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و یمن را به نفع دو کشور، دو ملت و جهان اسلام دانست.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عملیات غرورآفرین و افتخارآمیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی علیه اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه گفت: این اقدام شجاعانه در تنبیه و مجازات دشمنی که به هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست و زبانی جز زبان زور نمی‌فهمد، تکرار دوباره انقلاب شکوهمند اسلامی و برگرفته از آموخته‌های امام خمینی(ره) بود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه عملیات غرورانگیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به امت اسلامی شرف و آبرویی دوباره بخشید، تاکید کرد که جبهه مقاومت یک جبهه واحد است و همواره به مقابله با رژیم صهیونسیتی و حمایت و پشتیبانی از ایران پایبند است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین بر علاقمندی کشورش برای گسترش و تقویت روابط و تعاملات با ایران در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • رئیسی: ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگهای حمله رژیم اسرائیل را به سفارت ایران در دمشق محکوم کرد
  • قدردانی دبیر کل سازمان همکاری شانگهای از ایران برای تحقق صلح امنیت در منطقه
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت کاهش «فوری» تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم