Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - خبرگزاری دولتی عربستان اعلام کرد نیجریه پایبندی خود به توافق کاهش تولید اوپک پلاس را افزایش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، تیمیپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه اعلام کرد که کشورش پایبندی خود به توافق کاهش تولید کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌پلاس را به صددرصد افزایش می‌دهد و تولید بیش از سهمیه خود در ماه‌های مه و ژوئن را در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر جبران می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی(SPA)، وزیر نفت نیجریه در تماس تلفنی با عبدالعزیز بن سلمان، همتای سعودی خود، در مورد بازارهای جهانی نفت، بهبود تقاضای نفت و پیشرفت‌های حاصل شده در اجرای کامل توافق کاهش تولید اوپک پلاس گفت‌وگو کرد.
به گزارش شانا، 23 کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب 9 میلیون و 700 هزار بشکه برای مدت دو ماه، 7 میلیون و 700 هزار بشکه برای 6 ماه و 5 میلیون و 800 هزار بشکه برای 16 ماه به توافق رسیدند.
کاهش تولید روزانه 9 میلیون و 700 هزار بشکه‌ای ماه‌های مه و ژوئن اوپک پلاس که قرار بود به 7 میلیون و 700 هزار بشکه در روز برسد، برای یک ماه دیگر و تا پایان ماه ژوئیه تمدید شد، با این تفاوت که مکزیک مشمول این تمدید یک ماهه نیست و کاهش تولید ماه ژوئیه 9 میلیون و 600 هزار بشکه در روز خواهد بود.
عربستان که ریاست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (JMMC) بر توافق کاهش تولید را به‌عهده دارد، تلاش کرده است با فشار بر کشورهای تخطی‌کننده مانند عراق، قزاقستان، نیجریه و آنگولا آنها را به پایبندی به سهمیه کاهش تولید و جبران تولید بیش از حدشان در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر وادار کند.
بر اساس گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی که در روز جمعه (20 تیرماه) منتشر شد، تولید نفت نیجریه در ماه ژوئن به‌شدت کاهش یافته است، اگرچه این کشور هنوز نتوانسته‌ است به‌طور کامل به سهمیه کاهش تولید خود مطابق توافق اوپک پلاس پایبند باشد، تولید نفت نیجریه به کمترین سطح از سال 2016 رسیده است.
نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) که قرار شده است ماهانه برگزار شود، با هدف بررسی پایبندی کشورهای عضو این ائتلاف به سهمیه‌های کاهش تولید و ارائه پیشنهادهایی درباره مقدار عرضه فردا (چهارشنبه، 25 تیرماه برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیون و 700 هزار بشکه توافق کاهش تولید نفت نیجریه اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایبندی حماس به مواضع اصلی در مورد آتش‌بس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل به هیچ یک از خواسته‌های اساسی مردم و مقاومت که خواستار آتش‌بس همه جانبه، عقب‌نشینی از نوار غزه، بازگشت آوارگان و تبادل اسیران است، پاسخ نداد.»

این جنبش بنیامین نتانیاهو و رژیم افراطی او را به طور کامل مسئول مانع تراشی در تمامی تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس می‌داند.

پس از 171 روز جنگ در غزه شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار آتش‌بس فوری در ماه مبارک رمضان شد.

حماس نیز در بیانیه‌ای از درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری استقبال و بر لزوم دستیابی به آتش‌بس دائمی که منجر به خروج تمامی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه شود، تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • پایبندی حماس به مواضع اصلی در مورد آتش‌بس
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد