Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:38:07 GMT

کاشت ذرت، پنبه و کنجد درهرمزگان آغازشد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۷۲۸۸

کاشت ذرت، پنبه و کنجد درهرمزگان آغازشد

آغاز کاشت ذرت درهرمزگان
مدیر زراعت جهادکشاورزی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان روز سه شنبه گفت: کاشت ذرت دانه ای و علوفه ای از ابتدای تیرماه امسال در زمین‌های کشاورزی استان آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه خواهدداشت.
 رضا امیری زاده پیش بینی کرد: در سالجاری بیش از  سه هزار و ۵۰۰ هکتار ذرت دانه ای و ۴۰۰ هکتار ذرت علوفه ای در زمین‌های کشاورزی استان کشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شهرستان حاجی آباد بیشترین سطح زیرکشت ذرت دانه ای و علوفه ای را به خود اختصاص داده و بخشی از این سطح نیز در شهرستان رودان می‌باشد. 
مدیر زراعت جهادکشاورزی هرمزگان اظهارداشت: ۲۵ تن بذر ذرت گواهی شده در فروشگاه های مجاز تامین شده شامل ارقام ۷۰۴ ، ۷۰۳ ، ماکسیما و As۷۱ بوده که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود که از این سطح بیش از ۲۷  هزارتن ذرت دانه ای و ۲۰ هزارتن ذرت سیلویی (علوفه ای) برداشت گردد.

آغاز کاشت پنبه در هرمزگان

  کارشناس مسوول غلات جهادکشاورزی هرمزگان آغاز کاشت پنبه در استان را از اواخر خردادماه امسال عنوان کرد وگفت: امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت محصول پنبه اختصاص یابد.
علیرضا خاکسار پیش بینی کرد: با میانگین عملکرد سه تن در هکتار در مجموع بیش از ۷۵۰ تن محصول پنبه در هرمزگان برداشت شود.
خاکسار ادامه داد: روستاهای طاشکوئیه، دهنو و فخرآباد در شهرستان حاجی آباد از مناطق عمده کشت و تولید این محصول در استان هرمزگان است.
این مسوول ابرازداشت: مبارزه تلفیقی با آفت‌ها و بیماری های پنبه، تغذیه مناسب، اجرای برنامه‌های ترویجی به منظور افزایش بهره وری و راندمان تولید در واحد سطح در دستورکار این مجموعه است.
کارشناس مسوول غلات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان تصریح کرد: کشت پنبه در شهرستان حاجی آباد از اواخر خردادماه هرسال آغاز و نیمه آبان ماه برداشت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: گلستان، ماکسا و خرداد از ارقام محصول پنبه در شهرستان حاجی آباد است.
وی گفت: قیمت فروش هر کیلوگرم پنبه درسال گذشته بین ۶۰ هزار تا ۷۰هزار ریال بود.

آغاز کاشت کنجد در هرمزگان

 کارشناس مسوول دانه‌های روغنی جهادکشاورزی هرمزگان اظهارکرد: کشت کنجد در استان از اوایل تیرماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.
محسن امیری شمیلی پیش بینی کرد: بیش از هزار و ۹۰۰ تن کنجد از حدود  هزار و ۶۵۰  هکتار از زمین‌های زیرکشت کنجد در هرمزگان برداشت شود.
این مسوول ابرازداشت: کنجد در زمین‌های زراعی شهرستان های حاجی آباد، بندرعباس، پارسیان و بستک کشت می‌شود که نزدیک به ۹۰ درصد سطح زیرکشت این محصول به شهرستان حاجی آباد اختصاص دارد.
وی یادآورشد: تاکنون در ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان حاجی آباد کنجد کشت شده است.
امیری شمیلی ابرازداشت: در سال زراعی جاری، بیش از هشت تن بذر کنجد از ارقام داراب ۲،  دشتستان و محلی  در فروشگاه های مجاز در سطح استان هرمزگان تامین و درحال توزیع بین کنجدکاران است.
وی به کشاورزان این محصول توصیه کرد: محصولات خود را در زمان مناسب و مقرر کشت کرده و با رعایت تاریخ کشت، میزان تولید محصولات خود را افزایش دهند.
شهرستان حاجی آباد از شهرستان‌هایی است که سال گذشته دارای سطح زیرکشت بیش از  هزار و۵۰۰ هکتار کنجد بوده و از این میزان سطح زیرکشت نزدیک به هزار و۶۰۰ تن محصول تولید و به قیمت متوسط ۱۷۰هزار ریال تا ۱۹۰هزار ریال به فروش رسید.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی پنبه هرمزگان اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پنبه هرمزگان اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی پنبه هرمزگان اراضی کشاورزی جهادکشاورزی هرمزگان شهرستان حاجی آباد زمین های کشاورزی ذرت دانه ای سطح زیرکشت آغاز کاشت پیش بینی علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل و جمع آوری و ضبط ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در شهرستان میناب خبر داد.

 مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان امروز (پنجم اردیبهشت ماه) در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی یادآور شد: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب