Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به مشارکت بالای خیرین در مدرسه‌سازی در این استان گفت: در حال حاضر با تلاش خیران ۷۴۶ کلاس درس در استان سمنان در دست ساخت است.

او به اجرای پرزوژه‌های متعدد در این استان اشاره و افزود: ۱۰۰ طرح عمرانی در نقاط مختلف استان از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید هژبری بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین استان تاکید و بیان کرد: حمایت مسئولان ارشد استان در جلب نظر خیّران و اقشار مردم برای ساخت مدارس در استان بسیار مهم و کلیدی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد:  توسعه و تجهیز مدارس در شهرستان‌ها فاقد اداره است که این موضوع مزایا و معایب خاص خود را دارد.

او در ادامه ابراز داشت:در سال‌های گذشته کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های اساسی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بوده است لذا انتظار می‌رود به انحاء مختلف برای رفع این دغدغه اقدام شود.

هژبری با بیان اینکه تنها در سال گذشته ۱۱ نفر معادل ۱۸ درصد از کارکنان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بازنشست شدند افزود: کمبود نیروی انسانی مشکلاتی فراوانی در انجام مسئولیت‌های واگذار شده ایجاد کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنا اضافه کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان باوجود مشکل کمبود نیروی انسانی، اما در جشنواره شهید رجایی به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر استان معرفی شد.

او  با بیان اینکه ۵۷ درصد مدارس استان تخریبی و یا نیازمند مقاوم‌سازی هستند گفت: ۲۷ درصد مدارس استان تخریبی و ۳۰ درصد از آن نیازمند مقاوم سازی است که با جلب نظر خیران می‌توان برای ساخت و بازسازی این مدارس اقدام کرد.

سعید هژبری از افزایش اعتبارات این اداره کل در چند سال اخیر خبر داد و افزود: در سال ۹۶ اعتبار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ۴۲۰ میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۹۸ به یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز گفت: ساخت مدارس جدید در استان نیازمند مساعدت ویژه خیّران و عزم همگانی آحاد جامعه و مسئولان است.

او افزود: حضور خیّران برای ساخت مدرسه در استان سمنان قابل ستایش است و این رویه مثبت برای برچیدن شدن تمامی مدارس تخریبی و فرسوده ادامه یابد.

فاطمه منصوری ابراز کرد: وجود مدارس فرسوده از دغدغه‌های مسئولان ارشد استان است که با تلاش دولت و خیران باید این نقص مهم از نظام آموزشی برچیده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از الگوی‌های موفق جذب خیّر برای دیگر دستگاه‌های اجرایی است و در سال‌های گذشته بسیاری از مدیران با الگوبرداری، از ظرفیت خیّران به نحو شایسته‌ای استفاده کردند.

او در ادامه بیان کرد: استانداری سمنان در قالب‌های مختلف برای ترویج فرهنگ مدرسه سازی آمادگی دارد و معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان نیز برای نهادینه کردن این فرهنگ با تمام توان تلاش خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان در پایان افزود: رفع چالش نیروی انسانی در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در سطح ملی و استانی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت مدرسه نوسازی مدارس خیران مدرسه ساز توسعه و تجهیز مدارس توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان توسعه مدیریت و منابع اداره کل نوسازی استان سمنان نیروی انسانی خی ران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان

فرماندار تنگستان از ساخت ۱۲۸ کلاس درس با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان در تنگستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، احمد لطفی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تنگستان با گرامیداشت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عملیات سپاه پاسداران علیه اسرائیل غاصب و جنایتکار پرداخت و با قدردانی از حماسه غرورآفرین و شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: عملیات غرورآفرین همراه با اقتدار سربازان رهبر، پاسداران جان بر کف انقلاب اسلامی ایران به مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران اسلامی و مردم استعمارستیز و ضد استکبار تنگستان تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه این عملیات مقتدرانه چند پیام مهم به دنبال داشت تصریح کرد: نخستین پیام عملیات مورد اشاره، تحقق وعده صادق مقام معظم رهبری بود که موجی از شادی و افتخار در دنیای اسلام و حتی ‌کشور‌های غیراسلامی ایجاد شد.

فرماندار تنگستان دومین پیام این عملیات بسیار مهم را دفاع از مظلوم و به‌عنوان منشور حکومت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: سومین پیام این عملیات افتخارآفرین این بود که با پشتوانه ایمان، تقوا و توکل به خدا و بر اساس جمله معرف سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی ما می‌توانیم با تجهیزات و امکانات بومی ایرانی به دفاع پرداختیم و همه تجهیزات جهان استکبار و اسرائیل غاصب در مقابل ناکام و از کار افتاد.

لطفی به نام‌گذاری امسال به‌عنوان جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت و گفت: جهش تولید با مشارکت مردم فرصت مناسبی است که با مشارکت مردم در تولید، اقتصاد جهش ایجاد کرد و هر جایی که مردم حضور داشته‌اند و از ظرفیت آنها استفاده شده است شاهد رشد و موفقیت بیشتر بوده‌ایم.

رئیس شورای اداری تنگستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس منویات مقام معظم رهبری که بر اساس یک راهبرد دقیق و کلی نظام ترسیم شده است موظف هستند زمینه مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنند.

وی تخصیص اعتبارات سال 1402 را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 60 درصد اعتبارات تملک دارایی تنگستان معادل 240 میلیارد تومان تخصیص یافت که در مقایسه با سال‌های گذشته مناسب است.

فرماندار تنگستان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی برای طرح‌های عمرانی در این شهرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی تنگستان طرح مهم از جمله ساخت سد، اسکله و بندر، خط ریلی، بزرگراه و مسکن به‌عنوان طرح‌های پیشران منابع آن از   اعتبارات ملی تأمین شد.

لطفی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی تنگستان باید توجه داشته باشند رسیدگی به درخواست‌های مردمی در چارچوب مقررات که در روز دیدار مردمی صورت می‌پذیرد بسیار مهم است که غالب آنها هم خیلی سنگین، پیچیده و مشکل نیست.

وی با تأکید بر این نکته که مدیران باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در هفته 2 روز به‌صورت میدانی امور اجرایی خود را پیگیری کنند اضافه کرد: یکی از معضلات مهم شهرستان تنگستان در ابتدای دولت سیزدهم آمار بالای مدارس تخریبی بود که تا پایان سال گذشته تعداد 10 مدرسه از یک تا 9 کلاس که فرایند آن از سال‌های گذشته شروع شده بود و کمترین پیشرفت فیزیکی داشت با تخصیص کامل منابع مورد نیاز تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرماندار تنگستان با اشاره به ساخت 128 کلاس درس در این شهرستان تصریح کرد: در یک برنامه هدفمند با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین فرمانداری شهرستان تنگستان و اداره‌کل نوسازی استان بوشهر تعداد 128 کلاس درس با اعتباری بیش از 200 میلیارد تومان در مدت 2 سال ساخته می‌شود.

در پایان تفاهم‌نامه مورد اشاره با امضای امام جمعه شهر اهرم، مدیرکل نوسازی استان بوشهر و فرماندار تنگستان منعقد شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار شالیزار آمل
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان