Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای صنفی دانشگاه خلیج‌فارس به مشکلات آموزش مجازی و تخلفات این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ارزیابی در آموزش مجازی دانشگاه به‌درستی انجام نمی‌شود.

خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یکی از ملزومات کسب موفقیت در  دوران کرونایی، هم‌دلی و هم‌کاری مسئولان و مردم است که در دانشگاه‌ها این هم‌افزایی دانشجویان، اساتید، کارکنان و مسئولان دانشگاهی را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دانشجویان در برابر شرایط ناخواسته و پیش‌آمده با صبوری و مسئولان نیز با پاسخگویی و همراهی بیشتر می‌توانند به پیشروی اهداف کمک به‌سزایی کند؛ اما برخی از دانشگاه‌ها به دنبال درآمدزایی‌های غیرمتعارف هستند و این منجر به اعتراض دانشجویان شده‌اند.

محمد تقی‌پور دبیر شورای صنفی دانشگاه خلیج‌فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: ویروس کرونا فشار زیادی بر اقشار مختلف تحمیل کرده و از ابعاد مختلف سلامتی، اقتصادی، روحی و روانی به‌شدت بر زندگی مردم تأثیر گذاشته است، مسائلی مربوط به دانشجو از گوشه و کنار موضوعات دیگر در حال روشن‌سازی است.

وی افزود: دانشگاه دولتی خلیج‌فارس بوشهر با جمعیت چند هزارنفری که شاید در سالیان اخیر عملکرد باکیفیتی در پرداختن به امور دانشجویان خود نداشت، با شیوع ویروس کرونا به‌وضوح ضعف مدیریتی خود را به نمایش گذاشت. با توجه به تأثیری که این بحران بر تمامی دانشگاه‌های کشور برجای گذاشته است، تا حدودی این مشکلات قابل‌درک است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه خلیج‌فارس گفت: با توجه به کوتاهی‌ها و عدم تصمیمات درست در دانشگاه خلیج‌فارس وجود چنین مشکلاتی دوچندان شده است تا جایی که امروز ما به‌عنوان شورای صنفی این دانشگاه پس از بی‌جواب ماندن پیگیری‌هایمان، اقدام به مطرح کردن برخی مسائل از تریبون‌های دیگر کردیم.

تقی پور گفت: دانشگاه خلیج‌فارس در دوران کرونا، نرخ شهریه دانشجویانی را که خارج از سنوات خود و یا به‌صورت شبانه در حال تحصیل هستند کاهش نداده و علاوه بر آن شاهد افزایش این نرخ در بعضی از موارد هم بوده‌ایم و استفاده دانشگاه از این موقعیت برای درآمدزایی کاملاً محکوم است و بیانگر چیزی نیست جز تبدیل یک دانشگاه دولتی به بنگاه اقتصادی.

وی ادامه داد: در گام بعدی می‌توان به فشار شدید دانشگاه در حوزه امور آموزشی اشاره کرد. دانشگاه خلیج‌فارس برای جبران کاستی در ارائه آموزش و خدمات باکیفیت، در این ایام با وضع قوانین آموزشی بسیار مضحکی این مسئولیت را از گردن خود بازکرده و به دانشجو تحمیل کرده است.

به گفته دبیر شورای صنفی دانشگاه خلیج‌فارس، هیئت‌رئیسه و مدیر آموزشی دانشگاه خلیج‌فارس همیشه با اشاره به محدود بودن حیطه پیگیری شورای صنفی از پاسخگویی به این امر امتناع کرده است و حاصل آن نارضایتی حداکثری دانشجویان در این روزهاست.

تقی پور خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته برخورد شرم‌آور بعضی از مسئولان دانشگاه خلیج‌فارس در ایامی است که دانشجو نیاز به حمایت‌های مختلف روحی و درسی دارد. ناکارآمدی سیستم مدیریت و آموزشی دانشگاه خلیج‌فارس بارها و بارها به‌صراحت از زبان دانشجویان در حال تحصیل، فارغ‌التحصیل، نو ورود و حتی بسیاری از اساتید هیئت علمی دانشگاه شنیده‌شده است؛ اما هم‌اکنون با سیستم نمرده‌دهی و آموزشی ضعیف در حال تأثیر مستقیم بر آینده دانشجویان در حوزه‌های اشتغال، ادامه تحصیل و غیره هستیم که نمی‌تواند از منظر ما به‌عنوان شورای صنفی و نماینده دانشجویان دور بماند.

وی افزود: مسائل مطرح‌شده در این ایام باعث افزایش استرس، ناآرامی و استیصال دانشجویان شده و بی‌اهمیتی به این مسائل از سوی کسانی که در ظاهر خود را دوستدار دانشجو می‌پندارند چیزی جز خیانت به جوانان مستعد، با تلاش و کارآفرین دانشگاه خلیج‌فارس نیست.

دبیر شورای صنفی دانشگاه خلیج‌فارس تأکید کرد: اگر هر مسئولی توان پاسخ به نیاز دانشجو را ندارد باید با در نظر گرفتن وجدان، از آن جایگاه خارج شود تا افراد لایق‌تر بتوانند در خدمت‌گذاری حاضر شوند. این گفته‌ها از دل دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس است و هیچ مرجع ذی‌ربطی تاکنون به آن توجه نداشته است و انتظار می‌رود با انتشار این قسمت کوچک از مشکلات، صدای دانشجو کمی رساتر به گوش کسانی که باید بشنوند، برسد.

تقی پور با تأکید بر اینکه مستندات این مباحث موجود است و شورای صنفی دانشجویان دانشگاه برای پاسخگویی به ادعای خود توان حضور در هر مرجعی را دارد، بیان کرد: مشکلات آموزشی این دانشگاه به این صورت بوده که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد که تسهیلاتی برای دانشجویان در نظر گرفته‌شده و خیلی از موارد آموزشی به دانشگاه‌ها واگذار شده است.

وی ادامه داد: به‌طور مثال در خصوص حذف‌ترم بدون سنوات، شهریه دانشجویان شبانه و سنواتی که دانشگاه خلیج‌فارس هیچ‌کدام را انجام نداده است و حتی امکان حذف پزشکی در شرایطی که روزانه 3 هزارنفری به کرونا مبتلا می‌شوند را نمی‌دهند و در پاسخ پیگیری شورای صنفی دانشجویان گفتند: «این موضوع در حوزه اختیار شما نیست، در کار آموزش دخالت نکنید.»

دبیر شورای صنفی دانشگاه خلیج‌فارس اظهار کرد: دانشگاه قصد برگزاری ترم تابستان به‌صورت غیرحضوری را دارد که شهریه 6 واحد درسی آن 400 هزار تومان است که این مبلغ در این شرایط اقتصادی خانواده‌ها انصاف نیست؛ دیگر دانشگاه‌ها ازجمله دانشگاه شهید چمران این ترم را به‌صورت رایگان برگزار می‌کنند. همچنین ارزیابی در آموزش مجازی دانشگاه نیز به‌درستی انجام نمی‌شود.

تقی پور گفت: یکی از اساتید در آزمون ارزیابی درس مجازی برای برخی از دروس تستی نمره منفی گذاشته است و هر سؤال آزمون‌های این استاد 30 الی 40 ثانیه فرصت داشت! یکی دیگر از اساتید نیز سؤال تشریحی با زمان محدود برای ارزیابی دروس مجازی ارائه کرد.

وی ادامه داد: نامه‌ای در خصوص مطالبات آموزشی دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس (بلااثر شدن مشروطی در نیمسال جاری، افزایش تعداد دروس قابل‌حذف به سه درس، امکان حذف‌ترم بدون سنوات برای تمامی دانشجویان با کم‌ترین سخت‌گیری ممکن، افزایش تعداد دروس معرفی به استاد به چهار درس، افزایش بازه زمانی حذف‌ترم و حذف درس، افزایش طول‌ترم) به امضای تعداد زیادی از دانشجویان رسید و به مسئولان دانشگاه ارسال شد که جواب این نامه همچنان بی‌پاسخ‌ مانده است.

 

استحضار دارید در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، وزارت علوم تصمیم به برگزاری رده‌ها به‌صورت مجازی گرفته است، همان‌طور که واقفید کلاس‌های مجازی از کیفیت لازم برخوردار نیست. بر طبق ابلاغیه وزارت علوم در بسیاری از موارد اختیارات به دانشگاه‌ها واگذار شد تا دانشجویان کمتر متضرر شوند با این اوصاف متأسفانه در دانشگاه خلیج‌فارس حداقل موارد و تصمیمات نامناسب اخذشده که موجب نارضایتی شدید دانشجویان از مجموعه تحت امر گردیده و خواستار مطالبات به شرح زیر می‌باشند؛

1_بلااثر شدن مشروطی در نیمسال جاری

2_ افزایش تعداد دروس قابل‌حذف به سه درس

3 _امکان حذف‌ترم بدون سنوات برای تمامی دانشجویان با کمترین سخت‌گیری ممکن

4_افزایش تعداد دروس معرفی به استاد به چهار درس

5_افزایش بازه زمانی حذف‌ترم و حذف درس

6_افزایش طول‌ترم

امیدواریم تمامی موارد گفته‌شده لحاظ گردد تا دغدغه‌های آموزشی دانشجویان در این شرایط حساس برطرف شود. همچنین این نامه به‌صورت الکترونیکی برای جمع‌آوری امضا در دسترس دانشجویان قرارگرفته است.

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا محمد تقی پور افزایش تعداد دروس آموزش مجازی دانشگاه ها حذف ترم تقی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی از افزایش تولید رادیو داروها در این سازمان خبر داد و گفت: رادیوداروها در فرایندی که سازمان انرژی اتمی طی کرده، امروزه پاسخگوی کل نیاز کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به برگزاری کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه‌ خلیج‌ فارس بوشهر اظهار داشت: هوش مصنوعی مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و سیستم مدیریتی داده است که در فرایند مختلف به‌کارگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در سازمان انرژی اتمی ایران از نقطه صفر مبدأ که استفاده از جمع‌آوری دیتا، شناسایی کانسنگ‌ها تا حمل و نقل و فرآوری، چرخه‌ای حرکت می‌کند به‌صورت مجزا از هم یا یکپارچه جای خودش را باز کرده و روز به روز گسترش می‌یابد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: نکته مهم این است که فرایند نظارتی، کنترلی و مدیریت ما باید به‌گونه‌ای باشد تا همیشه آگاهی‌ها و تصمیم‌گیری ما به‌هنگام باشد، بخش‌های آن به‌صورت طبیعی در جریان تاریخی اتفاق افتاده و بخش‌هایی هم باید به آن اضافه و تکمیل شود که این مهم در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه خلیج فارس بوشهر دارای ظرفیت‌های مختلف و خوبی است، گفت: اولین نیروگاه اتمی ایران در جوار دانشگاه خلیج‌ فارس بوشهر قرار دارد براساس برنامه‌ریزی تعامل و همکاری پیوسته و دامنه‌داری پایه‌گذاری می‌شود، اگرچه همکاری‌ها برقرار است.

اسلامی، از ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبر داد و بیان کرد: استاندار بوشهر در قالب تفاهم‌نامه همکاری بلندمدت در ایجاد ظرفیت لازم در دانشگاه خلیج‌ فارس به‌خصوص برای رشته‌های هسته‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند که ما هم موافق هستیم و ان‌شاءالله هماهنگی لازم در فرآیندهای اجرایی انجام خواهیم داد که بتوانیم با توجه به طرح توسعه‌ای که در کشور ایجاد می‌کنیم از کانون اول انرژی هسته‌ای نیروگاه اتمی بوشهر، این حرکت مکمل هم صورت گیرد و بتوانیم از ظرفیت انسانی، علمی و پژوهشی استان بوشهر بیشتر استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: رادیوداروها در فرایندی که سازمان انرژی اتمی طی کرده امروز کل نیاز کشور این سازمان پاسخگو است. از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پروژه‌های نوین خودمان در حوزه رادیودارو استفاده کرده‌ایم و یکی از یافته‌ها که به معنای واقعی کلمه در تراز اول جهانی قرار دارد کار بالینی آن در بوشهر در حال انجام است و نتیجه گرفته و به‌زودی رونمایی و رسانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز
  • زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران