Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا حسینی روز سه‌شنبه اظهار داشت: کارهای خانگی به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شود و در حال حاضر سه هزار و ۱۰۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد قرار دارند که در ۲ هزار و ۵۲ کارگاه خانگی و ۱۴ کارگاه تجمیعی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۱۳۳ متر مربع فرش توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان بافته شده و این فرش‌های دستباف‌ ۲ میلیارد ریال آورده ریالی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طی سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۰ متر مربع فرش توسط مددجویان این نهاد بافته شد و ارزش ریالی این فرش‌ها بیش از سه میلیارد تومان بوده که عاید مددجویان شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی مهمترین نقوش بافته شده توسط مددجویان را ریزماهی، خشتی، نایین و بوته جقه معرفی کرد و گفت: سالانه مددجویان استان بیش از چهار هزار متر مربع فرش را می‌بافند که برای فروش به تهران ارسال می‌شود.

وی با اشاره به صادرات ۹۰ درصدی فرش دستباف مددجویان امداد اظهار داشت: همه تولیدات فرش به صورت تضمینی و با قیمت روز در بازارهای داخل و خارج از کشور به فروش می‌رسد.

حسینی تصریح کرد: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نیاز بازار، تامین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالیبافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آنها تلاش می‌کند تا بیشترین سود نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت شود.

درآمد ۱۳ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم از درآمد ۱۳ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری استان در سه ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

احمد رفیعی گفت: تاکنون ۶۷ مرکز نیکوکاری در این استان با هدف مشارکت خیران و نیکوکاران در خدمت‌رسانی به اقشار نیازمند راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در استان افزود: از ابتدای سال جاری ۱۳ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی در مراکز نیکوکاری استان جمع‌آوری‌ و با همکاری مراکز نیکوکاری ‌بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۷۴ هزار عدد مواد شوینده و ماده ضد عفونی برای مقابله با کرونا توزیع شده است گفت: در این مدت پنج هزار بسته غذایی در قالب رزمایش کمک مومنانه توسط مراکز نیکوکاری بین نیازمندان توزیع شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین ۷۸ هزار ماسک و ۱۶ هزار دستکش توسط مراکز نیکوکاری استان بین خانواده‌های محروم در مناطق مختلف توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان نیز ۱۹ هزار و ۳۷۵ سبد غذایی و ۱۷۵ هزار و ۱۳۹ پرس غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد گفت: از ۱۳ میلیارد تومان درآمد مراکز نیکوکاری از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مربوط به ماه رمضان است.

رفیعی به برگزاری طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین در استان اشاره کرد و گفت: ۲۴۷ حامی جدید توسط مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون برای حمایت از ۲۳۳ یتیم و فرزند محسنین جذب شده است.

وی افزود: مراکز نیکوکاری با هدف شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محلات و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک‌های مردمی در محل سکونت آنان و گسترش ارتباطات بین مردم در محله‌ها آغاز به کار کردند تا امکان فعالیت داوطلبانه مردمی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان فراهم شود. 

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته‌ شده تا پایان سال جاری تعداد این مراکز به بیش از ۸۰ مرکز نیکوکاری در مساجد و محلات افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها فرش مددجوی کمیته امداد اشتغال زایی خراسان جنوبی کمیته امداد امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش مددجوی کمیته امداد اشتغال زایی خراسان جنوبی کمیته امداد امام خمینی ره فرش مددجوی کمیته امداد اشتغال زایی خراسان جنوبی کمیته امداد امام خمینی ره ۱۳ میلیارد تومان مراکز نیکوکاری توزیع شده خراسان جنوبی کمیته امداد سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فرشهای بی گره و ربات بافی که متقلبان آن را به عنوان فرش دستباف عرضه می کنند، از نظر اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به هیچ وجه هویت فرش دستباف را ندارند.   شادی قاسمی افزود: بی گره بافی یا ربات بافی فقط مختص خراسان رضوی نیست و به صادرات فرش کشور لطمه زده و باعث کاهش آن شده است، صدور شناسنامه برای فرش دستباف بهترین راه حل برای جلوگیری از این تقلبات است که مرکز ملی فرش ایران در این خصوص کارگزار و دستورالعمل های مرتبط مشخص کرده تا شناسنامه برای آن صادر شود.   رئیس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران فقط فرش های گره دار و پرزدار را به عنوان فرش دستباف می شناسد و فرشهای بی گره و ربات باف به هیچ وجه از نظر این مرکز هویت فرش دستباف را ندارند.   قاسمی گفت: رشد صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۱۰۰ درصد و از نظر ارزشی ۲۵۶ درصد است.   وی افزود: بافندگان فرش دستباف در استان خراسان رضوی به صورت فصلی و به صورت آزاد فعالیت می کنند، به همین دلیل میزان تولید سالانه فرش تغییر می کند و سرانه تولید فرش دستباف ۶ مترمربع است.   رئیس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پارسال ۹۰ پروانه تولید فرش دستباف و ۳۱۰ مورد کارت شناسایی قالی باقی و دیگر حرفه های مرتبط با آن صادر و هزار و ۲۲۶ فقره کارت شناسایی تمدید شده است.   قاسمی افزود: پارسال کارت قالی بافی به تعداد هزار و ۲۵۲ مورد برای شرکتهای تعاونی تولید فرش دستباف در استان صادر شد و ۴۴۸ نفر در آزمون رتبه بندی در رشته فرش دستباف در هنرستان ها شرکت کردند که گواهی نامه آموزشی مهارتی برای ۲۹۶ نفر صادر شد.   او گفت: در دوره های آموزشی این اداره کل در سال گذشته برای فعالان فرش دستباف هفت هزار و ۴۰۰ نفر- ساعت آموزش ارایه شد.   رئیس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: یکی از مشکلات بافندگان فرش دستباف در استان دشواری بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی است، به طوریکه از ۳۵ هزار نفر جمعیت قطعی بافندگان فرش دستباف این استان، ۱۱ هزار نفر زیر پوشش بیمه هستند.   قاسمی گفت: یکی از خواسته های بافندگان فرش دستباف خراسان رضوی افزایش تعداد بیمه شدگان این صنعت از سوی سازمان تامین اجتماعی است که امیدواریم این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی