Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر‌ عبدلی مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت تولید نیروی برق حرارتی در نشست خبری با تاکید بر اینکه واحد‌های بخار نیروگاهی حدود ۱۹ درصد ظرفیت تولید برق کشور را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در حال حاضر عمر متوسط واحد‌های بخار کشور بیش از ۳۰ سال است و برخی از واحد‌ها همانند نیروگاه بندرعباس قدمتی ۴۰ ساله دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزود: با افزایش عمر و مدت زمان بهره‌برداری نیروگاه‌ها، توان تولیدی و راندمان آن‌ها کاهش پیدا می‌کند که برای بازگشت به شرایط اولیه این واحد‌ها طرح‌های بهینه‌سازی واحد‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: اجرای طرح‌های رفع محدویت‌های تولید علاوه بر رشد راندمان نیروگاه بندرعباس موجب افزایش پایداری و کاهش نرخ خروج اضطراری واحد‌ها خواهد شد. همچنین پیاده‌سازی این برنامه افزایش میزان تولید سالانه نیروگاه، افزایش عمر واحد‌ها و کاهش آلایند‌های زیست‌محیطی را نیز در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

بهره‌برداری از ۲۷۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق در استان هرمزگان

عبدلی با اشاره به افزایش ۱۱۵ مگاواتی توان تولید نیروگاه بندرعباس با اجرای طرح‌های رفع محدویت تولید، گفت: برای اجرای این پروژه حدود ۴۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که این رقم کمتر از هفت درصد هزینه سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای احداث واحد بخار جدید است.

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به عمر ۴۰ ساله واحد‌های بخار نیروگاه بندرعباس، گفت: با اجرای پروژه‌های رفع محدودیت تولید تا حدود هزار مگاوات امکان افزایش توان نیروگاه‌های کشور وجود دارد.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش توان تولید نیروگاه بندرعباس، گفت: در این نیروگاه از آب دریا برای سیستم خنک کن استفاده شده که این امر موجب شکل گیری رسوب بر روی سیستم یاد شده می‌شود. بدین منظور برای اجرای طرح‌های رفع محدودیت تولید، برای شست‌وشوی سیستم خنک کن نیروگاه روش جدیدی با استفاده از مواد نانو در دستور کار قرار گرفته است.

عبدلی اظهار کرد: بویلر‌ها از قطعات حساس نیروگاه‌ها است که وظیفه تولید بخار را بر عهده دارد؛ در جریان اجرای این طرح بازسازی قطعات منجر به افزایش تولید واحد بخار شده است. ​

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه قشم نیروگاه بندرعباس نیروگاه ها توان تولید واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: سرعت بخشی به اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین این شرکت به عنوان یکی از طرح های مهم و راهبردی کشور با هدف کاهش نفت کوره و تثبیت تولید، با جدیت در حال پیگیری و اجرا است. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پالایش نفت بندرعباس احمد هاشمی روز سه‌شنبه افزود: این طرح با هدف کاهش تولید نفت کوره و تولید فرآورده های با ارزش افزوده بیشتر و سازگار با محیط زیست و با محوریت تولید کک اسفنجی مورد نیاز صنایع آلومینیوم سازی کشور در دست اجرا است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه با استقرار پیمانکار از تابستان سال گذشته آغاز شد و هم اکنون کل پروژه با هفت درصد پیشرفت کلی ، مطابق برنامه ریزی تعریف شده در حال اجراست و روند عملیات اجرایی در نشست های ماهانه با پیمانکار کنترل می شود.

هاشمی با اشاره به وسعت اجرای طرح بیان داشت: در راهبرد طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین، سه پروژه احداث ۱۵ واحد واحدهای فرآیندی در دو فاز یک و دو که در حال حاضر فاز اول با هشت واحد فرآیندی در حال اجرا است پیش بینی شده است.

به گفته این مدیرصنعتی ، احداث واحدها و سرویس‌های جانبی از جمله برق، آب، بخار، نیتروژن و ۶۱ مخزن ذخیره‌سازی و پروژه مجتمع روغن‌سازی و تولید روغن‌های گروه ۲ و سه تقسیم بندی شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس خاطرنشان کرد: هم اکنون حفاری های فاز یک واحدهای فرآیندی به اتمام رسیده است و آرماتوربندی و بتن ریزی پایه ها در حال اجرا است و در بخش واحد های فرآیندی نیز زه کشی طرح به اتمام رسیده است.

هاشمی گفت: بهبود عملکرد اقتصادی، تولید محصول کک اسفنجی مورد نیاز صنایع آلومینیوم کشور به میزان ۳۰۰ هزار تن در سال برای نخستین بار در کشور با تکیه بر دانش فنی کاملاً ایرانی و قطع وابستگی به واردات این محصول راهبردی و همچنین تولید روغن های پایه گروه ۲ و سه از اهداف این طرح است و به دلیل ایجاد اشتغال برای ۲ هزار نفر نیز اهمیت اجتماعی دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای این طرح ملی افزود: تبدیل پالایشگاه نفت بندرعباس به پتروپالایشگاه با دستیابی به توانایی تولید پروپیلن و نفتا، بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش بهره وری عوامل تولید پالایشگاه، افزایش روزانه ظرفیت کمی تولید بنزین و نفت گاز بر اساس استاندارد یورو پنج ، افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پالایش نفت و گاز از دستاوردهای مهم اجرای این طرح است.

دیگر خبرها

  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان
  • فردا؛ افتتاح طرح توسعه نیروگاه‌ برق سمنان
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است