Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:53:33 GMT

۶ شهر لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۷۵۸۲

۶ شهر لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نیکبخت امروز سه شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا در لرستان با تحلیل آماری چگونگی انتشار و شیوع کرونا در استان، اظهار داشت: از ۱۹ خرداد ماه امسال روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در استان بر اساس آمارهای موجود را شاهد هستیم و ما نیز تمام ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی را در راستای کنترل و مهار ویروس کرونا به کار گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، گفت: طبق آمارهای موجود، رنگبندی شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، بروجرد، خرم آباد، دورود و الشتر قرمز است و بقیه شهرها زرد و تعداد کمی در وضعیت سفید به سر می‌برند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای همه افراد توصیه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، نیاز اساسی مردم برای استفاده از ماسک را برای مقامات استان به خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد و گفت: راهی به جز حساس کردن مردم به استفاده از اقلام محافظتی از جمله ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نداریم و همه باید در این زمینه به میدان بیایند و کمک کنند تا روز به روز شاهد رعایت اصول بهداشتی باشیم.

کد خبر 4973958

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی لرستان ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین شهرکرد ستاد مقابله با کرونا حجاب و عفاف ایلام بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «قرمز» هوا در اهواز

آفتاب‌‌نیوز :

شهریار عسکری اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه نیوساید اهواز ۱۵۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هوای سوسنگرد، ماهشهر، هندیجان و خرمشهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

عسکری گفت: طبق شاخص میکرون ۲.۵ اندیمشک، مسجدسلیمان و شادگان در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت