Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@07:55:32 GMT

کارخانه نوآوری البرز راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۷۷۱۸

کارخانه نوآوری البرز راه‌اندازی می‌شود

استاندار البرز گفت: در ماه های اخیر تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری البرز با معاون محترم علمی و فناوری رییس جمهور امضا شد و این امکان مهم بزودی به سرانجام می رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز در بازدید از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در موقوفه عقیق کرج که روز سه شنبه با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صورت گرفت، گفت: این مکان پس از 80 سال در شرایط سخت تحریم ها، پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی و با اهتمام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای حضور شرکت های دانش بنیان و مرکز نوآوری اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در چهل روز اخیر این دومین حضور ثمربخش اوقاف و امور خیریه کشور در البرز جهت اقدامات تولیدی و دانش بنیان است.

شهبازی با اشاره به اینکه البرز قطب علم و فناوری است، گفت: در ماه های اخیر تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری البرز با معاون محترم علمی و فناوری رییس جمهور امضا شد و این امکان مهم بزودی به سرانجام می رسد.

وی افزود: فاز اول کارخانه نوآوری البرز تا قبل از شروع پاییز امسال به بهره برداری می‌رسد و باغ عقیق نیز می‌تواند برای حضور و پویایی شرکت‌های دانش بنیان البرز عرصه ای مناسب باشد.  

استاندار البرز اضافه کرد: رئیس محترم اوقاف و امور خیریه کشور جهت ساماندهی این موقوفه و مهیا سازی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به همکاران خود در البرز ماموریت دادند.

وی گفت: در استان نیز برای تامین زیرساخت‌های لازم جهت شکوفایی این مکان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

شهبازی افزود: این مکان در مسیر تردد 14 استان کشور، نزدیک پایتخت و نزدیک به فرودگاه‌های پیام و مهرآباد است و نقطه امیدی برای فعالان عرصه‌‌های دانش بنیان است.

وی اضافه کرد: عزم سازمان اوقاف کشور در مسیر توسعه و عمران و تولید با استفاده از امکانات و موقوفاتش را ارج می نهیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: نوآوری البرز فناوری دانش کارخانه نوآوری اوقاف و امور خیریه کشور کارخانه نوآوری البرز شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضرورت یک نگاه فعال و آینده ساز حرکت برپایه مدیریت چشم انداز است که برشناخت وضع موجود و عوامل آن تحلیل محیط ملی و بین المللی و سرانجام ترسیم چشم انداز مطلوب متکی است.

با این حساب یکی از پیش نیاز‌های رشد و توسعه کشور توسعه بخش کشاورزی است و چنانچه در ترسیم اهداف اجرایی و عملیاتی از سوی متولیان چنین باوری بوجود نیاید امکان تحقق توسعه همه جانبه اقتصادی اجتماعی فرهنگی بوجود نخواهد آمد. 

از این رو آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در حالی ابلاغ شده که تکیه بیشتر بر اماکن کاری کشاورزی مانند مزارع، گلخانه‌ها، حوضچه‌های شیلاتی، پایلوت ها، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های رشد بجای دفاتر کاری، استفاده شود و برای ارایه خدمات به منظور رشد واحدها، از ظرفیت پیمان مشارکت با واحد فناور استفاده شود.

تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است

در همین رابطه سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر تلاش‌های انجام شده بر تقویت ارتباط مستقیم با کشاورزان گفت: همچنین تقویمی برای مراجعه کارشناسان به مراکز دهستان‌ها برای آموزش کشاورزان تبیین شده است و تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است و سابق بر این نیز این موضوع نیز کارشناسان ما به کشاورزان مراجعه می‌کرده اند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: ما در حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در بخش کشاورزی داریم و در تلاش هستیم با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری این مورد را توسعه دهیم. همچنین در تلاش هستیم تا دهکده‌های فناوری را به سایر استان‌ها گسترش دهیم و تعداد شرکت‌های دانش بنیان دخیل در بخش کشاورزی را به هزار شرکت افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد