Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای توسعه حمل ونقل ریلی تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه هوشمندسازی و دیجیتالی کردن شبکه ریلی با استفاده از توانمندیهای شرکت های دانش بنیان، بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به منظور اجرای بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری، برای توسعه حمل ونقل ریلی تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه هوشمندسازی و دیجیتالی کردن شبکه ریلی با استفاده از توانمندیهای شرکت های دانش بنیان، بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم نامه توسط سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران واسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روز سه شنبه در شرکت راه آهن به امضا رسید.

همزمان با امضای این تفاهم نامه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سورنا ستاری معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهور،مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به بهره برداری رسید.

همکاری در توسعه زیست بوم نوآوری در حوزه حمل و نقل ریلی با به ‌کارگیری حداکثر ظرفیت ها و توانمندی های داخلی با استفاده از نوآوریها و فناوریهای هوشمند در حوزه ریلی کشور، از مهمترین محورهای اجرای این تفاهم نامه بین دو طرف است.

همچنین همکاری درهوشمند سازی و دیجیتالی کردن شبکه ریلی همراه با مدیریت ترافیک ایمنی و توسعه، نگهداری زیرساخت ها و ناوگان با بهره گیری از فناوریهای نوین و استارتاپ ها  به منظور ارتقا بهره وری در حمل و نقل ریلی کشور از دیگر زمینه های همکاری بین دو طرف دراین تفاهم نامه است.

همکاری در ارتقای فناوری‌های تولید زیرساخت و ناوگان جدید و نوسازی آنها و  شبکه سازی شرکت های دانش بنیان با توانمندی های داخلی برای تکمیل زنجیره تامین فناوری در صنعت حمل و نقل ریلی و اقتصاد دانش بنیان ریلی و همکاری در تدوین سند توسعه فناوریهای راهبردی حمل و نقل ریلی و ارتقا سطح مهارت های نیروی انسانی در این بخش از دیگر برنامه های همکاریهای شرکت راه آهن و مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این تفاهم نامه خواهد بود.

دوطرف دراین تفاهم نامه موافقت کردند که در زمینه برقی سازی شبکه و ناوگان ریلی، ایجاد سامانه پایش مخاطرات طبیعی در شبکه و راه اندازی مرکز تست در صنعت ریلی وهمچنین استانداردسازی وصدورگواهینامه های مورد نیاز همکاری کنند.

طرفین موافقت کردند در راستای اجرایی شدن این تفام نامه یک کارگروه مشترک همکاری جهت برنامه ریزی و اجرای طرح های مورد نظر و یک کارگروه فنی تشکیل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت راه آهن حمل ونقل ریلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه آهن جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه حمل و نقل ریلی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت

گروه فیلم: تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران، امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) با هدف اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام، سیاست‏‌های اقتصاد مقاومتی، تحقق سند چشم‏‌انداز و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو طرف برای تحقق‌بخشیدن به اهداف مشترک و توسعه همکاری‌ها در رفع نیازها و ارتقای توانمندی‏‌های فناورانه کشور، بین محمد قنادی‌مراغه، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران و وحیدرضا زیدی‌فر، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری امضا شد.

دریافت 12 MB

دیگر خبرها

  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت