Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا با اشاره به توزیع 20 هزار بسته معیشتی در ماه رمضان به ارزش 60 میلیارد تومان در قالب رزمایش همدلی و کمک مومنانه گفت: در دوران شیوع کرونا در ایران و بر خلاف جوامع غربی شاهد وفور مایحتاج و اجناس بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس- مرتضی اعلمی مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا با 46 سال سن دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او می‌گوید که فروشگاه‌های اتکا تنها فروشگاه زنجیره‌‌ای در کشور است که زنجیره تامین محصولاتش کامل است به طوری که از تولید در زمین و مزرعه و انتقال به کارخانه و فرآوری در آنجا گرفته تا توزیع توسط وسایل نقلیه متعلق به اتکا و عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ایش منجر به کاهش قیمت نهایی مصرف کننده شده است به همین دلیل جامعه نیروهای مسلح و مردم عادی گرایش زیادی برای خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا دارند.

اعلمی می‌گوید که 20هزار بسته معیشتی ظرف مدت 10 روز کاری در ایام ماه مبارک رمضان و کارمندانی که زبان روزه داشته تهیه شده و به صورت شبانه روزی بین مردم مستضعف توزیع شد که در هر سبد 14 قلم کالا وجود داشت که با حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که 280 هزار قلم کالا در این سبدها وجود داشته است.

مدیرعامل فروشگاه‌های اتکا می‌افزاید که ما خود را ملزم و مقید به اجرای قوانین حاکمیتی و مالیاتی کشور می‌دانیم و تمامی دفاترمان به لحاظ مسائل مالی و نرم افزاری به روز بوده و ثبت و ضبط می‌شود و نمایندگانی از سازمان حسابرسی کل کشور، سازمان حسابرسی وزارت دفاع و حسابرسان داخلی به صورت مستقر و مداوم مالیات در اتکا را محاسبه و کنترل می‌کنند ضمن اینکه مالیات بر ارزش افزوده در فاکتورهای خرید اتکا منظور شده و به صورت مستقیم از مصرف کننده دریافت می‌شود.

او می‌گوید سال گذشته 245 فروشگاه زنجیره‌ای اتکا در کشور وجود داشته است که با اجرای برنامه توسعه فروشگاه‌های مشارکتی در سال جاری این تعداد به هزار فروشگاه رسیده و طبق چشم انداز 1404 نباید شهری در ایران بدون فروشگاه اتکا باشد.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا همچنین اظهار می‌دارد که به طور متوسط هر فروشگاه مشارکتی بایستی حداقل 180 متری زیربنا را رعایت کرده باشد. این در حالی است که فروشگاه 6 هزار متری هم در ایران وجود دارد که حداقل 5نفر به صورت مستقیم و 15 نفر به صورت غیرمستقیم در این فروشگاه‌ها مشغول به کار هستند. 

وی خاطرنشان می‌کند که 80 میلیارد تومان کمک‌های اتکا در قالب رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه بین جامعه هدف توزیع شده است که تامین منابع اعتباری این بسته‌ها از طریق کمک‌های مردمی و ایستگاه‌های مستقر در فروشگاه‌های اتکا و توسط کارکنان این سازمان و جامعه مطبوع نیروهای مسلح جمع‌آوری شده است ضمن اینکه توزیع بن خرید بین برخی خانوارهای مستضعف برای تهیه مایحتاج طبق نظر و سلیقه شخصی‌شان انجام شده است.

متن کامل این گفت‌وگو به شرح ذیل است:‌

فارس:‌ کمی درباره اتکا توضیح دهید که فروشگاه‌های زنجیره‌ای آن چگونه شکل گرفته و چگونه به خدمات رسانی عمومی فعلی رسیده است؟ 

اعلمی: اتکا یکی از هلدینگ‌های اقتصادی برتر جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌گردد؛ شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا یکی از شرکت‌های اقتصادی برتر زیر مجموعه سازمان اتکا است که بزرگترین شبکه فروش کالاهای مصرفی را در بازارهای ملی در اختیار داشته و شریکی قابل اعتماد و اتکا برای شرکای تجاری؛ تأمین‌کنندگان و مشتریان می‌باشد.

** هدف اتکا کسب ارزش برتر مشتریان و ذینفعان است

همچنین اتکا شریک قابل اعتمادی برای بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود چرا که با دارا بودن بیش از 60 سال سابقه و تجربه در زمینه تولید و توزیع اقلام اساسی به عنوان یک مدل موفق و الگوی پیشتاز در عرصه‌ی مدیریت سرمایه و کسب و کارهای اقتصادی و مالی در کشور، صاحب جایگاهی رفیع است. اداره بزرگترین شبکه مدیریت تأمین با رویکرد ارزش‌آفرینی در عرصه‌های اقتصادی از دیگر مأموریت‌های اتکا است و مهمتر اینکه در فروشگاههای زنجیره ای اتکا انحصاراً اجناس ایرانی و با کیفیت مرغوب عرضه می شود.

 

اتکا بالاترین هدف خود را احساس کسب ارزش برتر توسط مشتریان و ذینفعان اعلام کرده است. دارا بودن زنجیره‌ی تأمین یکی از خصوصیاتی است که یک سازمان برای توانمندسازی لایه‌های اقتصادی داخلی به آن نیاز دارد که این لایه‌های اقتصادی هر قدر در روزهای بحرانی مقاوم‌تر باشد دیرتر در مقابله با آسیب‌ها و فشارها می‌شکند و خم می‌شود.

** کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده در اتکا 

سازمان اتکا تمامی بخش های  زنجیره‌ تأمین شامل واحدهای کشاورزی دامپروری و مزارع و باغات گسترده وسیع، کارخانجات و صنایع تولیدی، شبکه‌ی حمل و نقل و لجستیک چابک، شرکت‌های بازرگانی و شبکه‌ گسترده فروشگاهی در سراسرکشور را در اختیار داشته تا فاصله‌ی‌ بین تولید و مصرف را بسیار کوتاه کرده و باعث کاهش قیمت تمام شده‌ی محصولات و خدمات ارائه شده‌ی خود به جامعه هدف گردد.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا یکی از شرکت‌های تابعه سازمان اتکا است که توانسته اقدامات گسترده و مختلفی در راستای خدمات رسانی بمنظور رفاه بیشتر و کاهش هزینه سبد خانوار و توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف را در طول سال‌های گذشته انجام دهد. در یکی دو سال اخیر هم شتاب بسیار زیادی پیرامون ارتقای کیفیت خدمات خود، داشته است و این پیوستگی در ارتقای سطح خدمات موجب افزایش رضایتمندی جامعه هدف گردیده است.

** زیرساخت‌های اتکا در سال‌های اخیر توسعه چشمگیری داشته

تلاش های انجام گرفته از طریق اصلاح فرآیندهای فروشگاهی، انضباط بخشی مالی، انضباط بخشی بازرگانی اعم از خرید کالا و سفارش‌های متمرکز و ایجاد زیرساخت‌های انبارهای متمرکز، توانمندسازی و ارتقای ناوگان حمل ‌و نقل در سراسر کشور، توسعه زیرساخت‌های فروشگاهی و ایجاد فروشگاه‌های جدید در یکی و دو سال گذشته از اقدامات مؤثری بوده که فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا موفق به اجرای آن گردیده است.

 

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا اقدامات مهمی در ایجاد زیرساخت‌های شبکه‌هایش داشته که در همین راستا ایجاد و بروز رسانی شبکه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با هدف خدمت‌رسانی هرچه بهتر به جامعه هدف صورت گرفته است.

فارس: خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مزیت‌های خاص خود را دارد و به همین دلیل در طول سال‌های اخیر مورد اقبال ویژه‌ مردم قرار گرفته است؛ چه صرفه اقتصادی در خرید از این فروشگاه‌ها وجود دارد؟ 

اعلمی: شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا چند مزیت برای مشتریان خود داشته و چند مزیت هم برای جامعه هدف و عموم مردم دارد؛ صرفه‌جویی اقتصادی بالا یکی از آن مزیت‌هاست.

این در حالی است که صرفه‌جویی اقتصادی زمانی رخ می‌دهد که رشد بازدهی کسب و کارها بیشتر از رشد هزینه‌ها باشد.

** بهره مندی کامل حلقه‌های زنجیره تأمین در اتکا

ضمن اینکه هم زمان که شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا به رشد بازدهی بالایی دست یافته از سوی دیگر تلاش‌ها به منظور کنترل هزینه‌ها هم به ثمر نشسته و توانسته است به بهره‌وری بالایی دست یابد؛ این اتفاق در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای اتکا با توجه به تکمیل و بهره مندی کامل حلقه‌های زنجیره تأمین رخ داده است.

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای موفق، فن بازاریابی، فن فروش، فن تأمین و تخصص از شاخصه‌های اصلی محسوب می‌شود و ضمن اینکه فروش‌های فوق‌العاده فصلی و حراج‌ها هم به آنها اضافه می‌شود.

**بهترین مدل خرده فروشی، ایجاد و رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای است

باید توجه داشت حسن این فروشگاه‌ها در آن است که سطح عمومی قیمت‌ها مشخص است و با توجه به اینکه طول و عرض زنجیره تأمین کم شده و واسطه‌ها هم کاهش پیدا کرده، قیمت تمام شده و هزینه‌های کسب و کار هم در این فروشگاه‌‌ها کاهش پیدا کرده است. از این رو شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا با مدیریت و بهره‌مندی از سبد ارزش‌ها و مزایای فوق به عنوان شاخص‌های موفقیت، موفق به کسب رضایت‌مندی مشتریان، تأمین‌کنندگان و ذینفعان گردیده است.

زنجیره سنتی توزیع به علت ایجاد واسطه‌های زیاد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده همواره و هر ساله در زمان‌های گذشته اصلی‌ترین مشکل اقتصادی کشور بوده و همواره این زنجیره سنتی باعث تضعیف تولیدکننده و کاهش قدرت خرید مصرف کننده بوده است.

قیمت تمام شده کالا در مدل سنتی بالا است، اما مدل‌های موفق جهانی با تمرکز بر کاهش امر واسطه‌گری منجر به بهبود وضعیت تولید شده و ثابت کرده‌اند که بهترین مدل خرده فروشی، مدل ایجاد و رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

فارس: هم اکنون با درصد بالایی از تخفیفات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواجه هستیم که برای مردم این سوال وجود دارد که مگر چنین چیزی امکان دارد؟ آیا این تخفیفات واقعی است؟ 

اعلمی:‌ فروشگاه‌های زنجیره‌ای به چند دلیل حامی تولید کننده و مصرف کننده می‌باشند: یکی، کم کردن واسطه‌ها است. به عنوان نمونه در حالت سنتی شاهد دست به دست شدن محصولات باغی و کشاورزی از زمان برداشت تا عرضه در فروشگاه‌های میوه و تره بار توسط دلالان و شد چند برابری قیمت آنها هنگام عرضه به مصرف کننده نهایی هستیم. اما وقتی که زنجیره تامین تکمیل باشد و سازمانی مانند اتکا که زنجیره تامین را بطور کامل در اختیار دارد، حوزه کشاورزی و باغداری، صنایع تبدیلی و بسته بندی، لجستیک و فروشگاه را، این زنجیره‌ با کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها، هم منافع تولیدکننده را تامین می‌کند هم منافع مصرف کننده را چرا که به جای آنکه سود حاصل از افزایش قیمت این جریان به جیب دلال و واسطه برود به جیب تولیدکننده و مشتری باز می گردد.

** حذف دلالان و واسطه‌گران در اتکا برای کاهش قیمت نهایی

یکی دیگر از دلایل محاسن فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای درزمینه حمایت از تولید؛ کمک آن به تولیدکننده است چرا که با مهیا نمودن یک بازار بزرگ مصرف؛ حجم قابل توجهی از تولیدات را عرضه کرده و موجب می گردد تولیدکننده با افزایش ظرفیت‌های تولیدی خود و اشتغالزایی، گام موثری در مسیر جهش تولید بردارد.

 

برخی افراد از تخفیفات بالای ارائه شده در فروشگاه‌های زنجیره ای از جمله اتکا تعجب می‌کنند و می‌پرسند چرا قیمت‌ها کالای عرضه شده در این فروشگاه ها از قیمت مصرف‌کننده هم  کمتر است و گاهی هم حتی بحث دامپینگ را مطرح می‌کنند در حالیکه پاسخ این شبهه، منفی است. چرا که فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل کوتاه کردن فاصله تولید کالا تا مصرف و حذف دلالان و واسطه‌ها، خریدهای متمرکز و کلان و بهره‌مندی از  شبکه لجستیک و ناوگان ترابری ارزان‌قیمت؛ قیمت تمام شده کالا را پایین آورده و هنگام عرضه‌ کالا به مشتریان، قیمت ها کاملاً رقابتی می‌شود.

فارس: برای آنکه کسبه‌های خرد به دلیل توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تضعیف نشوند چه اقدامات حمایتی انجام داده‌اید؛ قائل به این هستید که نباید مغازه‌های کوچک و سنتی از بین بروند؟ 

اعلمی: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بهبود وضعیت معیشتی مردم تأثیر مستقیم و مهمی دارد.  کسبه‌های خردی که به صورت سنتی و موروثی کار خرده فروشی را انجام می‌دهند مانند سوپرمارکت‌داران به مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعتراض می‌کنند و می‌گویند در هر جای کشور که فروشگاه‌های زنجیره ای راه‌اندازی شد، کسب و کار سنتی ما از رده رقابتی خارج شده است.

** استفاده از عرضه‌کنندگان خرد در اتکا در قالب فروشگاه‌های مشارکتی

در حالیکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا تدبیری خاصی پیرامون این موضوع اندیشیده‌اند، به این صورت که با فروشگاه‌های خرد وارد مشارکت شده و فروشگاه های مشارکتی تاسیس نموده‌اند؛‌ فروشگاه‌های مشارکتی امروزه به صورت چشم‌گیر در حال توسعه هستند.

در این روش مشارکت، آورده‌های هر دو طرف از جمله فضای تجاری، تجهیزات فروشگاهی، کالا، برند، اعتبار، مشتریان بالفعل، دانش تجارت و فروشگاه داری و ... ازسوی هر یک از طرفین تامین و هر یک از ایشان به نسبت از منافع حاصله بهره مند می گردند.

** افزایش فروشگاه‌های مشارکتی در اتکا به هزار باب در سالجاری 

هم‌اکنون بیش از 300 فروشگاه مشارکتی اتکا در کمتر از یک سال در سراسر کشور راه‌اندازی شده و درحال خدمات‌رسانی به مردم هستند و می‌کوشیم که به سرعت این فروشگاه‌ها را توسعه دهیم. ضمن اینکه برنامه ریزی داریم تا پایان سال جاری تعداد فروشگاه‌های مشارکتی خود را به بیش از هزار فروشگاه افزایش دهیم .

فارس: حضور اتکا در جزایر و نقاط مرزی چگونه است؟ برای بازسازی فروشگاه‌های قدیمی‌تان هم فکری کرده‌اید؟ 

اعلمی: یکی دیگر از مزیت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای یکسان‌سازی قیمت است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا این افتخار را دارد که حتی در جزایر خلیج فارس هم فروشگاه داشته و به مردم خدمت‌رسانی می‌کند. همچنین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا در نقاط مرزی و نقاط صفر مرزی، فروشگاه داشته و سرمایه‌گذاری انجام داده تا دغدغه‌های تامین مایحتاج ضروری خانوار را به حداقل رساند؛ این در حالی است قیمت کالای ارائه شده در جزایر و نقاط صفر مرزی با قیمت همان کالا در تهران یکسان است و این موضوع از مزیت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا محسوب می‌شود.

** پانصد هزار فروشگاه در ایران همیار اتکا هستند

وجه تمایز دیگری که بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا با سایر زنجیره‌ای‌ها محسوب می‌شود حمایت از کسبه‌های خرد و سوپر مارکت‌ها است، در برخی نقاط کم برخوردار که ایجاد فروشگاه در آنجا میسر نیست و نمی‌توان در آنجا فروشگاهی را احداث کرد، ما از ظرفیت و توان کسبه‌های معتبر که امین و مورد احترام مردم می باشند، استفاده می‌کنیم و قرارداد ویژه‌ای با نام همیار اتکا با آنها منعقد کرده تا ایشان به نیابت از ما خدمات رسانی در این مناطق را عهده دار شوند، تعداد این همیاران اتکا هم اکنون در سراسر کشور به بیش از پانصد فروشگاه رسیده و با برنامه‌ریزی و سرعت در حال توسعه فروشگاه‌های همیار اتکا هستیم.

 

ما در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا فروشگاه‌هایی داریم که بایستی آنها را توسعه و بازسازی کنیم چرا که برخی از این فروشگاه‌ها دارای قدمتی حدود شصت سال دارد.

** افتتاح 14 فروشگاه زنجیره‌ بزرگ اتکا در استان‌های مختلف در سالجاری

تلاش کرده‌ایم فروشگاه‌های اتکا در شأن نیروهای مسلح بازسازی و بهسازی شوند. یکی از مدل‌های برجسته در استان خوزستان و شهر اهواز است که در سال گذشته افتتاح شد؛ این فروشگاه‌ یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در غرب کشور محسوب می‌شود و عملاً یک هاب بزرگ است که می‌تواند علاوه بر پوشش شهر و استان به دیگر استان‌های مجاور هم خدمات بدهد؛ ان‌شاءالله 14 باب از این فروشگاه‌ها در سال جاری به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید.

ما در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا تلاش می‌کنیم وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم و در این راستا از هیچ کار و تلاشی مضایقه نکرده و شبانه‌روزی پای کشور و وطن‌مان ایستادگی کرده‌ایم.

فارس: در دوران شیوع کرونا در کشورمان چه اقداماتی از سوی اتکا صورت گرفته است؟ آیا پروتکل‌های بهداشتی در این فروشگاه زنجیره‌ای رعایت شده است؟ 

اعلمی: در دوران آغاز شیوع ویروس کرونا، کشور در آستانه‌ بروز یک بحران قرار گرفت اما در کشور بحرانی رخ نداد؛ آنهم به دو دلیل؛ اولین عامل مربوط به رهنمودهای مقام معظم رهبری و حضور شخص ایشان در میدان و مدیریت مستمر و منسجم و راهبری ایشان بود؛ تمامی فرمایشات ایشان کاملاً به جا و به موقع بوده است ضمن اینکه افرادی هم در کشور صحبتهای مقام معظم رهبری را با جان و دل خریدند؛ همدلی بین مردم عامل دیگری بود که باعث شد بحرانی که در کشورهای دیگر از وضعیت شیوع کرونا به وجود آمد، در ایران تکرار نشود.

** شدیدا پروتکل‌های بهداشتی را در اتکا رعایت می‌کنیم

در دوره‌ی همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا به عنوان خادم مردم، اقدامات مؤثری انجام داد و تدابیر و تمهیدات ضد کرونایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا از لحظه شروع شیوع ویروس کرونا انجام شد؛ اولین اقدام ایجاد ستاد مقابله با کرونا بود و بر همین اساس دستوراتی صادر و اقدامات حفاظتی و بهداشتی ویژه‌ای صورت گرفت.

حفظ سلامت کارکنان در اولویت کار بود، چرا که سرمایه‌ی ‌انسانی از مهمترین دارایی‌های هر سازمان محسوب می شود و ضمن اینکه حفظ سلامت نیروی انسانی از وظایف ماست. در زمان شیوع ویروس کرونا توجه به سلامت نیروی انسانی از جهت اینکه ناقل و یا عامل شیوع بیماری نباشد بسیار قابل توجه بود چرا که کارکنان فروشگاه ها از جمله صندوقداران، فروشندگان و نیروهای چیدمان، پیشانی کار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند و بیشترین مواجهه با مشتریان و کالا را دارند. 

** عموم مردم در دوران شیوع کرونا خرید زیادی از اتکا داشتند

کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا در دوره شیوع ویروس کرونا آموزش‌های پیش‌گیری و مقابله با این ویروس را فرا گرفتند ضمن اینکه تجهیزاتی که بتواند مانع شیوع و انتقال ویروس به کارکنان ما شود را هم تولید و ایجاد کردیم؛ در همین راستا ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده که توسط اتکا تولید شده را در اختیار کارکنان خود قرار دادیم.

از دیگر اقدامات شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا در دوران شیوع ویروس کرونا ایجاد محیطی امن و ایمن فروشگاهی و انبارهای محصول و سطح عمومی بود که به نحو احسنت انجام گرفت.

برای محیط فروشگاهی پروتکل‌های بهداشتی را منطبق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت پیاده سازی و پایش کردیم، محیط‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا نیم‌ساعت قبل از شروع بکار فروشگاه‌ها، ضدعفونی می‌شدند و پیش از آنکه پرسنل وارد فروشگاه شوند از آنها تب‌سنجی صورت می‌گرفت و حتی از کارمندان این فروشگاه در مناطقی که از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز بود تست مخصوص وزارت بهداشت گرفته شد.

 

همچنین سبد و کالسکه‌های خرید، صندوق‌ها، لاین‌ها، کالا، انبارها و باراندازها را به صورت کامل ضدعفونی می‌شدند.

** آرامش و سلامت مشتریان اتکا برای‌ ما اهمیت زیادی دارد

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا بستر مناسب برای خرید در دوران شیوع کرونا ایجاد کرد تا مشتری با خیال آسوده بتواند از این فروشگاه با فراغ بال و در کمال آرامش خرید کند و برهمین اساس در ورودی فروشگاه‌ها از مشتریان تب‌سنجی به عمل آمده، دست مشتریان ضدعفونی شده، همچنین دستکش‌های یکبار مصرف تولید خودمان به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت.

فاصله گذاری اجتماعی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا به خوبی اجرایی می‌شود و تمام تلاش در این راستا است که مشتریان بتوانند کالاهای مورد نیاز را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب از یک فروشگاه محافظت شده در برابر شیوع ویروس کرونا تهیه نمایند.

همه ما به خوبی می‌دانیم کرونا با دنیا چه کرد و می‌دانیم این ویروس با هیچ کسی شوخی ندارد؛ می‌بینیم اقتصادهای جهانی تحت شعاع کرونا قرار گرفته و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که ادعای تمدن و پیشرفت تکنولوژی داشته و در عرصه‌های فروشگاهی پیشتاز هستند در کمتر از چند ساعت با قفسه‌های خالی از کالا مواجه شدند.

این اتفاق در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران و به ویژه اتکا رخ نداد، کالاها در این فروشگاه ها به وفور وجود داشت و اقلام اساسی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گرفت ضمن اینکه این قیمت‌ها کاملا کنترل شده و تثبیت شده بوده و حتی بدون هیچ تغییر قیمتی دوران اوج کرونا را طی کردیم.

**از ابتدای سالجاری کارخانه‌های اتکا فقط روز اول عید تعطیل بود

در ایام اوج بیماری کرونا، فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا در تمام نقاط کشور، حتی روزهای تعطیل به فعالیت خود ادامه دادند. این در حالی است که این فروشگاه‌های اتکا در سال 99 فقط روز اول فروردین تعطیل بود؛ البته در آن ایام فروشگاه‌های مشارکتی اتکا آماده ارائه خدمات بودند.

در ایام شیوع ویروس کرونا؛ تمامی کارخانه‌های زیر مجموعه اتکا مشغول به تولید بوده و تمام تلاش خود را در جهت تامین اقلام مورد نیاز برای فروشگاه‌ها انجام می دادند.

بیش از چهل درصد از کالای عرضه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا، توسط کارخانجات، واحدهای کشت و صنعت، دامپروری و مرغداری‌های زیر مجموعه سازمان اتکا تولید و تامین می‌شود، از این رو کارخانجات ما باید به فعالیت‌شان ادامه می‌دادند هرچند که برخی از فروشگاه‌های موجود در ایران ساعت کاری‌شان را کم کرده و برخی فقط با یک سوم ظرفیت کار می‌کردند.

فارس: آیا از ظرفیت خطوط تولید اتکا برای کمک به بهداشت و سلامت مردم ایران در دوران شیوع کرونا استفاده شده است؟ 

اعلمی: ما در دوران شیوع کرونا تلاش کردیم برخی از نیازمندی‌های بهداشتی و تجهیزاتی بهداشتی مورد نیاز مردم از جمله ماسک؛ دستکش؛ محلول ضد عفونی کننده برای مقابله با این ویروس تامین کنیم.

این در حالی است که در اوایل اسفند ماه سال گذشته امکان تهیه ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی برای مردم به سختی امکان پذیر بود.

** تولید سه سایز دستکش در اتکا برای اولین بار در ایران

شرکت فروشگاه‌های اتکا برای اینکه بتواند پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد، اقدام به تولید هر سه قلم مذکور ذکر شده (ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده) نمود.

دستکش‌های یک بار مصرف تولید و توزیع شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا، برای اولین بار در کشور در سه سایز تولید می‌شود و از کودک سه تا 5 ساله، نوجوانان، خانم‌ها و دختران تا یک مرد بالغ می‌تواند براحتی از این دستکش‌ها استفاده کنند.

برای تامین ماسک مورد نیاز، از سالن غذاخوری شرکت که در آن ایام به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل بود استفاده کردیم و چرخ‌های خیاطی زیادی را به آن سالن آورده شد و با استفاده از پارچه‌های ذرات نانو، ماسک‌هایی را تولید کردیم که هم اکنون در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا به مشتریان عرضه می گردد. در آن ایام روزانه 50 هزار ماسک تولید می‌شد.

** تولید مایع ضدعفونی‌کننده دست در اتکا بر پایه گیاهی

در کارخانه‌های زیرمجموعه سازمان اتکا چند خط تولید را به مواد ضدعفونی کننده اختصاص دادیم که همسو با نیاز مشتریان، اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده سطح و دست نمودند.

 تفاوت و تمایز این مواد ضدعفونی کننده در آن بود که این مایع ضدعفونی کننده‌ی تولیدی در صنایع وابسته اتکا، بر پایه گیاهی است، چرا که با بهره‌گیری از ملاس چغندر کارخانجات قند اتکا، الکل تولید شده و این الکل به عنوان ماده‌ی موثر این مایعات ضدعفونی‌کننده گیاهی استفاده می‌گردد. مشتریان محترم می‌توانند ضمن بهره‌مندی از مزایای آن بدون دغدغه‌های پوستی از این مواد ضد عفونی که با قیمت بسیار مناسب در فروشگاه‌های اتکا عرضه می‌گردد، استفاده نمایند.

 به دلیل افزایش تولید در این خطوط امکان توسعه عرضه این محصولات در سایر بازارها و مراکز نیز وجود دارد.

فارس: در نیمه شعبان مقام معظم رهبری درباره لزوم دست‌گیری از مردم مستعضف متضرر از کرونا فرمایشاتی داشتند که منجر به رزمایش همدلی و کمک مومنانه شد؛ اتکا در این باره چه اقداماتی انجام داده است؟ 

اعلمی:‌ فرمایشات مقام معظم رهبری درباره رزمایش همدلی و کمک مومنانه و مواسات از ایجاد یک بحران دیگر در حوزه معیشتی و اقتصاد خانوار جلوگیری کرد؛ اتکا هم فرمان رهبر معظم انقلاب را با گوش و جان و دل پذیرفت و آن را اجرا کرد.

** توزیع 20 هزار بسته معیشتی با 14 قلم کالا ظرف 10 شبانه روز

در رزمایش همدلی و مواسات تلاش زیادی کردیم که رسالتی که بر دوشمان بود را اجرایی و عملیاتی کنیم، چه در راستای تامین و توزیع سبدهای غذایی معیشتی، چه در زمینه تامین کالای مورد نیاز سازمان‌ها، اداره‌ها، مساجد و خیریه‌هایی که موفق به جمع آوری کمک‌های نقدی گردیده و به دنبال یک منبع مطمئن به منظور تامین و خرید اقلام مورد نیاز خود با کیفیت و قیمت مطمئن بودند .

 

با همت کارمندان و کارکنان شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای ‌اتکا، در ماه مبارک رمضان توانستیم بیش از بیست هزار بسته معیشتی که هر بسته شامل چهارده قلم کالا بود را در کمتر از 10 روز کاری، تهیه و بسته بندی کرده و با زبان روزه و به صورت شبانه‌روزی بین مستمندان توزیع نماییم.

** 60 میلیارد تومان ارزش بسته‌های ‌معیشتی اتکا در رزمایش همدلی و کمک مومنانه

در آن دوران درخواست‌های زیادی از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برای خرید اقلام مدنظر در سبدهای معیشتی وجود داشت که با لطف خداوند توانستیم به همه آنها پاسخ دهیم.

این در حالی است که در برخی از مواقع کمبود کالا احساس می‌شد اما کمبود کالا در اتکا به هیچ وجه محسوس نبود.

در دوران شیوع ویروس کرونا حدود 600 میلیارد ریال، در قالب کمک‌های مختلف جنسی و کالایی را بسته‌بندی و بین نیازمندان توزیع کردیم. برخی اوقات این سؤال را از ما می‌پرسیدند که شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا منابع مالی تامین و توزیع بیست هزار بسته معیشتی را از چه محلی تامین کرده است؟ آیا این منابع مالی مربوط به اتکا بوده یا دولت یا بیت‌المال؛ در حالی که چنین چیزی وجود ندارد زیرا این منابع مالی از طرق مختلف تهیه شده است. بخشی از این منابع مالی از پایگاه‌های جمع آوری کمک های مردمی ایجاد شده در فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای اتکا تامین و بخشی هم از کمک‌های داوطلبانه کارکنان شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان اتکا که خواستار کسر بخشی از حقوق شان بابت حضور در این همایش شده بودند تامین گردید که این اقدام بسیار ارزشمند است.

در برخی از نقاطی که امکان توزیع سبدهای معیشتی بین مردم فراهم نبود بن‌ کارت‌های ریالی بین جامعه هدف (خانوارهای آسیب دیده از کرونا) توزیع شده و افراد این امکان را داشتند که به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا مراجعه و اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

این سؤال هم بین برخی از مردم وجود داشت که توزیع سبدهای معیشتی بین خانوارهای مستضعف چگونه صورت گرفت و نحوه شناسایی این خانوارها به چه صورت شکل می‌گیرد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا سال‌های سال است که بین مردم حضور دارد و با مردم زندگی کرده است. چرا که حضور 65 ساله فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا بین مردم تجارب زیادی را ایجاد کرده است. بخشی از اطلاعات خانوارهای نیازمند ماحصل این حضور و بخش دیگری هم از سوی کانون‌های‌ مختلف بازنشستگان و بخشی هم از طریق همکاران در وزارت دفاع جمع‌آوری شده است. البته توزیع این سبدهای معیشتی در مناطق محروم در اولویت ویژه قرار داشت.

** بیماران سرطانی و صعب‌العلاج دریافت کنندگان بسته‌های معیشتی دوران کرونا

 همچنین افرادی که از نظر معیشتی و درآمدی وضعیت مطلوبی نداشتند و یا اینکه بیمار سرطانی و صعب‌العلاج در خانواده‌شان وجود داشت بخشی از جامعه هدف دریافت کننده بسته‌های معیشتی اتکا بودند.

 

وقوع سیل، زلزله در چند سال اخیر برای مردم مناطق مختلف مشکلات زیادی را ایجاد کرد به همین دلیل سبدهای معیشتی بیشتری بین مردم آن مناطق توزیع شد؛ ضمن اینکه جنوب سیستان، جنوب کرمان، بخشی از استان هرمزگان، استان خوزستان، استان کرمانشاه و استان لرستان هم از دیگر نقاطی بود که سبدهای معیشتی بیشتری بین مردم آن مناطق توزیع گردید. توزیع این سبدهای معیشتی هم توسط کارکنان روزه‌دار شرکت فروشگاه‌های زنجیره ای اتکا به مثابه یک حرکت جهادی محسوب می‌شود.

فارس: یکی از سوالاتی که افکار عمومی از برخی نهادهای و سازمان‌های حاکمیتی دارد نحوه و چگونگی پرداخت مالیات است؛ آیا فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا مالیاتی می‌پردازد؟ 

اعلمی:‌ سازمان اتکا، به عنوان یک بنگاه اقتصادی که در عرصه‌های مختلف اقتصادی کشور فعال است خود را ملزم، مقید و متعهد به اجرای قوانین حاکمیتی و قوانین مالیاتی کشور می‌داند.

**قوانین مالیاتی در اتکا حاکم است

تمامی دفاتر مالی سازمان اتکا بسیار شفاف است چرا که از نرم افزارهای به روز استفاده کرده و تمام وقایع مالی در اتکا ثبت و ضبط می‌شود. فعالیت‌های مالی ما توسط سازمان حسابرسی کل کشور و سازمان حسابرسی  وزارت دفاع و با استفاده از ظرفیت حسابرسان متخصص مقیم و مستقر به صورت مداوم پایش شده؛ قوانین مالیاتی در اتکا کاملا حاکم بوده ضمن اینکه ممیزهای مالیاتی هم سازمان مستقر و سرکشی لازم صورت می گیرد و امور مالیاتی به صورت مستمر رصد می‌شود.

مالیات بر ارزش افزوده به صورت مستقیم بر کالاهایمان وجود دارد ضمن اینکه در فاکتور مشتری‌ها به صورت دقیق درج شده است؛ می‌کوشیم حقی از بیت‌المال ضایع نشود. همچنین مالیات در اتکا در زمان مقرر پرداخت می‌شود و به هیچ وجه از این بابت عدول نمی‌کنیم؛ اتکا دقیقا خود را منطق با قوانین کشور در بخش مالیاتی می‌داند.

فارس: کمی از سابقه و دلیل تشکیل فروشگاه‌های اتکا برای‌ما توضیح دهید؟ چه میزانی به اشتغالزایی در کشور کمک کرده‌اید؟ 

اعلمی: سال 1334 فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا که با نام اتحادیه تعاونی ارتش به بهره‌برداری رسید و در سال 1384 به عنوان شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا تغییر نام داد.

شرکت فروشگاههای زنجیره‌ای اتکا خدمت به همه نیروهای مسلح را معظم دانسته و آن را از افتخارات بزرگ خود به شمار می آورد.

** یکسان بودن قیمت اجناس اتکا در تهران با نقاط مرزی و جزایر 

محبوبیت، قابل اعتماد بودن، قابل اتکا بودن برای مشتریان، ذینفعان و تامین کنندگان اتکا از دیگر افتخارات ما محسوب می گردد. حضور و خدمات رسانی اتکا در مناطق صفر مرزی و کم برخوردار و در مناطقی که کمتر بنگاه اقتصادی حاضر به سرمایه‌گذاری است هم افتخار ماست. حضور ما در این مناطق و خدمات رسانی به این هموطنان که بی شک در زمره جامعه هدف ما هستند، باعث خیر و برکت و رضایتمندی، ‌ایجاد امنیت پایدار در آن مناطق شده است. این هموطنان متوجه شده‌اند که تامین معیشت‌شان برای ما مهم و به مثابه عمل به وظیفه است.

قیمت اجناس و کالاهای عرضه شده در فروشگاه های اتکا مستقر در نقاط مرزی، نقاط دور افتاده یا جزایر خلیج فارس، با وجود هزینه‌های سنگین و دشواریهای لجستیک و حمل و نقل همچون حمل و نقل دریایی در جزایر، با قیمت عرضه همان کالا در پایتخت و مراکز استان‌ها یکسان می باشد و مشتری هیچ هزینه ی بیشتری پرداخت نمی کند. حضور مداوم، مستمر و خدمات رسانی و تامین به موقع کالا و محصولات کیفی با برند اتکا و سایر برندها باعث شده است تا اتکا کمک شایان توجهی در حوزه‌های امنیتی در این مناطق داشته باشد. این اقدامات در راستای وظیفه ما در ایجاد و حفظ امنیت اجتماعی و امنیت غذایی است.

** خدمات رسانی اتکا با هزار فروشگاه با حداقل 20 هزار اشتغالزایی

امنیت اقتصادی، اجتماعی و کمک به اشتغال هم از دیگر اهدافی است که اتکا توانسته با استقرار فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جزایر و مناطق مرزی و کم برخوردار به آن دست پیدا کند.

یکی از وظایفی که اتکا بر عهده دارد تضمین امنیت غذایی مشتریان و جامعه هدف است که به لطف خداوند و تلاش کارکنان متعهد و مجرب و متخصصی که در شرکت فروشگاههای زنجیره ای اتکا خدمت می کنند می‌توانیم بگوییم امنیت غذایی کالای عرضه شده در فروشگاه های ما تضمین شده است.

 

امروز بیش از هزار فروشگاه اتکا در سراسر میهن اسلامی درحال خدمات رسانی بوده که در هر کدام از آنها تعداد زیادی از کارمندان و کارکنان مشغول به کار می باشند، حداقل زیر بنای یک فروشگاه مشارکتی اتکا 180 متر است که اگر حداقل 5 نفر در این فروشگاه ها به صورت مستقیم و 15 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار باشند، اشتغالزایی قابل توجهی در این فروشگاه‌های مشارکتی صورت گرفته  است. این در حالی است که این هزار فروشگاه اتکا شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا ممتاز، بازار، اتکا محله و فروشگاه‌های مشارکتی و فروشگاه همیار اتکا هستند. این موضوع را هم باید بگویم که ما فروشگاه اتکا با زیر بنای 6 هزار متری هم داریم که در آنها تعداد زیادی از کارمندان و کارکنان مشغول به کار هستند.

فارس: چه چشم‌انداز و افقی در فروشگاه‌های اتکا تعریف کرده‌اید؟ قصد ندارید تعداد فروشگاه‌های خود را در شهرهای ایران گسترش دهید؟ آیا قوانین اتکا اجازه توسعه خدمات به خانواده غیر نیروهای مسلح را می‌دهد؟ 

اعلمی: بر اساس چشم انداز تعریف شده در اتکا نباید شهری در ایران وجود داشته باشد که فروشگاه اتکا در آن شهر فعال نباشد، این در حالی است که از سال گذشته روند توسعه فروشگاه‌های اتکا شتاب چشم گیری یافته است. در سال گذشته در همین زمان تنها 245 فروشگاه در سطح کشور خدمات رسانی می نمودند؛‌ اما هم اکنون تعداد این فروشگاه‌ها به بیش از هزار فروشگاه در سراسر کشور رسیده است که نشان‌دهنده توسعه چشمگیر این فروشگاه‌ها است، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این روند توسعه ادامه دار بوده و باید در تمام نقاط کشور حضور پررنگی داشته باشیم. باید تلاش کنیم به عنوان خادمین مردم، وظیفه داریم کمک کنیم که اتکا تاثیر مستقیم و بسزایی در وضعیت معیشتی جامعه هدف و مردم داشته باشد و بکوشیم هزینه‌های خانوارها را کاهش داده و سبدی که آنها از اتکا خریداری می‌کنند نسبت به سبد خریداری شده از غیر اتکا دارای تخفیفاتی ملموس‌تر و محسوس‌تر باشد.

** تولید 400 محصول در اتکا با 63 برند

هم اکنون 63 برند در اتکا وجود دارد که ممکن است مردم فقط برند اتکا را بشناسند، محصولات ما علاوه بر برند اتکا با برندهایی از جمله ورامین، گل بانو، سبا، دلنوش، جوانه، رشا، سپیدان، طوبی، زمرد، مرغیران، اسمارت، صنام، سان لاین، بانی، سپینود، فخر، ویکتوریا و... با بهترین کیفیت تولید و عرضه می گردد.

ضمن اینکه 400 محصول هم در اتکا تولید می‌شود؛ این محصولات بیشتر اقلام اساسی و استراتژیک محسوب می‌شوند که مورد نیاز مردم بوده و پرمصرف و پرفروش هستند. تولیدات ما در گروه محصولات باغداری، کشاورزی، شالیکاری، دامپروری، طیور، آبزیان، انواع روغن های خوراکی، قند و شکر، انواع محصولات کنسروی، شوینده‌ها، منسوجات، لوازم خانگی، محصولات سلولزی و.... گروه بندی می گردند.

** فقط اجناس تولید شده در ایران در اتکا عرضه می‌شود

تنوع کالایی در فروشگاه های اتکا حدود بیست هزار قلم کالا می باشد که 400 قلم از آنها محصولات و تولیدات اتکا می باشد، این چهارصد قلم کالا که جز سبد اصلی نیاز خانوار می باشد، حدود سی درصد از فروش ما را تشکیل می دهد، که این موضوع وزن 400 قلم تولیدی اتکا در کشور را نشان می دهد.

در ماجرای شیوع ویروس کرونا در کشور و مقابله همگانی با آن، کادر پزشکی کشور که حقیقتا زحمات فراوانی را کشیدند به خوبی دیده شدند، اما حق مطلب درباره کسانی که طی چند ماه گذشته با ایثار و از خود گذشتگی مثال زدنی در حوزه خدمات مشغول به کار بودند، ادا نشد. همین جا از تمام عزیزانی که در حوزه خدمات دهی به مردم در ایام همه‌گیری کرونا با جان و دل تلاش کردند قدردانی می‌کنم و از خداوند متعال سربلندی آن‌ها را مسئلت دارم.

 همچنین در سال جهش تولید هم راستا با منویات مقام معظم رهبری پیرامون حمایت از تولیدات داخلی، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا آمادگی دارد ضمن انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان داخلی، جهت ارج نهادن هرچه بیشتر به محصولات داخلی و ارائه به هموطنان در اقصی نقاط کشور، این محصولات را در فروشگاه‌های خود عرضه نماید. در همین راستا از این فرصت جهت دعوت و همکاری تولیدکنندگان داخلی استفاده می‌کنم.

انتهای پیام/


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اتکا فروشگاه های زنجیره ای اتکا فروشگاه های زنجیره ای اتکا فروشگاه های زنجیره ای اتکا فروشگاه های زنجیره ای اتکا رزمایش همدلی و کمک مومنانه فروشگاه های زنجیره ای دوران شیوع کرونا فروشگاه های اتکا مواد ضدعفونی کننده پروتکل های بهداشتی شده در فروشگاه توسعه فروشگاه فروشگاه ها هزار بسته معیشتی شیوع ویروس کرونا مقام معظم رهبری شرکت فروشگاه فروشگاه زنجیره سازمان حسابرسی صورت مستقیم سبدهای معیشتی سراسر کشور قیمت تمام شده هزار فروشگاه نیروهای مسلح فروشگاه اتکا مشغول به کار محسوب می شود سازمان اتکا خدمات رسانی عرضه شده مصرف کننده منابع مالی شبانه روز صورت گرفت سال گذشته نقاط مرزی قرار گرفت مورد نیاز تولید شده بهره مندی کاهش قیمت جامعه هدف کسب و کار هم اکنون بین مردم توزیع شد قلم کالا هزینه ها جمع آوری واسطه ها قیمت ها مواد ضد بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی نیمی از مردم خمین از استخر؛ در صورت افتتاح!

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل دیوان محاسبات و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از روند پیشرفت طرح استخر سر پوشیده و مجتمع فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان بازدید کردند.

نماینده مردم شهرستان خمین در حاشیه این بازدید گفت: قریب به نیمی از جمعیت شهرستان خمین خدمات بگیر تأمین اجتماعی هستند و از افتتاح این طرح بهره مند می‌شوند.

علیرضا نظری افزود: استخر شهید مطهری تنها استخر سرپوشیده دولتی شهرستان خمین است که سا‌ل‌هاست غیر فعال و نیازمند بازسازی بود اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار کافی در سنوات گذشته به نتیجه نرسید.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها یک استخر سرپوشیده در خمین فعال است گفت: این استخر به بخش خصوصی تعلق دارد و اکثر حقوق بگیران و طبقات متوسط و ضعیف شهرستان قدرت استفاده از ظرفیت این بخش را ندارند؛ به همین علت راه اندازی سریعتر استخر مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران ضروری‌ است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این بازدید مقرر شد برای آخرین مرتبه یک فرصت دیگر تا ۳۰ خرداد به پیمانکار برای تکمیل طرح داده شود.

علیرضا نظری ادامه داد: این طرح از معدود طرح‌های کشور محسوب می‌شود که پیمانکار منابع لازم را در اختیار داشته ولی اهتمام لازم را برای تکمیل طرح برابر زمان قرارداد از خود نشان نداده است و دستگاه‌های اجرایی نیز در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • تأمین کننده ها و توزیع کننده های ورق گالوانیزه در ایران
  • جزئیات دریافت ۲۰ گیگ اینترنت رایگان ایرانسل G۴ به مدت ۱۴ روز | بهره مندی از امکانات ویژه نسل جدید G۴ با کد #۷۰*
  • تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • بهره‌مندی نیمی از مردم خمین از استخر؛ در صورت افتتاح!
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • توقیف یک‌تن تخم‌مرغ فاسد در زاهدان/سردخانه فروشگاه پلمب شد