Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شاپورزاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در صورت تقاضای بازار می توان این میزان تولید را به ۱۰۰هزار تن افزایش داد.
او اظهار کرد: ظرفیت تولید مرغداری‌های استان از۸۰ هزارتن در سال‌های اخیر؛ در حال حاضر به ۱۰۰هزار تن افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاپورزاده تصریح کرد: حدود ۶۰درصد از این میزان در داخل استان مصرف و مابقی به استان های همجوار صادر می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل خاصی برای تامین نهاده و خوراک برای واحدهای دام و طیور قزوین وجود ندارد گفت: در صورت افزایش تقاضا برای مصرف گوشت مرغ در بازار، مرغداری های استان ؛ توان افزایش ظرفیت تولید را دارند و در مجموع می توانند ۳۰ تا ۴۰درصد به جوجه ریزی و تولیدات خود بیافزایند.
او در ادامه با اشاره به توزیع روزانه ۱۰تن مرغ منجمد در استان قزوین طی روزهای اخیر با هدف مناسب سازی قیمت، اظهارکرد: آمادگی لازم برای تداوم عرضه مرغ منجمد با هدف تعادل سازی قیمت این محصول وجود دارد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: شرکت پشتیبانی امور دام به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و متعادل سازی قیمت؛ اقدام به خرید و ذخیره سازی و توزیع مرغ در مواقع مورد نیاز می کند.

48

کد خبر 1410149

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ با احیای ۱۹ مرغداری در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: باید تمامی ظرفیت‌های استان را در مسیر تولید کالاهای اساسی، کنترل ورود و خروج اقلام و نظارت بر نحوه عرضه، معطوف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید پس از احصا و شناسایی واحدهای تولید گوشت در استان به حل موانع آنها جهت افزایش ظرفیت تولید بپردازیم، افزود: این توان را داریم که با تهیه برنامه و راهبری ویژه، هدفگذاری دقیقی برای افزایش تولید گوشت در استان تعیین و آن را به عنوان الگو در کشور مطرح کنیم.

استاندار مطرح کرد: در سال گذشته در راستای احیای واحدهای تولیدی راکد، حائز رتبه اول کشور شدیم و امسال نیز می‌توانیم با تمرکز بر روی امنیت غذایی استان، در جهت احیای واحدهای دامداری سبک و سنگین در کشور پیشتاز باشیم.

عبداللهی خاطرنشان کرد: بر مبنای برگزاری مداوم جلسات تنظیم بازار و پیگیری‌های دستگاه مربوطه سال گذشته ۱۹ مرغداری فعال شده و ۹ واحد نیز برای افزایش ظرفیت تولید، مورد حمایت قرار گرفتند و به رشد ۴۳ درصدی تولید در این بخش رسیدیم.

استاندار البرز اظهار کرد: توفیقات بزرگی حاصل شده و باید به مردم گزارش عملکرد ارائه دهیم، از این رو ضرورت دارد مدیران با حضور در نماز جمعه و صدا و سیما و از طریق رسانه‌ها، آگاهی بخشی، امیدآفرینی و اطلاع رسانی کنند.

وی مطرح کرد: کارگروه ویژه رسیدگی به موضوعات دامداری‌های سبک و سنگین با هدف حمایت و جانمایی واحدهایی که در بافت شهری قرار گرفته‌اند، تشکیل شود.

عبداللهی با بیان اینکه تولید گوشت قرمز را باید در استان البرز با تعیین هدف، افزایش دهیم، اظهار کرد: ۱۷۲ واحد تولید دام سبک و سنگین به دلایل مختلف در استان غیرفعال هستند که باید نسبت به احیای آنها اقدام شود.

کد خبر 6077963

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • معدوم‌سازی ۳ تن فرآورده دامی تاریخ گذشته در قزوین
  • رشد ۱۱ درصدی تولید گوشت بوقلمون در قزوین
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ با احیای ۱۹ مرغداری در البرز
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • جمعیت دام سبک به ۷۱ میلیون راس رسید
  • استان قزوین مشکل تامین بنزین و گازوئیل ندارد
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس