Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوع فضای مجازی از دو بعد محتوایی و فنی در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مورد بحث قرار گرفت که بررسی‌ها از کوتاهی‌های وزارتخانه‌های ارشاد و ارتباطات در مدیریت فضای مجازی حکایت داشت.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با فضای مجازی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه افراد فعال در حوزه فضای مجازی و همچنین مسؤولان مربوطه در این حوزه گزارشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حوزه محتوایی و فنی به اعضای کمیسیون ارائه کردند که گزارشات حاکی از وجود مشکلات جدی در هر دو بخش بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: واقعیت امر این است که با وجود این که قانون مسؤولیت وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مدیریت محتوایی فضای مجازی و مدیریت وزارت ارتباطات در بخش فنی فضای مجازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشخص کرده، شاهد کوتاهی‌های جدی این دو وزارتخانه در انجام وظایفاشن در این حوزه هستیم.

نصیرایی خاطرنشان کرد: در نهایت مقرر شد طی جلسات آینده از دیگر مسؤولان و کارشناسان برای ارائه گزارش دعوت به عمل آید و نهایتا بسته جامعی در ارتباط با رفع مشکلات حوزه فضای مجازی چه در حوزه تقنین و چه در حوزه نظارت تدوین و با قید فوریت در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارتخانه ها کوتاهی فارس کمیسیون فرهنگی مجلس فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • ذوق نقدعلی از بازگشت گشت ارشاد: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد | با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است