Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شهردار تهران با تاکید بر لزوم بهره مندی دولت های محلی از تجارب و همکاری سازمان‌های بین‌المللی در مواجه با کرونا گفت: همچنین نیازمند سرمایه‌گذاری اجتماعی برای کنترل بیشتر این ویروس هستیم. تاریخ انتشار: 14:42 - 24 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۷۵۴۲

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران در نشست آنلاینی که به مناسبت روز جهانی گفتگو به صورت مجازی با نمایندگان و روسای سازمان‌های بین‌المللی در ایران برگزار شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دو دهه اخیر در عرصه جهانی دو بار موضوع گفتگو را مورد توجه قرار داد، گفت: نخست در بحث گفتگوی تمدن‌ها که نزدیک به دو دهه پیش مطرح شد و دوم، در برجام که تلاشی برای گفتگوهای سازنده و ترویج آینده بهتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و توضیح داد: این ویروس تاثیر خود را در همه بخش‌ها بویژه به صورت اختلال در زندگی روزمره، کسب و کار و اشتغال گذاشته است. اما شرایط در ایران به گونه دیگری است چرا که همزمان با مبارزه با ویروس کرونا با تحریم‌های ظالمانه هم مبارزه می‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه تحریم‌ها شرایط مبارزه با ‌ویروس کرونا در شهرهای مختلف ایران بویژه کلانشهرها را سخت‌تر کرده، اضافه کرد: به مناسبت روز جهانی گفتگو و این نگاه، نیازمند تعامل تجربیات در این شرایط هستیم.

او گفت: شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی وظیفه هماهنگی در مقیاس شهری را به عهده دارند. از طرف دیگر مواردی مانند مدیریت پسماند، کنترل آلودگی هوا و محیط زیست، افزایش دما در کلانشهرها و توسعه حمل و نقل در دوره حاضر از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. بنابراین نیازمند ارتباط و استفاده از تجارب بین‌المللی و سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO)، برنامه اسکان بشر ملل متحد (UNHABITAT) و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) هستیم.

شهردار تهران در ادامه گفت: ایران هم اکنون در دوره دوم تجربه این ‌ویروس است و در مرحله نخست و در اول ماه «می» تلفات ناشی از کرونا تقریبا به صفر رسید. هم اکنون هم با عادی شدن شرایط در حال کنترل موج دوم آن هستیم. بحران‌های جهانی مانند پاندمی کرونا لزوم تعامل و همکاری بیشتر با هدف کمک به جامعه جهانی را بار دیگر مطرح کرد.

به گفته شهردار تهران همچنین علاوه بر ارتباطات و کمک‌های جهانی به یکدیگر نیازمند سرمایه‌گذاری اجتماعی برای کنترل بیشتر این ویروس هستیم.

شهردار تهران با ذکر این بیت شعر «دادند دو گوش و یک زبانت، ز آغاز ، یعنی دو بشنو و یکی بیش مگوی» بر لزوم تحمل به شنیدن سخنان یکدیگر به منظور دستیابی به تعامل سازنده تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:  انتقاد مشاور حناچی از بی اطلاعی ارگان‌ها درباره اعمال محدودیت‌های کرونایی

نشست آنلاین شهردار با روسای سازمان های بین المللی مقیم در تهران صبح روز سه شنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹ با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه، زهیر صباغ‌پور، معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران و روسای سازمان‌های بین‌المللی، خانم اوگوچی دنیلز، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد و نماینده برنامه عمران ملل متحد، کلودیو پروویداس، نماینده مقیم برنامه توسعه عمران ملل متحد، مریم جوان شهرکی، نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران و علی مجتهد شبستری، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری تهران کرونا سازمان های بین المللی شهردار تهران ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم