Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی مسائل حوزه دفاعی با حضور امیر حاتمی گفت: دراین جلسه بر حفظ و تقویت توان بازدارندگی از طریق فعالیت‌های نیروهای مسلح تاکید شد.

«ابوالفضل عمویی» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع گفت: در جلسه امروز موضوعات مختلف مرتبط با حوزه دفاع و فعالیت‌های وزارت دفاع مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.امیر حاتمی راهبردهای تقویت توان دفاعی کشور را ارائه کرد و مروری بر تهدیدهای عمومی که جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند، داشت. همچنین راهبردهای این وزارتخانه و مجموعه‌ نیروهای مسلح برای تقویت توان دفاعی کشور بیان شد که از جمله آن حفظ و تقویت توان بازدارندگی از طریق فعالیت‌های نیروهای مسلح است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: امیر حاتمی به موضوع همکاری‌های دفاعی کشور و تقویت دیپلماسی دفاعی اشاره‌ای داشت و درباره تعاملات حوزه دفاعی کشور با کشورهای همسایه و دوست مثل چین و روسیه گزارشی ارائه کرد.وی دستاوردهای صنایع دفاعی کشور در حوزه‌های موشکی، پهپاد، ناو و صنایع دفاعی را تشریح کرد و گزارش خوبی از عملکرد صنایع دفاعی کشور و حوزه‌های مرتبط با وزارت دفاع ارائه کرد.

وی با اشاره به گزارش امیرحاتمی از اقدامات وزارت دفاع، تعاملاتش با مجلس شورای اسلامی و لزوم بهبود وضعیت معیشت شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح گفت: همچنین در جلسه امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن بیان دیدگاه‌هایشان در حوزه‌های مرتبط با وزارت دفاع، همگی از تقویت توان دفاعی کشور حمایت کردند. بنای کمیسیون توسعه همکاری‌ها و تعاملات با وزارت دفاع است در نهایت هم مقرر شد جلسات مشترک بین کمیسیون امنیت ملی و وزارت دفاع ادامه پیدا کند و در آینده هم اعضای کمیسیون از وزارت دفاع بازدیدی خواهند داشت.

عمویی با تاکید بر  اینکه کمیسیون امنیت ملی موضوع تقویت توان دفاعی کشوررا  به عنوان ستون فقرات توسعه کشور دنبال می‌کند خاطر نشان کرد: همچنین در جلسه امروز تاکید شد که زمانی کشور در مسیر توسعه و تقویت پیش می‌رود که پشتوانه و زمینه آن توان دفاعی باشد به همین دلیل مجلس یازدهم این موضوع را به عنوان یک راهبرد دنبال خواهد کرد/.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: عمویی امیرحاتمی وزارت دفاع تقویت توان دفاعی کشور کمیسیون امنیت ملی نیروهای مسلح امنیت ملی وزارت دفاع امیر حاتمی حوزه دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی برای کاهش تصادفات استفاده کرد

ایسنا/قزوین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: در حوزه کاهش تصادفات می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی استفاده کرد، چراکه تعداد نیروهایی که برای این کار مأموریت دارند در طول سال کم است، بنابراین فرمانداری هر شهرستان موظف است که خودروی مورد نیاز نیروهای جهادی و داوطلبان مردمی فعال در عرصه گشت راهور را تأمین کند.

مهدی رجحانی چهارشنبه هشتم فروردین در اولین جلسه شورای ترافیک استان قزوین در سال جدید، اظهار کرد: سال گذشته یکی از اولویت‌دارترین موضوعات استان قزوین مسئله کاهش تصادفات بود که اقدامات مختلفی در این حوزه صورت گرفت. در حوزه کاهش تصادفات، مهمترین محور آزادراهی استان، محور «تهران- قزوین» است؛ اگرچه این محور در طول ۲ درصد از مسیرهای استان را شامل می‌شود اما حدود ۶۰ درصد تصادفات در آن رخ می‎‌دهد و ایمن‌سازی این مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: پروژه ایمن‌سازی محور آزادراهی قزوین- تهران در سطح ملی مطرح و به عنوان الگوی ملی معرفی شده است؛ در همین راستا برخی اقدامات در سال گذشته اجرا شده است و برخی دیگر در سال جاری باید اجرایی شود و باید عوامل خطرساز غیرانسانی را از بین ببریم و این امر باید به صورت مکرر بررسی شود، هر وقت مانعی وجود داشت باید به سطوح تصمیم‌گیری انتقال داده شود؛ در واقع این پروژه کار ویژه استان در کاهش تصادفات است که اثرگذاری ملی دارد.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: تصادفات درون شهری و محور روستایی نیز باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد و برای کاهش آن برنامه‌ریزی شود، در گام نخست باید گزارش جامعی از تصادفات درون شهری به صورت شهر به شهر و از تصادفات روستایی به صورت تفکیکی و بخش به بخش تهیه شود و اقدامات صورت گرفته نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: شهرداران باید در این حوزه با ابتکار عمل وارد شوند و ایمن‌سازی درون شهری و رفع نقاط حادثه خیز را با همکاری راهور عملیاتی کنند، هم چنین در حوزه کاهش تصادفات می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی استفاده کرد، چرا که تعداد نیروهایی که برای این کار مأموریت دارند در طول سال کم است، بنابراین فرمانداری هر شهرستان موظف است که خودروی مورد نیاز نیروهای جهادی و داوطلبان مردمی فعال در عرصه گشت راهور را تأمین کند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، رجحانی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۵ نقطه حادثه‌خیز استان شناسایی شد که اقدامات لازم برای بهبود وضعیت این نقاط انجام شد، هفت نقطه تکمیل شده و هشت نقطه باقی مانده است که در سال جدید باید انجام شود، ارتقای ایمنی سطح راه‌های روستایی، احیای حقوق استانی در منابع ماده ۲۳، بررسی مشکلات محور سیردان، بررسی انسداد مسیرهای غیرمجاز آزادراهی و ایمن‌سازی آن از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی برای کاهش تصادفات استفاده کرد
  • ۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته در مازندران
  • موفقیت تیپ ۷۱ سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور مایه دلگرمی مردم شد