Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس در حال آماده سازی بزرگترین برنامه واکسیناسیون آنفلوآنزا در تاریخ است تا بار دوم موج کووید 19 را در زمستان کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس در یک بیانیه تازه اظهار داشت: در حال آماده سازی بزرگترین برنامه واکسیناسیون آنفلوآنزا در تاریخ است تا بار دوم موج کووید ۱۹ را در زمستان کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان هشدار داده‌اند که شیوع  آنفلوآنزا در زمستان می‌تواند سیستم سلامت انگلیس را ویران کند.

وزرا می‌خواهند تا آنجا که ممکن است انگلیسی‌ها را در برابر کرونا ایمن کنند تا آنها از بستری در بیمارستان در امان باشند.

گفته می‌شود که امسال ۱۰ میلیون واکسن اضافی برای واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا خریداری شده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند که شیوع آنفلوآنزا در ماه‌های سردتر ممکن است در صورتی که همزمان با افزایش موارد کروناویروس باشد، سیستم بهداشت انگلیس را دچار اختلال کند.

هانکوک امروز در سخنرانی خود در کنفرانس مجازی انجمن داروسازی (NPA) گفت: همه ما می دانیم که ۶ ماه سخت را داشتیم و با نزدیک شدن به زمستان دوباره در شرایط بحرانی قرار می‌گیریم؛ ما در حال برنامه ریزی دقیق برای زمستان هستیم و می‌خواهیم برنامه واکسن آنفلوآنزا بزرگترین برنامه واکسن علیه این بیماری در تاریخ باشد.

براساس آمار موجود، در زمستان گذشته  ۲۵ میلیون نفر در انگلیس به آنفلوآنزا مبتلا شدند؛ برهمین اساس مقامات دولتی برنامه واکسیناسیون سالانه را گسترش دادند تا کودکان سال ششم نیز برای نخستین بار علیه این بیماری واکسینه شوند.

تمام افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، کارکنان سیستم سلامت و بهداشت و افرادی که دارای بیماری‌های جدی مانند بیماری‌های قلبی ، دیابت و پارکینسون هستند، واکسن را رایگان دریافت خواهند کرد.

کارشناسان می‌گویند،  هدف از نجات کشور از آنفلوآنزا، کاهش بار کادر درمان است که ممکن است درگیر موج دوم کرونا شوند و شرایط بحرانی را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انگلیس وزیر بهداشت بیمارستان سلامت واکسن آنفلوآنزا برنامه واکسیناسیون بزرگترین برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ روح الله شکری گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.
او افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود و این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است.
این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.
این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی، چهار ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.
در حال حاضر در کشور کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.
شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری، ۱۱ مرکز روستایی، ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان