Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت از تدوین ۴ سند بهینه سازی مصرف سوخت، گاز،نفت و پتروشیمی که چشم انداز تا افق ۱۴۲۰ است به کمیسیون انرژی مجلس خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت امروز (سه‌شنبه 24 تیر) پس از حضور در جلسه کمیسیون انرژی مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جلسه امروز با کمیسیون انرژی مجلس پایه خوبی برای همکاری‌های خیلی مؤثر وزارت نفت در بخش انرژی کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر نفت تصریح کرد: ‌قرار شد در بخش‌های مختلف طبق نظر کمیسیون مطالب را پخته‌تر کنیم که برخی پیشنهادات اعضای این کمیسیون قانون نمی‌خواهد چرا که می‌توانیم با همدلی سیاسی کارها را پیش ببریم.

زنگنه درباره توسعه پترو پالایشگاه‌ها هم گفت:‌ توسعه این کار نیازمند حمایت سیاسی است به ویژه از سوی مجلس است.

وی همچنین در مورد بهینه سازی مصرف سوخت گفت: در نشست امروز قرار شد 4 سند به کمیسیون انرژی مجلس تقدیم شود که سند اول مربوط به مصرف سوخت، حمل و نقل تا افق 1420 است که البته سندی بین بخشی است که بهینه سازی خودروها و اصلاح ساختار حمل و نقل شهری و برون شهری جزییات این سند است. ضمن اینکه نوع خودروی ساخته شده در این سند مهم است.

وزیر نفت در باره سند دوم، سوم و چهارم هم گفت: سند عرضه و تقاضای گاز تا افق 1420، سند تولید نفت تا افق 1420 و سند تولید پتروشیمی این سندها هستند. 

زنگنه با تاکید بر اینکه ریل‌گذاری برای آیندگان طبق این اسناد بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: ما تجربه خود را با تجربه و خواست نمایندگان مجلس یکسان خواهیم کرد.

وی درباره جزییات دیگر مطرح شده در این کمیسیون گفت: ‌برای اولین بار مجلس درباره حقوق کارمندان وزارت نفت از ما طلبکار شد که چرا حقوق این کارمندان کم است؛ تا پیش از آن به ما اعلام می‌کردند که حقوق کارمندان وزارت نفتی زیاد است. 

وزیر نفت گفت:‌کمک دولت به مناطق نفت خیز از دیگر مباحثی بود که به آن اشاره شد که باید فکر جدید برای منابع و اعتبارات مالی آن صورت گیرد.

زنگنه گفت:‌کمک به صنایع پایین دستی و ساخت داخل و کمک به منابع نفت و سرمایه‌گذاری‌های حوزه نفت با توجه به اینکه این مباحث پیشران کشور هستند بسیار مهم است.

وی جلسه امروز کمیسیون انرژی را که توسط فریدون عباسی اداره شد خوب ارزیابی کرد و گفت:‌صدور خدمات دانشگاه نفت هم از دیگر مباحثی بود که در این نشست به آن اشاره شد و قرار شد فعالیت‌های خوبی در این قضیه صورت گیرد. همچنین قرار شد همکاری‌های خوبی بین کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت شکل گیرد که امیدوارم نتایج آن عملیاتی شود  وخرسندم از اینکه کارهای ارزشمند امروز نهایی شود.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مجلس شورای اسلامی ایران بیشتر بخوانید... گزارش "امیرحاتمی" از وضعیت دفاعی کشور به نمایندگان مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ایران مجلس کمیسیون انرژی مجلس بهینه سازی وزارت نفت وزیر نفت قرار شد تا افق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت؛ پنجشنبه‌ها تعطیل

حسین گودرزی در گفتگو با خبرنگاران درخصوص نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس با موضوع بررسی ساماندهی تعطیلات گفت: امروز در این جلسه با افزایش یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روز‌های پنجشنبه و جمعه موافقت شد لذا روز‌های کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه این تصمیم در کمسیون اجتماعی مجلس با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی به عنوان نماینده دولت اتخاذ شد، افزود: دولت نیز با تعطیلی روز‌های پنجشنبه علاوه بر جمعه‌ها موافق بود به عبارت دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس به نظر دولت برگشت.

گودرزی ادامه داد: این مصوبه در راستای لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بود ضمن اینکه ساعات کاری هفته نیز از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش یافت به این معنا که در ماه ۱۶ ساعت از ساعات کاری موظفی کارکنان دولت کاسته شده است. آغاز و پایان ساعت کاری روز نیز با تصمیم دولت و متناسب با فصول سال تغییر می‌کند.

 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: یک اختلافی که وجود داشت این بود که ما روز تعطیلی هفته را مراعا بگذاریم تا دولت خودش تصمیم بگیرد چه روزی تعطیل باشد، اما نهایتا به این نتیجه رسیدیم که شأن قانون‌گذاری این است که روز تعطیلی در قانون مجلس شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به فوریت داشتن لایحه مذکور این مصوبه امروز به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌شود تا در نخستین جلسه علنی خانه ملت به رأی گذاشته شود.

دیگر خبرها

  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس
  • زنگنه در گفت گو با قدس: حرایم بهداشتی مانع اصلی ورود مردم به صنعت دام کشور هستند
  • جداول مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در کمیسیون انرژی اصلاح می‌شوند
  • لایحه تجارت در دستورکار امروز مجلس
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت؛ پنجشنبه‌ها تعطیل
  • فوری/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد
  • تصویب ۲ طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز
  • زنگنه: هفته آینده ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم در مجلس بررسی می‌شود
  • آگاه‌سازی صنایع در خصوص اهمیت ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر