Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@19:07:40 GMT

بستنی های سنتی با شیر نجوشیده وارد بازار می شوند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۸۱۳۳

بستنی های سنتی با شیر نجوشیده وارد بازار می شوند؟

رئیس اتحادیه تولید و فروش بستنی استان اصفهان در مورد شایعه ای در فضای مجازی که از استفاده شیر نجوشیده در بستنی خبر می داد، گفت: اصلاً همچین خبری صحت نداشته و این امکان پذیر نیست و حتی عمده تولید کنندگان بستنی با استفاده از شیر پاستوریزه تولید دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود رنجبر در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: امسال با توجه به شرایطی که بر اثر بیماری کرونا در بازار ایجاد شده فروش واحدهای تولید و فروش بستنی بین 40 تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است؛ لبته این میزان در نقاط مختلف شهر متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه تولید و فروش بستنی استان اصفهان تصریح کرد: اتحادیه با شدت به رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی نظارت می کند و واحدهای صنفی نیز با حساسیت خوبی موارد بهداشتی و پروتکل های ابلاغی ر رعایت می کنند.

وی افزود: هنوز واحدهای این صنف علی رغم ضرری که پس از شیوع کرونا متحمل شده اند، هنوز نتوانسته اند بسته های و وام را دریافت کنند.

رنجبر در مورد شایعه ای در فضای مجازی که از استفاده شیر نجوشیده در بستنی خبر می داد، گفت: اصلاً همچین خبری صحت نداشته و این امکان پذیر نیست و حتی عمده تولید کنندگان بستی با استفاده از شیر پاستوریزه تولید دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد

هفتاد و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با دو پیش از دستور و سه دستور جلسه بیمه‌ای شدن شیرخشک‌ها و عدم پرداخت به موقع مطالبات توسط سازمان‌های بیمه گر و کوتاه بودن فرجه بازپرداخت هزینه شیرخشک توسط داروخانه‌ها به شرکت‌های توزیع، زمان‌بر بودن تحویل نهاد‌های اولیه شیرین‌بیان توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مسائل و مشکلات تعطیلی و جرائم برخی از اعضای اتحادیه صنف عطاران و سقط فروشان شیراز با حضور استاندار فارس، رئیس اتاق بازرگانی فارس، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی و اعضای شورای گفت‌وگوی استان و در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در این نشست گفت: اخیرا طبق بخشنامه‌ای که برای ممنوعیت عرضه محصولات گیاهی دارای بسته‌بندی و با برچسب اصالت در عطاری‌ها عرضه می‌شد و دستورالعمل و بخشنامه‌هایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی صادر شد که عرضه و فروش این محصولات توسط عطاری ممنوع است.

محمدصادق حمیدیان افزود: این موضوع توسط مدیر سابق دانشگاه علوم پزشکی به گونه‌ای مدیریت شد که عطاری‌ها می‌توانستند این محصولات را به فروش برسانند. این محصولات علی‌رغم داشتن برچسب صرفا دارویی نیستند و محصولاتی هستند که گیاهی و فاقد مواد شیمیایی هستند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: با وجود اینکه محصولات مجوزدار به منظور خروج محصولات تقلبی در بازار در عطاری عرضه می‌شود به مراجع قضایی معرفی شده و بخش اعظمی از فروش عطاران از دست رفته است.

او بیان کرد: با توجه به اینکه اعضای اتحادیه در ۸ سال گذشته دوره‌های آموزشی و تکمیلی را برای صنف عطاران گذرانیده‌اند و مجوز‌های لازم را اخذ کردند سطح علمی عطاران به نسبت قبل افزایش یافته است لذا انتظار می‌رود این محصولات کمافی سابق در عطاری‌ها به فروش برسد.

مدیر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه گفت: از دی‌ماه سال گذشته سازمان غذا و دارو بخشنامه‌های خود را سختگیرانه‌تر کرده است و برنامه عملیاتی خود در سال ۱۴۰۲ برخورد با فروش دارو‌های گیاهی در مکانی به غیر از داروخانه‌ها قرار داده است و در سال گذشته در ۱۰ ماه از حدود ۴۸۰ عطاری بازدید صورت گرفته که ۵۳ واحد به مرجع قضایی معرفی شدند که دارو‌های گیاهی وارداتی قاچاق نیز به فروش می‌رساندند.

شرافت ادامه داد: با موافقت فرماندار اجازه داده شد فرآورده‌هایی که به صورت otc و موضعی هستند علاوه بر داروخانه‌ها در عطاری‌ها نیز به فروش برسد، اما انجمن داروسازان معترض هستند که نباید این دارو‌ها در عطاری‌ها عرضه شود.

محمد مهدی رزمجو، مدیرکل استاندارد فارس هم گفت: مرجع رسمی تایید دارو در دنیا وزارت بهداشت است و عطاری‌ها می‌توانند گیاهان دارویی را بفروشند. دارو‌های گیاهی تحت نظر سازمان قیمت‌گذاری شده است.

مرتضی شریفی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس هم گفت: در جلسه کارشناسی مشکل تعزیرات این واحد‌ها با مکاتبه تا حدودی مرتفع شده است. برخی از گیاهان دارویی که فرآوری شده اند در عطاری هم به فروش می‌رسند که مورد دارد و باید پیگیری شود.

استاندار فارس و رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس نیز گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون اساسی کشور کار دولت عمدتا بحث سیاست‌گذاری و نظارت بر اجرای آن است و دخالت دولت در مسائل بخش خصوصی نادرست است که اتفاق افتاده است.

محمدهادی ایمانیه اظهار کرد: همه بخش‌ها تاکید بر این دارند که کار باید به دست بخش خصوصی و فعالان اقتصادی باشد.

در ادامه سایر دستور جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح و بحث و بررسی کارشناسی شد.

در این جلسه پس از بحث و بررسی موارد زیر مصوب شد:

- مصوب شد دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با صدور نامه‌ای، داروخانه‌های دولتی را ملزم به فروش شیرخشک کند.

- مصوب شد شرکت‌های پخش سایه سمن و رازی توزیع شیر خشک را با مهلت بازپرداخت سه ماهه به داروخانه‌ها تحویل دهند.

- مصوب شد مکاتبه استاندار فارس مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت در خصوص اعطای مهلت سه ماهه به تمام داروخانه‌های استان جهت تسویه با شرکت‌های توزیع شیرخشک انجام شود.

- مصوب شد دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در مکاتبه با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص واگذاری ریشه شیرین بیان - غیر قانونی و قاچاق شده- به واحد‌های تولیدی مجوزدار در کوتاه‌ترین زمان صورت گیرد.

- مصوب شد مکاتبه‌ای از سوی دفتر استاندار با گمرک ایران و سازمان توسعه تجارت در خصوص تسریع در ارسال گزارش ورود موقت مواد اولیه شیرین بیان جهت عدم درج بدهی رفع تعهد ارزی صادرکنندگان صورت گیرد.

- مصوب شد دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در مکاتبه با اداره تعزیرات حکومتی، موضوع اطاله پرونده‌های صنف عطاران را پیگیری کند.

- مصوب شد کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اداره استاندارد، انجمن داروسازان استان، شرکت‌های صنعت پخش استان و اتاق بازرگانی تشکیل و موضوع توزیع دارو‌های گیاهی در صنف عطاری‌ها بررسی و پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند