Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین صالحی روز سه‌شنبه در مراسم آغاز عملیات احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادین متجاهر حسن‌آباد در حومه مشهد افزود: اجرای طرح "مشهد، شهر بدون معتاد" در سال گذشته آغاز شد.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات مکان نگهداری این افراد بود ادامه داد: تا پایان سال گذشته ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مشهد هزار و ۸۰۰ نفر بود که با کمک دستگاه‌های مختلف تا پایان امسال این ظرفیت به بیش از پنج هزار نفر و در سال آینده به هفت هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی گفت: کمپ حسن‌آباد در فاز اول ۵۰۰ نفر را پذیرش می‌کند اما در فاز نهایی این تعداد به سه هزار نفر خواهد رسید.
 وی افزود: هم‌اکنون پنج پروژه در شهرستان مشهد برای نکهداری معتادان در حال اجراست که هر پروژه ۲۰۰ نفر به این ظرفیت اضافه می‌کند. 
صالحی ادامه داد: اولین استانی بودیم که پس از شیوع کرونا اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر کردیم که شهرداری و شورای شهر نیز در این مسیر به رغم اینکه متولی نبودند، حمایت‌های خوبی داشتند.
تخصیص ۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی معتادان
رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: مدیریت شهری همانطور که برای زیباسازی شهر و فضای سبز شهری هزینه می‌کند باید به موضوع معتادان متجاهر نیز به عنوان عناصر نازیبای شهر بپردازد.
محمد رضا حیدری افزود: سال‌های گذشته با مصوبات شورا به سازمان بهزیستی برای نگهداری و درمان معتادان کمک‌هایی صورت گرفت و در سال جاری نیز حدود ۳۰ میلیارد ریال به این موضوع اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: مشکل اعتیاد باید به صورت ریشه‌ای حل شود و با توانمندسازی این افراد میزان برگشت‌پذیری آنها به اعتیاد کاهش یابد همچنین در حوزه کاهش نابرابری‌های اقتصادی و آموزش‌های مهارتی و اشتغال باید فعالیت زیربنایی انجام شود.
رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: شهر بدون متجاهر را باید بزرگتر دید.
سید محسن حسینی پویا افزود: شهر منتسب به حضرت امام رضا (ع) است که باید شهر بدون متجاهر، شهر بدون کودک کار و شهر بدون کارتن خواب باشد و زیبنده نیست در آن معتاد متجاهر دیده شود.
وی ادامه داد: از این رو در کارگروه حقوق شهروندی کمیسیون حقوقی شورای شهر، پیش نویس طرحی را تهیه کردیم تا زنان بی سرپرست که آسیب‌پذیر هستند نیز مورد توجه قرار گیرند.
در این مراسم ساخت اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر با حضور  استاندار خراسان رضوی، شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد در کیلومتر ۱۰ جاده مشهد - شاندیز در حومه شمال غرب مشهد آغاز شد. 

برچسب‌ها شورای شهر کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد معتادان متجاهر شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر معتادان متجاهر شورای اسلامی شهر مشهد شورای شهر معتادان متجاهر شورای اسلامی شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد معتادان متجاهر شورای شهر شهر بدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد/ ۵هزار و ۸۶۲ پرونده تخلف اصناف به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان تشکیل شد

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد ظهر امروز در نشست جمع بندی آمار ورود زائرین و اقدامات انجام شده در پیک اول سفر و برنامه ریزی های انجام شده برای ایام پیش رو اظهار کرد: روز گذشته ۴۹۲ هزار و ۱۶۳ نفر وارد مشهد شده اند که بیشترین ورودی همانند همیشه به ترتیب مربوط به وسیله نقلیه شخصی، جاده ای عمومی، راه آهن و هوایی بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: از ۱۵ اسفند تا امروز ۹ فروردین مجموع ورودی مسافر به مشهد ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر است که ۶۵۴ هزار و ۶۰۰ نفر با وسیله نقلیه شخصی، ۵۹۲ هزار و ۲۱۳ نفر از طریق اتوبوس، ۴۳۱ هزار و ۷۱۰ نفر از طریق ریلی و ۲۳۹ هزار و ۸۷۰ نفر از طریق هوایی به مشهد آمدند.

وی گفت: سطح اشغال ظرفیت های اقامتی در شب گذشته ۵۱ درصد در مشهد و ۵۳ درصد در استان بوده است.

گنابادی نژاد بیان کرد: از ۱۵ اسفند تا امروز مجموعا ۳۹ درصد ظرفیت های اقامتی در استان و ۴۱ درصد در مشهد اشغال شده است که از این میزان ۵۴ درصد ظرفیت های رسمی در مشهد و ۵۳ درصد ظرفیت های رسمی در استان بوده است. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: ظرفیت اسکان موقت در مشهد و استان ۵۱ درصد و ظرفیت اضطراری در مشهد ۲۳ درصد به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: طی این مدت ۲۶ هزار و ۲۳۰ بازرسی از اصناف صورت گرفته است و ۵ هزار و ۸۶۲ پرونده به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان تشکیل شده است، ۸۵۶ شکایت صورت گرفته و ۶۰ واحد پلمب شده است.

گنابادی نژاد اظهار کرد: بیشترین تخلف اصناف به ترتیب عدم درج قیمت، گران‌فروشی و عدم صدور صورتحساب بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: بیشترین نارضایتی و تخلف از اصناف به ترتیب از صنف پوشاک، مواد خوراکی، اقامتی، حمل و نقل و رستوران ها بوده است.

وی گفت: بنا بر گزارش جامعه هتل‌داران در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد از ظرفیت اقامت رسمی برای شب های قدر رزرو شده است.

این خبر در حال بروز رسانی است ...

معصومه مؤمنیان

دیگر خبرها

  • ثبت حدود ۵ میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز ۱۴۰۳
  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد/ ۵هزار و ۸۶۲ پرونده تخلف اصناف به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان تشکیل شد
  • پویش مشهد مهربان با مشارکت مردم
  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش مشهد مهربان
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست /۲۰ برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • پذیرش ۷۷ هزار زائر در ۹۵۰ مدرسه خراسان رضوی
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور