Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور کوزوو پس از متهم شدن به جرایم جنگی و جنایات علیه بشریت، با دادستان‌های لاهه صحبت کرده است. وی خطاب به خبرنگاران بار دیگر تأکید کرد هیچ اشتباهی مرتکب نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، "هاشم تاچی" روز دوشنبه برای آنکه تحت بازجویی دادستان‌های جرایم جنگی قرار گیرد، وارد لاهه شد و با اشاره به نقش خود در درگیری سال‌های ۱۹۹۸-۱۹۹۹ با صربستان که استقلال کوزوو را به دست آورد، گفت: "هیچ‌کس نمی‌تواند تاریخ را بازنویسی کند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسیدن او مورد استقبال گروه کوچکی از هواداران او قرار گرفت که پلاکاردهایی در دست داشته و هنگام ورود تاچی به "اتاق‌های متخصصان کوزوو" در لاهه، نام او را سر می‌دادند.

تاچی که داوطلبانه به لاهه رفته، گفته می‌خواهد ثابت کند که در درگیری مسلحانه بین جدایی‌طلبان ارتش آزادی‌بخش کوزوو با صربستان، هیچ قانون بین‌المللی را زیر پا نگذاشته است.

وی بیرون اتاق‌های متخصصان کوزوو در لاهه به خبرنگاران گفت: امروز اینجا هستم تا به آنچه برایش رؤیا بافتم و جنگیدم احترام بگذارم؛ یک کوزووی آزاد مبتنی بر حقوق برابر، جامعه چند قومیتی و حاکمیت قانون.

تاچی خاطرنشان کرد: آماده هستم تا با چالش جدید روبه‌رو شده و برای پسرم، خانواده‌ام، مردمم و کشورم موفق شوم. هیچ‌کس نمی‌تواند تاریخ را بازنویسی کند. این بهای آزادی است.

رئیس جمهور کوزوو و دیگران با ۱۰ اتهام از جمله "جنایات علیه بشریت و جرایم جنگی، شامل قتل، ناپدیدی اجباری افراد، آزار و شکنجه" روبه‌رو هستند.

تاچی و دیگر مدافعان به "داشتن مسئولیت مجرمانه در نزدیک به ۱۰۰ قتل" متهم شده‌اند. او اتهامات را رد کرده، اما گفته اگر به شکل رسمی محکوم شود، کناره‌گیری خواهد کرد.

یک قاضی پیش از محاکمه، اواخر سال جاری تصمیم خواهد گرفت که اتهامات را تأیید یا رد کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کوزوو دادگاه لاهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پیگیر‌ وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد

رئیس جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان ضمن پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زاهد‌ان، ‌رئیس جمهور در گفت‌وگو با استاندار سیستان و بلوچستان ضمن پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

‌استاندار سیستان و بلوچستان در این گفتگو گزارشی از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای رسیدگی به سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان آن ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • دستور مخبر برای امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده
  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌ و بلوچستان شد
  • پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور
  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • رئیسی پیگیر‌ وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم