Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:36:40 GMT

رنگ باختن تصور باطل مصونیت کودکان در مقابل کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۸۲۹۵

رنگ باختن تصور باطل مصونیت کودکان در مقابل کرونا

وقتی افراد به کرونا مبتلا می‌شدند تصور بر این بود که این ویروس ویژه افراد مسن و یا بیمار است  و جوانان، افراد سالم و کودکان به آن مبتلا نمی‌شدند. کمی که گذشت دیدیم کرونا با کسی شوخی ندارد و ممکن است مهمان سرزده به هر خانه‌ای باشد و افراد اعم از پیر، جوان و کودک سالم یا بیمار را مبتلا کند.

حتی برخی مبتلایان به کرونا هم می‌گفتند با وجود آن که اعضای خانواده به کرونا مبتلا شده‌اند اما کودک آنها از کرونا مصون مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور بر این بود که کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند اما اکنون که حدود پنج ماه از شیوع کرونا در کشور گذشته، شاهد اخباری از گوشه و کنار کشور درباره کرونا در کودکان هستیم. بر اساس آماری که در رسانه‌ها منتشر شده در همسایه شرقی مازندران، از ابتدای شیوع به کرونا تاکنون ۱۱ کودک با بیماری زمینه‌ای با مبتلا شدن به کرونا، جان خود را از دست داده‌اند.

اکنون تصور اینکه کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند تصور باطلی است و شاید بتوان گفت کودکان قربانیان جدید کرونا هستند.

کرونا در کودکان، علائم گوارشی غالب بر علائم تنفسی

یک متخصص اطفال و کودکان در گفت و گو با ایرنا درباره کرونا در کودکان، اظهار کرد: بر خلاف تصوراتی که وجود داشت کودکان هم به کرونا مبتلا می‌شوند و علائم آن مانند علائم کرونا در بزرگسالان است فقط علائم گوارشی غالب‌تر از علائم تنفسی است.

دکتر رضا شمشیربند با بیان اینکه کرونا بیماری هزار چهره است و همه علائمی که بزرگسالان را درگیر می‌کند در کودکان هم شاهد هستیم، افزود: تب‌های شدید، طولانی و بدون علامت، بی‌قراری بچه‌ها، درد شکم، اسهال، استفراغ و سرفه در کودکان مبتلا به کرونا هم دیده می‌شود.

وی در مورد حفاظت از کودکان در مقابله با کرونا، گفت: همان چیزی که در مورد بزرگسالان وجود دارد یعنی قرنطینه خانگی و نداشتن ارتباطات اجتماعی و یا به حداقل رساندن رفت و آمدها، حضور نداشتن در مکان شلوغ به ویژه اماکن سرپوشیده، شست و شوی دست‌ها و ضدعفونی کردن و داشتن فاصله ۲ متر، را باید برای کودکان هم رعایت کرد.

این متخصص کودکان با بیان اینکه استفاده از ماسک هم به کاهش ابتلا کمک می‌کند، تصریح کرد: اما در کودکان زیر ۲ سال احتمال کمبود اکسیژن و خفگی در صورت استفاده از ماسک وجود دارد و بهتر است ماسک استفاده نکنند مگر در کوتاه مدت و در یک فضای درمانی در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زیر نظر والدین، در غیر این صورت توصیه نمی‌شود.

شمشیربند با اشاره به اینکه مراقب اخباری که به کودکان می‌رسد و مدل خبررسانی به کودکان باشیم تا دچار استرس نشوند، خاطرنشان کرد: چون مراجعات زیادی داشتم که کودکان پنج تا ۱۰ سال با علائم اضطرابی مراجعه کرده بودند و تنگی نفس، که ناشی از استرس بود نه ویروس کرونا، به همین دلیل بهداشت و سلامت روانی کودکان هم کنترل شود.

۱۷ کودک مشکوک به کرونا در مازندران بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر ۱۷ مورد مشکوک زیر ۱۸ سال در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر حامد روحانی‌زاده اظهار کرد: چنانچه نوزادی به کرونا مبتلا و یا مشکوک به کرونا است والدین یا کسی که از کودک نگهداری می‌کند باید نکات مهمی را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: رعایت اصول بهداشت فردی و پیشگیرانه بعد و قبل از تماس و مراقبت، فرد مراقب نوزاد در معرض خطر نباشد، تماس پوستی به حداقل کاهش یابد، پرهیز از تجمع بر بالین نوزاد، شرکت نکردن در مهمانی‌ها و مجالس، انجام آزمایش غربالگری و واکسیناسیون طبق برنامه مرکز بهداشت، اختصاص اتاق جداگانه به نوزاد و در صورت بروز مشکل به بیمارستان دارای بخش مراقبت ویژه برده شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا طب کودکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا طب کودکان ویروس کرونا طب کودکان کرونا مبتلا کودکان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدرس روانشناسی در دانشگاه گفت: اسباب بازی وسیله‌ای است تا کودکان بتوانند رشد و شکوفایی را تمرین کنند.


هلاکویی با اشاره به بهره گیری از مواد مرغوب و استاندارد برای ساخت اسباب بازی گفت: طراحی مناسب با ویژگی حفظ سلامتِ کودک، از مهمترین مواردی است که در انتخاب اسباب بازی برای کودکان باید رعایت شود.


وی گفت: مهمترین نکته در انتخاب اسباب بازی این است که اسباب بازیی برای کودک انتخاب شود که متناسب با زیست بوم فرهنگی او باشد.

هلاکویی به والدین توصیه کرد با انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان، میتوان زمینه شکوفایی استعداد‌ها و جامعه پذیری انان متناسب با هنجار‌های و ارزش‌های اجتماعی را فراهم کنند.

دیگر خبرها

  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • یونیسف: کشتار کودکان در غزه باید متوقف شود
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب