Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی هراتی گفت: اگر به درخواست به‌حق واحدهای تولید آجر در شهرستان سرخس که افزایش حداقلی نرخ آجر است، پاسخ مناسبی از سوی مسئولان داده نشود تا آخر این ماه به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی این واحدها تعطیل و حدود 200 کارگر بیکار می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، علی هراتی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سرخس ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه امروز معیشت مردم در خطر است، اظهار کرد: رونق و جهش تولید در شهرستان سرخس روی سربرگ نامه‌ها خلاصه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در عمل مسئولان شهرستان سرخس کاری برای تولید نمی‌کنند و با ما که نماینده قانونی تولیدکنندگان هم هستیم، هیچ ارتباطی ندارند و در پاسخ می‌گویند مسائل مهم‌تری از تولید در شهرستان برای رسیدگی داریم.

هراتی بیان کرد: از فرمانداری و اداره صمت توقع زیادی برای همکاری با خانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان برای حمایت از تولید داریم، اما با گذشت دو سال از راه‌اندازی این مجموعه ۹۹ درصد دستگاه‌های اجرایی شهرستان هیچ همکاری با ما ندارند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سرخس بیان کرد: از فرماندار شهرستان بارها تقاضا کردیم در جلسات شورای اداری 4 دقیقه برای ما وقت در نظر بگیرند تا در جهت حمایت از تولید و رفع مشکلات تولیدکنندگان مسائل را بیان کنیم، اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاده، بلکه حتی فرمانداری به یک مکاتبه ما هم پاسخ نداده است.

نقدینگی و سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان در سرخس

وی عنوان کرد: دو سال سعه‌صدر به خرج دادیم و چون تولید آسیب نبیند صبورانه تحمل کردیم و امروز از دستگاه‌های دولتی در شهرستان برای حمایت از تولید مأیوس شدیم.

هراتی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب چندین سال است که بر رونق و جهش تولید در کشور تأکید دارند و رئیس دستگاه قضایی کشور نیز به حمایت از تولید و تولیدکنندگان می‌پردازند، جای تعجب دارد که مسئولان متولی در این زمینه هیچ اراده‌ای برای حل مشکلات ندارند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سرخس گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان که بایستی به درخواست خانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شود، اما در شهرستان ما و در فرمانداری این کارگروه برگزار می‌شود، بدون اینکه هیچ اطلاعی به ما به‌عنوان نماینده قانونی تولیدکنندگان بدهند.

وی نقدینگی و سرمایه در گردش را از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان در شهرستان سرخس نام برد و گفت: در این رابطه نیز با وجود درخواست‌های مکرر، اما پاسخی از مسئولان شهرستان دریافت نکردیم و از استان پیگیر حل این مشکلات هستیم.

هراتی اضافه کرد: در این راستا از دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی درخواست کردیم تا برای حل این مشکلات تولیدکنندگان شهرستان را یاری کنند و تسهیلاتی را در نظر بگیرند و آقای مونسان نیز همکاری و حمایت کردند، البته مشروط به اینکه تولیدکننده ما طرحی که ارائه می‌کند، توجیه اقتصادی و مستندات لازم را داشته باشد.

احتمال تعطیلی واحدهای تولید آجر در سرخس و بیکاری 200 کارگر

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سرخس با تأکید بر اینکه کار اقتصاد و تولید دستوری نیست که یک مقام مسئول مثلاً برای نرخ‌گذاری آجر به کوره‌ها نامه بدهد که نرخ‌ها بر اساس سال گذشته باشد، اظهار کرد: با وجود مشکلات متعدد تولیدکنندگان در شهرستان سرخس اخیراً نامه‌ای به متصدیان کوره‌های آجر در سرخس ارسال شده که نرخ آجر بر اساس نرخ پارسال عرضه شود، اما تولیدکنندگان ما به این موضوع اعتراض دارند.

وی بیان کرد: درخواست مدیران واحدهای تولیدی این است که حداقل عرضه آجر در شهرستان به نرخ مشهد باشد، اما مسئولان شهرستان بر نرخ پارسال تأکید دارند و اگر همچنان این رویه ادامه داشته باشد، به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی امکان تعطیلی این واحدها وجود دارد.

هراتی تصریح کرد: واحدهای تولیدی آجر اعلام کردند تا آخر این ماه محصول پیش‌فروششان را تحویل مشتریان خواهند داد و اگر نرخ آجر افزایش پیدا نکند، تولیدشان را متوقف می‌کنند که با این اقدام حدود 200 کارگری که در این واحدها اشتغال دارند، بیکار می‌شوند؛ ضمن اینکه شهروندان سرخسی نیز باید با قیمت‌های بالاتری آجر را از مشهد تهیه کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سرخس با اشاره به اینکه هیچ اراده‌ای برای حمایت از تولیدکنندگان در سرخس نیست، گفت: از مسئولان شهرستان تقاضا داریم ظرفیت پذیرش انتقاد را داشته باشند و حاضریم با مسئولان در حضور رسانه‌ها به‌عنوان نماینده افکار عمومی گفتگو کنیم تا مردم در این رابطه قضاوت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مشکلات تولیدکنندگان مسئولان شهرستان شهرستان سرخس رئیس خانه صنعت حمایت از تولید واحدهای تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد ۳ کارگر راه آهن در شهرستان خاش پیدا شد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایلنا، یک منبع کارگری گفت: روز دوشنبه (۲۷ فروردین ماه) پیکر سه مفقودی که ناپدید شده بودند، حدودا ۵ کیلومتر پایین‌تر از محل حادثه یافت شدند و تلاش برای پیدا کردن نفر چهارم از سوی امدادگران و مردم محلی همچنان ادامه دارد.

از قرار معلوم هویت این سه کارگر که گفته می‌شود از مهندسین راهسازی راه آهن بودند «احسان نظری»، «محمدرضا ریحانی» و «منصور دلیری» اعلام شده است که همگی ساکن رفسنجان هستند.

دیگر خبرها

  • جسد ۳ کارگر راه آهن در شهرستان خاش پیدا شد
  • نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود
  • جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار کارگر با احیای ۲۱۵۱ واحد تولیدی
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد
  • توسعه صنعت ریلی، معضل بیکاری سیستان و بلوچستان را رفع می کند
  • تحقق «جهش تولید» با همکاری تولیدکنندگان و صنایع میسر می‌شود
  • تعطیلی مدارس جیرفت و قلعه گنج به دلیل هشدار قرمز هواشناسی
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • جلوگیری از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز
  • رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک: کمبود تولید تایر در کشور نداریم