Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:01:01 GMT

دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۸۳۳۸

دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا ساخته شد

به گزارش روز سه شنبه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، شرکت پویا فناوران یسان در حوزه طراحی و تولید دستگاه‌هایی با تلفیق فناوری پلاسمای سرد و نانو جهت کاربرد در حوزه بهداشت و سلامت و محیط زیست (تصفیه و ضدعفونی کننده هوا) از شرکت‌های فعال در مرکز رشد واحدهای فناور این سازمان است.

فرشته‌ طباطبایی مدیرعامل شرکت پویا فناوران یسا با بیان این که این شرکت در حال طراحی و تولید محصولات متنوعی در حوزه بهداشت و سلامت است در رابطه با این دستگاه گفت: محصول فعلی این شرکت دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوای ایروسان (AiroSun) مدل Y-110 با قابلیت ضدعفونی کردن هوا معادل ۱۱۰ متر مکعب در ساعت می‌باشد که ضمن بهره برداری از فناوری پلاسمای سرد برای تخریب ساختار زیستی ویروس‌ها و میکرواورگانیسم‌ها، دارای سه مرحله فیلتراسیون نانویی جهت به دام انداختن ذرات تا ۳۰۰ نانومتر و حذف بو و دود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه مذکور با مطالعه اطلاعات فنی نمونه مشابه آمریکایی که قیمتی حدود ۲۳ هزار دلار دارد، به‌صورت کاملاً ایرانی طراحی و تولید شده است و قیمتی کمتر از یک‌دهم نمونه مشابه خارجی خود را دارا می‌باشد.
 طباطبایی در ادامه گفت: دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا ایروسان مدل Y-110 توسط مراکز زیر مورد ارزیابی قرار گرفته و گواهی یا تائیدیه‌های مربوطه را اخذ کرده است.

این دستگاه تاییدیه ایمنی الکتریکی تجهیزات پزشکی؛ سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، اندازه‌گیری گاز ازن؛ شرکت هوای پاک اندیشان پیشگام، ارزیابی اثربخشی دستگاه؛ شرکت هوای پاک اندیشان پیشگام و موافقت اصولی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت کسب کرده است.

همچنین این طرح در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت اختراع داخلی و علامت تجاری ثبت شده است. این شرکت در حال حاضر توانمندی تولید ۱۵۰ عدد دستگاه به صورت ماهانه را دارد.

برچسب‌ها معاونت حقوق مالکیت فکری شرکت دانش بنیان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت حقوق مالکیت فکری شرکت دانش بنیان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران معاونت حقوق مالکیت فکری شرکت دانش بنیان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک

رضا سرایی با اشاره به ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک بیان کرد: مبلغ این قرارداد ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو معادل ۹ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۹۷ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: طبق قرارداد، شرکت ماشین‌سازی اراک موظف است در مدت ۱۸ ماه این پروژه را تکمیل و سفارشات را تحویل دهد که مراحل ساخت و تولید از اواخر آذرماه شروع شده است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک، ساخت مخازن کروی پتروشیمی را از دیگر اقدامات در حال انجام این شرکت عنوان کرد و افزود: مبلغ این قرارداد ۶ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۲۴ یورو معادل ۲ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۳۹ میلیون ریال در نظر گرفته شده که طبق توافق قرارداد، باید در مدت ۱۲ ماه تکمیل و تحویل داده شود.

سرایی خاطر نشان کرد: این پروژه آبان ماه سال گذشته شروع شد و محل اجرای آن استان بوشهر، بندر عسلویه است.

شرکت دانش بنیان و مادر تخصصی ماشین سازی اراک با بهره‌مندی از ماشین آلات مدرن، خطوط تولید پیشرفته و کادر مهندسی مجرب یکی از شرکت‌های صنایع زیربنایی و استراتژیک کشور محسوب می‌شود که حیطه گسترده‌ای از فعالیت‌های مختلف تولیدی و اجرای طرح‌های صنعتی را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران