Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو و استفاده از مالیات بر معاملات سوداگرانه می‌تواند دلالی را کاهش دهد که همین اقدام بخش قابل توجهی از التهابات بازار خودرو را کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در بازار هر از گاهی تکرار می‌شود مهمترین علتی که باعث شده قیمت خودرو در بازار افزایش یابد نابسامانی در حوزه تولید داخل و وابستگی این صنعت به واردات قطعات است که افزایش تحریم موجب تشدید محدودیت‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر این موضوع موجب افزایش دلالی و در نتیجه افزایش تلاطم‌ها و التهابات در خرید و فروش‌ها شده به نحوی که ثبات قیمتی در بازار وجود ندارد و نوسانات آن تشدید شده است.

در سال‌های اخیر طرح‌هایی برای ساماندهی تولید و عرضه خودرو اجرا شده اما همچنان حاشیه بازار جذابیت‌های زیادی داشته که باعث شده دلال‌ها حضور پر رنگی در این بازار داشته باشند.

مجلس شورای اسلامی بیش از یک سال است که بر روی طرح ساماندهی بازار خودرو کار می‌کند اما هنوز این طرح به سرانجام نرسیده است. نمایندگان مجلس از زمان آغاز به کار مجلس یازدهم طرح مشابهی را برای ساماندهی بازار خودرو آماده کرده‌اند.

طبق گفته مصطفی طاهری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرح نمایندگان برای ساماندهی بازار خودرو باید هر چه زودتر تصویب شود این طرح در دو بخش کوتاه مدت و بلندمدت است که با اجرای آن قیمت خودرو کاهش می‌یابد در این طرح کسانی که چندین خودرو دارند و افرادی که دلالی یا احتکار می‌کنند باید مالیات خودرو خود را بپردازند.

اجرای طرح  ساماندهی بازار خودرو و استفاده از مالیات بر معاملات سوداگرانه در این بازار می‌تواند به کاهش حاشیه سود دلالی کمک کند  همین اقدام می‌تواند بخش قابل توجهی از التهابات بازار خودرو را کاهش دهد اما پیش‌نیاز این طرح راه‌اندازی سامانه معاملات بازار خودرو است که خرید و فروش بازار خودرو را شفاف می‌کند.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: قیمت خودرو بازار خودرو ساماندهی بازار خودرو ساماندهی بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۵۰ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت شمش در روز جمعه به بالاترین سطح تاریخی۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۶۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به اعتقاد تحلیلگران، واکنش نظامی مستقیم ایران به اسرائیل، آن‌ها را تکان داده و از این ترسانده که جنگ بزرگتری در راه است.

داده‌های اقتصادی اخیر ایالات‌متحده در مورد بازار کار و تورم باعث شده است که انتظارات بازار برای کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو بار دیگر به عقب برگردد. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که ادامه خوانش‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده بالا نگران کننده است، اما او بر نحوه رفتار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی فدرال رزرو متمرکز است.

سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، به دنبال کاهش چند نرخ بهره در سال جاری است، در حالی که انتظار می‌رود بازگرداندن تورم به سطوح مورد نظر زمان ببرد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

همانطور که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید می‌کند، تورم در منطقه یورو با ایالات‌متحده متفاوت است، اما این بلوک هم مانند دیگران با مشکلاتی مواجه است که تا چه حد رشد قیمت را محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت طلا در پایان سال را از ۲۳۰۰ دلار به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد و گفت که بازار صعودی این فلز تحت تأثیر عوامل کلان معمول نیست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۷.۹۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۷۳.۰۵ دلار رسید و پالادیوم با یک درصد کاهش به ۱۰۳۸ دلار ۹۹ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هونگچی H ۵؛ سدان چینی ۵میلیاردی در بازار!
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، تیبا، سمند، شاهین و کوییک + جدول
  • گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت این خودرو ۸۰ میلیون تومان ریخت
  • رمز تثبیت قیمت سکه در بازار
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • جمعیت دام سبک به ۷۱ میلیون راس رسید