Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:31:58 GMT

تبلیغ و فروش اینترنتی دارو و مکمل ها ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۸۴۶۶

تبلیغ و فروش اینترنتی دارو و مکمل ها ممنوع است

به گزارش خبرگزاری مهر، منان حاجی محمودی، در اولین جلسه کمیته پیگیری شیوه‌نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل، موفقیت دستور اولین جلسه کمیته پیگیری شیوه‌نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل را با محوریت ممنوعیت عرضه دارو، مکمل در فضای مجازی، گزارش مصوبات اجراشده و مروری بر موارد در دست اقدام از عملکرد یک‌ساله گذشته عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق قانون هرگونه خرید و فروش دارو و مکمل در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود و عرضه دارو فقط از طریق داروخانه انجام می شود و این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد.

حاجی محمودی، با توجه به اینکه خرید دارو از طریق فضای مجازی سلامت افراد جامعه را با خطرات بالقوه مواجه می‌کند، گفت: این در حالی است که طی سال‌های گذشته و با شکل‌گیری شبکه‌ های مختلف اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و حتی در فضای اینترنت بسیاری از افراد، شرکت‌ها و وب‌سایت‌ها با استفاده از این فضا اقدام به فروش دارو و مکمل کرده و متأسفانه گاهی با همکاری افراد مشهور به فروش محصولات مبادرت می‌کنند که در بسیاری از موارد فاقد استاندارد لازم بوده و در این میان محصولات پزشکی و دارویی از جمله مکمل ها، دارو، ریتالین و دارو های شیمی درمانی بیش از همه اهمیت داشته و عرضه آن‌ها بسیار خطرناک‌تر هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: به شهروندان و کاربران توصیه می‌شود نیازهای دارویی و مکمل خود را از مکان های مجاز و قانونی مانند داروخانه‌ها تهیه کنند.

کد خبر 4974042

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران دارو ویروس کرونا وزارت بهداشت ماسک طبی فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران علیرضا زالی شیوع کرونا کووید 19 دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سازمان غذا و دارو سازمان نظام پزشکی دارو و مکمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی درباره اجرای طرح عرضه اینترنتی دارو گفت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است.

وی افزود: سکوهای اینترنتی فقط حمل دارو را عهده دار می‌شوند.

عین‌اللهی اظهار کرد: اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 846791 منبع: مهر برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم بهرام عین‌اللهی دارو اینترنت

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • عرضه اینترنتی دارو به صورت آزمایشی
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • عین‌اللهی: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است
  • اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو
  • عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است
  • (ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی