Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از کرمانشاه، بابک جمشیدی‌نوید معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در تشریح میزان تولیدات مزرعه کشاورزی ۱۰۰ هکتاری و مجتمع دامداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در سال زراعی گذشته اظهار کرد: از ۲۰ هکتار مزرعه جو حدود ۵۵ تن محصول و ۳۵ تن کلش برداشت کردیم و از هشت هکتار مزرعه ذرت علوفه‌ای نیز ۹۰ تن محصول برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: در این میان محصولاتی مانند برنج لنجان، باقلا، سیب‌زمینی و پیاز نیز برداشت شده که از طریق فروشگاه تعاونی دانشگاه به قیمت روز در اختیار اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه قرار گرفته است.

وی با معرفی امکانات و توانمندی‌های تولیدی مجتمع دامداری و مزرعه کشاورزی ۱۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه افزود: با توجه به وجود رشته‌های مختلف کشاورزی، باغداری و دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، بهره‌وری از یک مجتمع دامداری فعال و مزرعه نمونه یک نیاز محسوب می‌شد و به همین دلیل سال ۱۳۸۳ به خریداری مجتمع گاوداری ۱۰۰ رأسی در ۱۰ کیلومتری مسیر اتوبان کرمانشاه تهران اقدام شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه توضیح داد: این واحد گاوداری از ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی، مرتعی و باغی و ساختمان‌ها و سیلوهای مناسب برای نگهداری دام‌های سنگین برخوردار بوده و سال‌های اخیر تولیدات قابل توجهی در زمینه محصولات کشاورزی و دامی داشته است.

جمشیدی‌نوید در مورد محصولات این مجتمع گفت: اکنون نزدیک به ۵۰ رأس گوساله و گاوشیری در این واحد دامداری نگهداری می‌شود که با تولید روزنه ۵۰۰ لیتر شیر قسمتی از نیازهای شیر استان را تأمین می‌کند، علاوه بر این نزدیک به ۱۰۰ هکتار زمین آبی، دیم، باغ و مرتع در این مجتمع وجود دارد و با بهره‌وری از دو چاه آب ۵۰ و ۹۰ متری با دبی ۲۵ و سه لیتر در ثانیه شرایط مناسبی برای تولید محصولات مختلف زراعی و باغی فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع دامداری و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است به‌صورتی که از تراز منفی در سال ۹۷ از سال ۹۸ به بعد به تراز مالی مثبت رسیده و با برنامه‌ریزی منظم در تلاش برای توسعه کیفی این مجتمع و درآمدزایی بیشتر و درصدد اتکانداشتن صرف به شهریه دانشجو هستیم.

انتهای پیام/

167 / 167 مزرعه تحقیقاتی کشاورزی برداشت محصولات کشاورز دانشگاه آزاد کرمانشاه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مزرعه تحقیقاتی کشاورزی دانشگاه آزاد کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه مجتمع دامداری ۱۰۰ هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی کهراریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در نشستی با حضور هیئت رئیسه جمعی از اعضای هیئت علمی از برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای همکاری مشترک این دانشگاه با برخی از دانشگاه‌های خارج کشور به‌ویژه کشور هم‌مرز عراق خبر داد.

وی اضافه کرد: با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و تأکید بر مرجعیت علمی از یک‌سو و داشتن مرز مشترک استان با کشور عراق به‌عنوان مزیت مهم از سوی دیگر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در نظر دارد تا با داشتن ظرفیت‌های مناسب در زمینه‌های مختلف ازجمله امکانات آزمایشگاهی، پژوهشی، آموزشی و اعضای توانمند هیئت علمی، زمینه‌های همکاری بهتر و بیشتری را با دانشگاه‌های مختلف خارج از کشور و در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد که در همین راستا و در گام نخست قصد داریم با برخی دانشگاه‌های کشور عراق ازجمله دانشگاه القادسیه زمینه‌های همکاری مشترکی را ایجاد کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ادامه داد: وجود نیاز‌های موجود در عراق منطبق با توانایی‌های این واحد دانشگاهی، نزدیکی با کرمانشاه و رتبه مناسب دانشگاه القادسیه بین دانشگاه‌های عراق ازجمله دلایل اصلی در انتخاب این دانشگاه است به همین دلیلاز چندی پیش مقدمات اولیه بازدید از این دانشگاه و چند دانشگاه دیگر در عراق ایجاد شده تا بتوان ضمن عقد تفاهم‌نامه‌های مرتبط زمینه را برای همکاری‌های مشترک و پژوهش‌هایی منطبق بر نیاز منطقه ایجاد کرد.

کهراریان درباره برنامه‌ریزی‌های لازم برای این همکاری مشترک گفت: بر این اساس در مرحله اول از رؤسای دانشکده‌ها مدیران گروه‌های مختلف آموزشی و برخی از اعضای هیئت علمی فعال در زمینه‌های پژوهشی و درآمدزایی دعوت شد تا در نشست هم‌اندیشی توانایی‌های دانشگاه و طرح پژوهشی پیشنهاد شده از سوی همکاران مورد بحث و بررسی قرار گیرد و با نیازسنجی و نیاز سازی بتوان در آینده نزدیک زمینه را برای ورود دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در بازار و پروژه‌ای پژوهشی منطقه ایجاد کرد.

وی بیان کرد:‌ مقرر شده جلساتی مشابه در هفته‌های آتی به‌صورت هدفمندتر برگزار شود و از همه همکاران، کارآفرینان، دانشجویان و صاحبان ایده دعوت می‌کنیم تا ایده‌ها و نظر‌های ارزشمند خود را به‌منظور جمع‌بندی و هماهنگی به معاونت پژوهش و فناوری استان تحویل دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ فناوری برتر در صنعت کشاورزی
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ روند و فناوری صنعت کشاورزی
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی