Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه وظیفه سازمان نوسازی مدارس ایجاد شرایط امن و مناسب برای تحصیل دانش آموزان است، گفت: اولویت این سازمان تامین اعتبار پروژه‌های مشارکتی و خیری است.

او با بیان اینکه امسال اولویت سازمان برای پروژه‌های مشارکتی است، افزود: از اعتبار بخش‌های دیگر کم شده و بخش جدی اعتبارات سازمان در پروژه‌های خییری و مشارکتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نوسازی کشور ادامه داد: اعتبار سازمان نوسازی در بخش پروژه‌های مشارکتی سه هزار و سیصد و ۵۰ میلیارد تومان است.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از فضا‌های آموزشی مورد استفاده در شهرستان اردکان نیاز به تخریب و بازسازی دارد، تصریح کرد: اگر خیرین حقیقی یا حقوقی ۵۰ درصد یک پروژه را تامین کنند ۵۰ درصد دیگر را ما تامین می‌کنیم و این سرعت می‌دهد به مشکل ۴۵ درصد فضا‌های آموزشی که مسئله دار است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: این اموزشگاه ۱۲ کلاسه در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع و با هزینه بیش از بر ۶ میلیارد تومان به صورت ۵۰ درصد به همت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو احداث می‌شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوسازی و تجهیز مدارس دانش آموزان سازمان نوسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی

مدیرعامل شرکت فراب گفت: پروژه چندمنظوره اومااویا شامل دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا و بدست متخصصان ایرانی اجرایی شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری رسمی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد حیدری، مدیرعامل شرکت فراب در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا اظهار داشت: در سال 1387 مقامات دولت ایران و سریلانکا تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به حوزه برق و انرژی کشور سریلانکا امضا کردند و به‌موجب آنف قرارداد احداث مگاپروژه سد نیروگاه اومااویا با پیمانکار ایرانی به امضا رسید.

وی افزود: کار این پروژه از سال 2016 در سریلانکا آغاز شد و هم‌اکنون این پروژه با گذر موفق از مراحل تست و پیش‌راه‌اندازی، آماده بهره‌برداری رسمی توسط مقامات دو کشور است.

حیدری با اشاره به جغرافیای خاص کشور سریلانکا با 103 رشته رودخانه و بارش‌های شدید موسمی، اذعان داشت: این کشور مشکلاتی در زمینه مدیریت منابع آبی و تأمین برق دارد که در پروژه چندمنظوره اومااویا، هر دوی این موارد دیده شده به‌طوری که با ساخت دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق، این مگاپروژه با سرمایه‌گذاری 520 میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این پروژه مجموعا در مساحتی با طول و عرض 23 کیلومتر در 40 کیلومتر، در منطقه‌ای کوهستانی با بارش‌های موسمی سنگین و بدون جاده‌های دسترسی اجرایی شده، با این شرایط، این پروژه پیچیدگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی داشته، از جمله آنکه یک شفت قائم 700 متری با قطر 3 متر ایجاد شده تا نیروگاه برق در عمق 750 متری زمین احداث شود و آب با فشار برای تولید برق به نیروگاه منتقل شود.

مدیرعامل شرکت فراب خاطرنشان کرد: در این پروژه مجموعا 120 مگاوات ظرفیت تولید برق دیده شده که در دو نیروگاه زیرزمینی 60 مگاواتی است و آب برای 5 هزار هکتار اراضی کم‌آب سریلانکا مدیریت و هدایت خواهد شد.

وی افزود: مهندسان ایرانی به‌گونه‌ای با استانداردهای دقیق کار را به اجرا رسانده‌اند که در مدت چندین ساله اجرای این پروژه، با وجود پیچیدگی‌های طرح و شرایط سخت محیطی، هیچ خسارت جانی و مالی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • صدور بیش از ۱۷ هزار مجوز برای تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور
  • ۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد
  • شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد
  • پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا در مراحل تکمیل است
  • مجوز احداث تله‌کابین علی‌آبادکتول اخذ شد
  • بیمارستان لاکان رشت حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فصل جدید در نوسازی ناوگان پستی کشور