Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار کرد: باید یک گفت و گوی فعال بین نسلی انجام شود، چون انکار نیازهای نسل جوان دردی را دوا نمی کند، بلکه باید فرصت برای گفت و گوی موثر شکل بگیرد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وبینار زن و پوشش به مناسبت هفته عفاف و حجاب در معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به شکل لایو  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات قرآن به حجاب گفت: در قرآن کریم از مردان و زنان رعایت نگاه خواسته شده است.  به عبارت عامیانه از چشمچرانی دوری کنند. 

او افزود: اگر یک ضابطه اخلاقی برای همگان باشد از چشم و نگاه آغاز می‌شود. قرآن بعد از  نگاه درباره رفتار  مردان و زنان تاکید کرده تا سوءاستفاده به دنبال نداشته باشد. این تعاریف محدود کننده نیست بلکه سبک زندگی را معرفی می کند که بردگی جنسی و سوء استفاده به دنبال نداشته باشد.

ابتکار تاکید کرد: در گذشته در آمریکا نهضت( می تو) شکل گرفته بود که زنان درخواست تفکیک جنسیتی داشتند، چون در محیط کار تحت سوء استفاده قرار می گرفتند. وقتی در این سطح گزارش می‌شود که مدیری از نیروهایش بهره کشی جنسی می کند  این مقوله مشکل تمامی بشریت است.الگوهای رفتاری بشریت مختلف است.

معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: بحث حجاب و عفاف و پوشش بخشی از مناسبات اجتماعی در  قرآن کریم ذکر شده است. قرآن نقشه راه جلوی پای انسان قرار می‌دهد تا با آینده نگری و هویت بخشی همراه است.

ابتکار افزود: در بسیاری از جوامع نگاه ها به سمت این است که راه حل ها به سمت تنظیم روابط باشد. تمامی افراد با نوع لباسشان  با اطرافیان گفت و گو انجام می‌دهند. برای مثال لباس رنگ شاد، تیره، سنتی  و... پیام هایی را به مخاطب می رساند.

او اظهار کرد:  باید یک گفت و گوی فعال بین نسلی انجام شود، چون انکار نیازهای نسل جوان دردی را دوا نمی کند، بلکه باید فرصت برای گفت و گوی موثر شکل بگیرد. هرگونه عدم توانایی در ایجاد ارتباط با طیف گسترده نسل جوان تبعات نامناسب به دنبال دارد، گفت و گوی بین نسلی و ملی خانواده را در اولویت معاونت زنان  و  خانواده ریاست جمهوری است.

 ابتکار گفت: باید راه حلهایی به جوانان داد تا منبع خیر و نیکی را به همه انسانها فراهم ساخته و اتفاقات مناسب به همراه داشته باشد. در زمینه کارهای فرهنگی سخت برخورد کرده و نتیجه را شاهد بودیم. باید با رویکرد نرم وارد عمل شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: با ایجاد فرصت مناسب باید به جوان امروز فرصت داد. جوان امروز انتظارات فراوان دارد و باید مسئولان نیز پاسخگوی سوالات باشند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار هفته حجاب و عفاف جوان امروز گفت و گوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: امنیت مرکزهای هسته‎ای کشور به‌طور صد درصد برقرار است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: نظام دفاعی و امنیتی کشور هر گونه تعرض به مرکزهای یاد شده را در نطفه خفه خواهد کرد و با این تسلط و اقتدار حاکم بر کشور در سایه نیروهای مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار به لحاظ امنیتی برقرار است و هیچ نکته‌ای وجود ندارد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان کرد: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی آغاز شد به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است.

اسلامی ادامه داد: در این طرح ابتدا ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت داشتند اما امروز تمامی جبهه‌های واحدهای ۲ و سه نیروگاه اتمی بوشهر فعال شده و بیش از سه هزار نفر در حال کار و فعالیت هستند.

وی گفت: این شمار نیروی کار در واحدهای یاد شده تا پیش از پایان سال از پنج هزار نفر عبور خواهد کرد.

اسلامی تأکید کرد: با این روند فعالیت‌ها تلاش می‎شود تأخیر مجدد در روند طرح‌های ۲ و سه رخ ندهد و اکنون برنامه عمرانی طرح بر اساس برنامه زمان‌بندی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • تردد در محور هراز برقرار است
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • اسلامی: امنیت مرکزهای هسته‎ای کشور به‌طور صد درصد برقرار است
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب