Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهادهای امنیتی افغانستان اعلام کردند که گروه طالبان پس از امضای توافقنامه با آمریکا تا پایان خرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار حمله در این کشور انجام داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، آمارهای نهادهای امنیتی افغانستان نشان می‌دهد که پس از امضای توافقنامه قطر، طالبان تا پایان خرداد ماه سال جاری 5 هزار و 27 حمله انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش که توسط رسانه‌ها منتشر شده نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با پشتیبانی نیروهای خارجی نیز حدود یکهزار حمله علیه طالبان انجام داده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز در واکنش به تشدید حملات طالبان می‌گوید که ادامه این حملات بیانگر آن است که طالبان برای بدست آوردن امتیاز در مذاکرات بین‌الافغانی به خشونت و تداوم جنگ پافشاری دارد.

نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان نیز در واکنش به حمله روز گذشته طالبان، تصریح کرد که تنها آتش‌بس اثبات کننده حسن نیت طالبان برای ایجاد یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای بحران افغانستان است و از این گروه نیز خواست تا خشونت‌ها را متوقف کند.

ریاست جمهوری افغانستان: تشدید حملات طالبان برای امتیازگیری در مذاکرات استتشدید عملیات طالبان؛ تقویت موضع در مذاکرات یا بازگرداندن «امارت اسلامی»؟افغانستان| اظهارات خلیلزاد در روز پایانی از فاز نخست توافقنامه آمریکا-طالبان

پیش از این نیز «بیل راجیو» سردبیر «لانگ‌وار ژورنال» گفته بود که هدف طالبان از تشدید حملاتش تنها افزایش اهرم فشار بر سر میز مذاکره با دولت افغانستان نیست بلکه این گروه در راستای اهداف سیاسی‌اش برنامه نظامی برای بازگرداندن «امارت اسلامی» در افغانستان دارد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 بیشتر بخوانید... واشنگتن پست: طالبان به دنبال تقسیم قدرت در افغانستان نیست زندانیان آزاد شده طالبان توسط دولت افغانستان به ۴۱۹۹ نفر رسید

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجام داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان اعلام کرد در پی بارندگی‌های اخیر، بیشتر سدها، از جمله سد کجکی در ولایت هلمند پر از آب شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در سفر به ولایت هلمند از سد کجکی نیز بازدید کرد.

ملا برادر ضمن قدردانی از مسئولان پروژه برق سد کجکی، گفت به دلیل خشکسالی و کمبود آب در سدها، سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود اما امسال به دلیل بارندگی پیاپی در افغانستان، سطح آب افزایش یافته و بیشتر سدها مانند سد کجکی پر از آب شده است.

وی افزود بدین ترتیب بخش کشاورزی در سال جاری رشد و سطح تولید برق در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

موافقت کابل با بازدید هیئت فنی ایران از ذخایر سد «کجکی»امیرعبداللهیان: درخواست ایران مشخص است؛ افغانستان تا فرصت هست دریچه سد کجکی را باز کندطالبان: به معاهده حقابه ایران متعهد هستیم در صورتی که آب باشد

 سد کجکی از بزرگترین سدهای افغانستان است که در شهرستان کجکی ولایت هلمند در جنوب این کشور قرار دارد و برای مهار نمودن سیلاب‌های موسمی، آبیاری زمین‌های کشاوزی و تولید برق بر روی رودخانه هیرمند ساخته شده است.

ایستگاه آب‌سنجی «دهراود» در بالا دست سد کجکی واقع است که میزان آب وارد شده به رودخانه هیرمند را محاسبه می‌کند. این محاسبه نشان می‌دهد که آیا سد پرآب یا کم‌آب بوده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • امیرعبداللهیان: شورای امنیت به درخواست‌های مکرر ما برای جلوگیری از حملات اسرائیل هیچ اقدامی انجام نداد
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان