Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال باشگاهی ایران با تغییرات یک هفته یا ۱۰ روزه مربیان خود وارد عصر جدیدی از بحران بی‌ثباتی شده است، موضوعی که پیش‌تر، اینگونه وجود نداشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فوتبال ایران همیشه یا یک مشکل بزرگ به نام عدم ثبات مربیان دست و پنجه نرم کرده، مشکلی که بیشتر در کشور‌های حاشیه خلیج فارس شاهدش بودیم ولی حالا می‌توانیم بگوییم فوتبال ایران توانسته گوی سبقت را از همسایگانش در این مورد خاص و البته تلخ برباید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سال‌هاست در فوتبال کشورمان و حتی بالاترین سطح باشگاهی‌اش این انتقاد وارد است که چرا یک مربی برای مدت زمان زیادی مثلاً برای مدت 4-3 سال متوالی روی نیمکت یک تیم حضور ندارد تا در این مدت بتواند برنامه‌هایش را پیاده‌ کند. این مشکلی بوده که در حوزه مدیریت باشگاهداری هم شدیداً احساس شده است، به طوری که کمتر مدیری در فوتبال ایران بوده که نشستن روی صندلی لرزان را تجربه نکرده باشد. 

بدتر و بحرانی‌تر از صندلی‌های لرزان مدیران، نیمکت‌های مربیان هستند که حالا دیگر از حد لرزان خارج شده‌اند و روح و جسم فوتبال را به سمت تخریب سوق می‌دهند. در گذشته حداقل بحث یک فصل و نیم فصل و 10 بازی و 5 بازی یک بار بود که مربی تغییر پیدا می‌کرد اما الان کار در برخی تیم‌ها به یک بازی و دو بازی و یک هفته و 10 روز رسیده است. مهدی پاشازاده چند روز پیش سرمربی سپیدرود شد اما به یکباره از شمال کشور و لیگ دسته اول سر از جنوب ایران و لیگ برتر در بوشهر با تیم شاهین درآورد، رضا مهاجری نیز به همین منوال، چند روز بعد از قبول هدایت ماشین‌سازی از این تیم بیرون آمد. در اکثر موارد جدایی از سمت باشگاه‌ها  رقم می‌خورد اما در موارد اشاره شده این مربیان بودند که ساز جدایی برای پیوستن به تیمی دیگر کوک کردند و ظاهرا قاعده بازی تغییر کرده است.

با این حال لیگ برتر به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و رقابت بین تیم‌ها به بیشترین میزان خود رسیده است. شاید در هفته‌های پایانی آن هم با توجه به پیشینه فوتبال ایران، تغییرات در برخی تیم‌ها مخصوصا تیم‌هایی که در خطر سقوط هستند، طبیعی باشد اما دیگر رفت و آمدهای یک هفته و 10 روزه روی نیمکت‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست. این یک فاجعه است که در جدول 16 تیمی لیگ برتر فقط 4 مربی از ابتدا تا اینجای کار دوام آورده‌اند.

باشگاه‌ها اگر با علم مربی‌ تیم‌شان را انتخاب می‌کنند دیگر منطقی نیست که فوراً این فرد را بعد از چند بازی عوض کنند و همینطور برعکس، اگر یک مربی تیمش را با علم و آگاهی از شرایط انتخاب می‌کند دیگر نباید بعد از چند روز حضور فیلش یاد هندوستان کرده و ساز جدایی کوک کند، مگر اینکه موضوعات دیگری مثل منافع و پول یا سایر مورد در پشت پرده وجود باشد. فوتبال باشگاهی ایران این روزها دچار یک بیماری حاد است. «سندورم بی‌ثباتی»، اجازه برقراری آرامش، رشد و ثبات را در برخی تیم‌ها نمی‌دهد. 

یک اتفاق عجیب در لیگ برتر؛ مهاجری به گل‌گهر نزدیک شد!



 
انتهای پیام/

R7878/P/S3,27/CT7 واژه های کاربردی مرتبط فوتبال لیگ برتر فوتبال بیشتر بخوانید... جدایی مهاجری از ماشین‌سازی برای حضور در گل‌گهر سیرجان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال لیگ برتر فوتبال فوتبال لیگ برتر فوتبال فوتبال ایران لیگ برتر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت روماریوی برزیلی به زمین مسابقه!

به گزارش "ورزش سه"، اسطوره برزیل، در سن 58 سالگی، بار دیگر لباس ورزشی خواهد پوشید تا برای تیمی که ریاست آن را برعهده دارد، بازی کند. طبق گزارش Globoesporte، این بازیکن حقوقی را که دریافت می‌کند به باشگاه اهدا خواهد کرد.

مفهوم مربی - بازیکن در حال حاضر در فوتبال مدرن ریشه دوانده است. فوتبالیست‌هایی مانند وین رونی، رایان گیگز و حتی خود روماریو با واسکودوگاما، نقش خود را به عنوان یک بازیکن با پست مربی ترکیب کرده‌اند. با این حال، ستاره برزیلی به تازگی مفهوم جدیدی ایجاد کرده است: بازیکن - رئیس. به گزارش رسانه برزیلی Globoesporte، روماریو در 58 سالگی بار دیگر شورت ورزشی خواهد پوشید تا از باشگاهی که ریاستش را برعهده دارد، آمریکا د ریودوژانیرو دفاع کند.

به گفته این رسانه، قهرمان سال 1994 جهان حداقل دستمزد را دریافت می‌کند و آن را به خود باشگاه اهدا می‌کند و همچنین عنوان می‌کند که این مربی است که تصمیم می‌گیرد روماریو چه نقشی داشته باشد و در چه سمتی بازی کند. فوتبالیست سابق بارسلونا در سال 2009 بازنشسته شد و ژانویه گذشته ریاست "باشگاه قلبش" را بر عهده گرفت. آمریکا د ریودوژانیرو در سری D است که معادل دسته چهارم خواهد بود.

روماریو قبلاً در بیرا (بولتن ثبت نام ورزشکاران) ثبت شده است، اما قرارداد او هنوز باید برای فدراسیون فوتبال برزیل اسکن شود. علاوه بر این، او قبلاً با مربی جدید خود مارکوس الکساندر صحبت کرده است تا ببیند با توجه به سن بالا در کدام پست می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر این، رسانه‌های برزیلی تأیید می‌کنند که او در بهترین فرم قرار دارد، زیرا او به فوتبال و والی فوتبال که یک ورزش محبوب در سواحل ریودوژانیرو است، ادامه می‌دهد.

در آمریکا او با پسرش رومارینیو تیمی مشترک خواهد داشت و به این ترتیب او نیز به فهرست بازیکنانی می‌پیوندد که با فرزندانشان در یک تیم بازی کرده‌اند، درست مانند ریوالدو یا گودیانسن. مسابقات قهرمانی کاریوکا سری A2 از 18 می‌آغاز می‌شود، رقابتی که روماریو آرزوی فتح آن را دارد و بنابراین بازی در سن 58 سالگی را به رکوردهای شخصی خود اضافه می‌کند.

دیگر خبرها

  • نکته مثبت شخصیت اوسمار از زبان پیشکسوت پرسپولیس
  • اعلام سرنوشت نیمکت پرسپولیس برای فصل آینده
  • هاشمی‌نسب: خدا استقلال را دوست داشت/ خطر از بیخ گوشمان گذشت
  • هفته ۲۴ لیگ برتر/ برد پر استرس استقلال؛ بازگشت آبی‌ها به صدر با گام‌های لرزان
  • نساجی - تراکتور؛ تقابل با مربی سابق در دوران پساخمز؛ پیش بازی
  • قاسمپور: شانس برد پرسپولیس بیشتر از نفت آبادان است
  • هر باشگاهی آرزوی داشتن بازیکنان سپاهان را دارد/ راه سپاهان با مورایس و کادرفنی‌اش درست است
  • نعمتی: نباید فقط خمس را مقصر دانست
  • منچسترسیتی - رئال مادرید؛ «محشر کبری»
  • بازگشت روماریوی برزیلی به زمین مسابقه!