Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اولین چراغ راهنمایی و رانندگی توسط مهندس راه آهن بریتانیا در بیرون ساختمان مجلس لندن نصب شد. تاریخ انتشار: 15:40 - 24 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۷۵۳۱

خبرگزاری میزان - چراغ راهنمایی یا چراغ راهنما یک وسیله یا نماد راهنمایی و رانندگی است. این چراغ در تقاطع جاده‌ها، پیاده‌روها، ورودی و خروجی معابر و برخی اماکن دیگر نصب می‌شود و جریان آمد و شد را هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وسیله حق عبور را به کمک سه رنگ نوری استاندارد (قرمز، زرد ، سبز) مشخص می‌سازد.

چراغ‌های راهنمایی در سال ۱۸۶۸ پیش از اختراع اتومبیل و در زمانی که ترافیک شامل چهارپایان، واگن‌ها، کالسکه‌ها و عابران پیاده می‌شد، طراحی و در این چراغ از دو فانوس گازی قرمز به معنای توقف و سبز به معنای احتیاط و توسط مهندس راه‌آهن بریتانیا، به نام "J P Knight " ساخته شده بود. 

چراغ‌های راهنمایی در ایران قبل از چهار راه نصب می‌شود، ولی در آمریکا چراغ‌های راهنمایی بعد از چهار راه نصب می‌شوند تا راننده در هنگام توقف پشت خط عابر پیاده یا خط ایست دید بهتری به چراغ راهنمایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چراغ راهنمایی که افراد را شناسایی می‌کند!

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چراغ راهنمایی اولین چراغ چراغ راهنمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیسان قشقایی ۲۰۲۵ به میدان آمد + عکس

تین نیوز

نیسان قشقایی یکی از پیشگامان کراس اوورهای مدرن بوده و به تازگی در نسل سوم آن، تغییراتی در طراحی و فناوری ایجاد شده است. این تغییرات به جهت نزدیک شدن به محصولاتی مانند آریا EV صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، واضح ترین تغییر در قسمت جلو دیده می شود که جلوپنجره کرومی V شکل و چراغ جلوی عجیب و غریب خود را از دست می دهد. یک جلوپنجره مشبک بزرگتر با ظاهر بهتر و با الهام از زره زنجیری سربازان ژاپنی باستان در مدل جدید دیده می شود. طراحی دوتایی چراغ ها به سبک بومرنگ همچنان در این مدل حضور دارد.

تغییرات در قسمت عقب ملایم تر است؛ این قسمت مشمول مجموعه جدیدی از چراغ های LED و سپر اصلاح شده است. اگر قشقایی خود را در کلاس جدید N-Design سفارش دهید، تریم رنگی خاص و رینگ های ۲۰ اینچی را خواهید داشت.

با این حال، همه اینها تغییراتی ظاهری هستند، چرا که مجموعه موتورها مانند قبل است. خریداران می توانند بین دو موتور ۱.۳ لیتری هیبریدی ملایم با قدرت ۱۳۸ اسب بخار و ۱۵۸ اسب بخار، و یک موتور ۱.۵ لیتری E-Power فول هیبریدی با قدرت ۱۸۷ اسب بخار یکی را انتخاب کنند. پیشرانه دارای یک موتور احتراقی بوده که فقط برای شارژ باتری استفاده می شود و هرگز مستقیماً چرخ ها را به حرکت درنمی آورد. نیسان هنوز قشقایی را با پیشرانه برقی یا پلاگین هیبریدی عرضه نمی کند.

یکی از چیزهایی که این SUV به روز شده به شما ارائه می دهد، یک سیستم اطلاعات سرگرمی مبتنی بر اندروید با نقشه ها و دستیار شخصی گوگل است. پیشرفت های فنی بیشتری همراه با سیستم دوربین Around View وجود دارد که اکنون دارای عملکرد سه بعدی است و به راننده اجازه می دهد که قشقایی خود را از هر زاویه بیرونی از جمله بالای سر ببیند. سیستم AVW همچنین دارای حافظه مکان پارکینگ است که می تواند مکان های پارکی که اغلب استفاده می شوند را ذخیره کرده و خود را به طور خودکار در آنها جای دهد.

قشقایی جدید در حال حاضر در کارخانه نیسان ساندرلند در بریتانیا تولید می شود و به زودی به نمایندگی های اروپایی می رسد. این خودروساز قصد ندارد این خودرو را به ایالات متحده بیاورد تا شکاف بین مدل های کیکس و روگ جدید (که در اروپا به عنوان X-Trail فروخته می شود) را پر کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
  • نیسان قشقایی ۲۰۲۵ به میدان آمد + عکس
  • (ویدئو) رانندگی فوق‌العاده مجری زن صدا و سیما با ماشین شاسی‌بلندش
  • (ویدیو) اولین تصاویر تبریز بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار
  • نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ ۳۱ فروردین
  • مچاله شدن لامبورگینی در برخورد با تیر چراغ برق! (فیلم)
  • مبالغ جرائم رانندگی ۵ برابر خواهد شد
  • اولین تصویر از نخستین بره آهو‌های متولدشده سال ۱۴۰۳ در پارک ملی توران
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • دبی به معنای واقعی غرق شد ! + ویدئو | تصاویری از باند پرواز فرودگاه در میان آب