Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در گفتگویی با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد تغییر کاربری ایاصوفیه از موزه به مسجد، مانع از بازدید گردشگران از آن نخواهد بود و ترکیه همچنان نماد‌های مرتبط با مسیحیت را در این بنای تاریخی حفظ خواهد کرد.

«کالین» در ادامه توضیح داد همه مساجد ترکیه از مسجد سلطان احمد (معروف به مسجد آبی) تا مسجد فاتح و مسجد سلیمانیه، هم میزبان نمازگزاران خواهند بود و هم گردشگران و تبدیل موزه ایاصوفیه به مسجد به معنای جلوگیری از بازدید توریست‌های داخلی و خارجی از آن نیست، بنابراین موضوع حذف ایاصوفیه از فهرست میراث جهانی یونسکو مطرح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیشتر بخوانید: اردوغان، امپراتورِ عثمانی جدید/ تبدیل ایاصوفیه به مسجد چه معنایی برای جهان دارد؟«رجب طبی اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده که حداقل ۴۰۰ کلیسا و کنیسه به صورت فعال در این کشور میزبان اقلیت‌ها هستند و جامعه غیرمسلمان برای قرون متمادی بخشی از ترکیه بوده اند و هیچ فشاری علیه آن‌ها وجود ندارد.

پیش از به قدرت رسیدن امپراتوری عثمانی، ایاصوفیه قرن‌ها از بزرگ‌ترین کلیسا‌های مسیحیان جهان بود. بعد از شکست امپراتوری روم شرقی در ۱۴۵۳ میلادی و فتح بیزانس (استانبول)، مسلمانان عثمانی آن را به مسجد تغییر دادند. در دولت سکولار کمال آتاتورک این مسجد به موزه تبدیل شد وحالا دولت اردوغان این بنا را بار دیگر به مسجد تبدیل خواهد کرد.

ایا صوفیه به عنوان بخشی از منطقه تاریخی استانبول در سال ۱۹۸۵ و در نهمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در فهرست آثار جهانی قرار گرفت. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ایاصوفیه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه

شبکه المیادین از سفر قریب الوقوع رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه خبر داد.

به گزارش مهر، شبکه المیادین اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پایان هفته جاری برای دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به این کشور سفر می‌کند.

این در حالی است که اردوغان امروز در اظهاراتی گفته بود تا زمانی که عمر دارد به حمایت از مساله فلسطین ادامه خواهد داد.

هنوز جزئیات بیشتری از برنامه سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به ترکیه منتشر نشده است.

دیگر خبرها

  • کنده شدن مناره مسجد پس از زلزله نسبتا شدید جدید در ترکیه | تصویر
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • جمهوری اسلامی برای منطقه نعمت است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است