Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@16:00:24 GMT

ادغام بانک های خاورمیانه بخاطر سقوط قیمت نفت

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۹۰۱۷

ادغام بانک های خاورمیانه بخاطر سقوط قیمت نفت

به گزارش صدای ایران به نقل از راشاتودی، بانک‌های خاورمیانه به علت کاهش تقاضای نفت خام و جنگ قیمت آن مجبور شده‌اند برای بقا با یکدیگر ادغام شوند.

سقوط تاریخی قیمت نفت و پاندمی ویروس کرونا تولیدکنندگان بزرگ نفت را با بحران اقتصادی عمیقی روبرو کرده است. کاهش شدید تولید نفت اوپک پلاس هم این وضعیت را بدتر کرده است و درآمدهای دلاری از صادرات نفت را در این کشورها که وابستگی بالایی به نفت دارند، کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخی از کشورهای خاورمیانه مانند امارات مدعی بودند بخش بانکی این کشورها قدرتمند است و می‌تواند در مقابل هر گونه شوک خارجی مقاومت کند، اما شواهد عکس این را نشان می‌دهد. موجی از ادغام بانک‌ها در خاورمیانه شروع شده است و این بخش برای سرپا ماندن با مشکل مواجه است.

در حال حاضر ۴۴۰ میلیارد دلار از قراردادهای ادغام بانک‌ها روی میز قرار دارد که این برای منطقه‌ای که کمترین اجازه نفوذ به بانک‌های خود را در جهان ارائه می‌دهد رقم قابل‌توجهی است.

در عربستان سعودی بانک تجارت ملی این کشور در قراردادی ۱۵.۶ میلیارد دلاری رقیب خود، گروه مالی سامبا را تصاحب خواهد کرد.

در قطر بانک مصرف الرایان و الخلیج مذاکرات اولیه برای ادغام را آغاز کرده‌اند تا بانکی به ارزش ۴۵ میلیارد دلار را ایجاد کنند.

در امارات متحده عربی بانک اسلامی دوبی، بزرگترین بانک اسلامی امارات در حال تکمیل توافقی برای خرید رقیب کوچک‌تر خود، بانک نور، می‌باشد. این دو بانک در صورت ادغام بانکی به ارزش ۷۵ میلیارد دلار را ایجاد خواهند کرد.

در عمان بانک عربی عمان برنامه خود برای خرید رقیب محلی خود، بانک اسلامی «عالیز» را نهایی کرده است. این ادغام ارزش بانک عربی عمان را به ۸.۴ میلیارد دلار می‌رساند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ادغام بانک ها سقوط قیمت نفت صدای ایران میلیارد دلار ادغام بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

بنا بر اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.  

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • (ویدیو) ریزش وحشتناک یک خانه بخاطر بارندگی شدید
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سقوط آزاد قیمت تارا و ۲۰۷
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟