Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:03:28 GMT

مجلس از احیای مرغ نژاد آرین حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۹۱۰۸

مجلس از احیای مرغ نژاد آرین حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «سیدجواد ساداتی نژاد» در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: متأسفانه مرغ لاین یا نژاد آرین به دلایل مختلف در کشور مورد غفلت و فرا موشی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: مرغ نژاد آرین به عنوان یک سرمایه ملی باید دوباره احیا تا بتواند نقش خود را در بازار ایفا کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران جزو معدود کشورهای دارنده مرغ لاین به نام «آرین» است که می‌تواند مبدا تولید گوشت مرغ در کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر امنیت غذایی کشور به شدت وابسته به خارج است، افزود: نهاده‌های دامی و کشاورزی از کشورهای وارد می‌شود که همسو با جمهوری اسلامی ایران نبوده یا کشورهای هستند که تحت نفوذ شدید دشمن قرار دارند.

ساداتی نژاد اظهار داشت: یکی از موضوعات محوری که در کمیسیون کشاورزی مدنظر است به عنوان اولویت اصلی بحث امنیت غذایی است یعنی بتوانیم حداکثر غذا مورد نیاز مردم را در داخل تولید کنیم.

وی گفت: با توجه به تحریم‌ها خودکفایی در تولید مرغ لاین اهمیت بسیار زیادی دارد چراکه امروز مرغ اجداد وارداتی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم افزود: مرغ نژاد آرین بین ۱,۶ تا ۱.۸ کیلوگرم و مرغ نژاد رأس انگلیسی ۲.۵ کیلوگرم وزن می‌گیرد.

وی اظهار داشت: وقتی مرغ وزن می‌گیرد میزان چربی آن بالا می‌رود که مورد استفاده نیست و دور ریخته می‌شود.

ساداتی نژاد گفت: این هم به دولت که تأمین کننده نهاده یارانه‌ای در بازار است ضرر می‌رساند و هم برای مصرف کننده ها از نظر سلامتی توصیه نمی‌شود.

وی افزود: وزن مرغ سایز و سالم بین ۱,۶ تا ۱.۸ کیلوگرم است که در بسیاری از کشورهای دنیا مورد مصرف قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: به دنبال این هستیم که مرغ نژاد آرین مجدد بتواند احیا و نقش خود را در بازار ایفا کند.

وی یادآورشد: نگاه وزیر جهاد کشاورزی نسبت به احیا و توسعه مرغ لاین یک نگاه حمایتی است در ضمن مجلس هم این موضوع را تا رسیدن به یک سرانجام مطلوب و مقصود رها نخواهد کرد.

کد خبر 4974090

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس کمیسیون کشاورزی مرغ مرغ آرین ویروس کرونا قیمت دلار قیمت نفت بورس بانک مرکزی ایران تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت راه و شهرسازی بازار سهام وزارت صنعت معدن و تجارت کمیسیون کشاورزی مرغ نژاد آرین مرغ لاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده عصر امروز در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهکیلویه و بویراحمد گفت:  حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی ضروری بوده و هیچ گونه کم‌کاری و بی‌مهری پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید به سمت تولیدات دانش بنیان در این بخش حرکت کرد، افزود: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه تعاونی های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعالتر شوند، تاکید کرد: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 161 تعاونی و تشکل بخش کشاورزی افزود: در راستای مردمی سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

احمدزاده ادامه داد: گیاهان دارویی و سایر بخش های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد و وجود آب فراوان، زمین های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • سالیانه ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان قزوین داریم
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم