Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان که گفته بود " می‌خواهیم بانک قرض الحسنه تأسیس کنیم، بانک مرکزی مجوز نمی‌دهد،

قدس آنلاین: بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان که گفته بود " می‌خواهیم بانک قرض الحسنه تاسیس کنیم، بانک مرکزی مجوز نمی‌دهد، اگر در روزهای کرونایی بانک داشتیم، به مردم وام قرض الحسنه می‌دادیم" اعلام کرد: بنیاد مستضعفان هم اکنون سهامدار اصلی و عمده بانک سینا است که می‌تواند تمام منویات و مقاصد خویش در زمینه اعطای قرض‌الحسنه را بدون هیچ‌گونه محدودیتی اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا بانک مرکزی توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد که به شرح زیر است:

- بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هم اکنون سهامدار اصلی و عمده بانک سینا است که می‌تواند تمام منویات و مقاصد خویش در زمینه اعطای قرض‌الحسنه را بدون هیچ‌گونه محدودیتی اجرا کند.

- چنانچه استفاده از ظرفیت بانک یاد شده برای این مهم مدنظر نیست، بنیاد مستضعفان می‌تواند اهداف و مأموریت‌های متصور در خصوص فعالیت متمرکز در زمینه قرض‌الحسنه اعم از تخصیص و تجهیز را به صورت مستقل، از طریق تأسیس یک صندوق قرض الحسنه و یا از طریق بانک سینا پیگیری کند. در حال حاضر ضوابط و مقررات موجود، اجرای هر دو روش مذکور را حمایت می‌کند.

- علاوه بر دو راهکار یاد شده چنانچه بنیاد مستضعفان در نظر دارد از طریق منابع داخلی خود به اعطای قرض‌الحسنه بپردازد، می‌تواند با بهره گیری از سازوکار «قرض الحسنه ویژه» که ضوابط آن در نظام پولی و بانکی کشور اجرایی شده هم از رهگذر بانک سینا و هم از طریق ایجاد صندوق قرض‌الحسنه تک شعبه‌ای عاملیت پرداخت قرض‌الحسنه از محل منابع داخلی خود را واگذار کند.

- و نکته پایانی اینکه بانک مرکزی از دیدگاه و برنامه رییس بنیاد مستضعفان استقبال و آمادگی کامل خود برای رسیدگی به هر یک از راهکارهای اشاره شده را اعلام می‌کند. بدیهی است در صورت وصول تقاضا به قید فوریت، بررسی و اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی بانک سینا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بنیاد مستضعفان بانک مرکزی قرض الحسنه بانک سینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد

جام جم آنلاین اصفهان؛ نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور به پشتوانه اعتماد مشتریان خود توانست بیشترین درصد رشد منابع را در سال ۱۴۰۲ ثبت کند.

منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا پایان سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۷۴ همت رسیده است. این در حالی است که منابع این بانک در پایان سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۶ همت بود و بانک موفق شده در سال ۱۴۰۲ منابع خود را حدود ۷۶ درصد افزایش دهد.

این درصد رشد منابع بهترین عملکرد در سطح شبکه بانکی کشور به شمار می‌رود و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور، این دستاورد را کسب کرده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود