Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-به مناسبت هفته تأمین اجتماعی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با اعضای هیأت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته دیدار و به بررسی مشکلات جامعه بازنشستگی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، جعفر سمساری مدیرکل تأمین اجتماعی استان تشکل ها و کانون های بازنشستگی را از نقاط قوت این سازمان تأمین اجتماعی خواند و گفت: تشکل¬ها کارگری و بازنشستگی استان آذربایجان شرقی همواره با پیگیری مشکلات تامین اجتماعی یار و یاور این سازمان بوده اند

جعفر سمساری که در دیدار با اعضای هیأت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته تبریز به مناسبت هفته تأمین اجتماعی سخن می گفت به اقدام اخیر دولت تدبیر و امید در تادیه 32 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت برای همسان سازی بازنشستگان اشاره و گفت: این همسان سازی از خواسته های چندین ساله کارگران بازنشسته بود که خوشبختانه محقق شد
وی همچنین با قدردانی از تلاش جمعی در اهدای 42 هزار مترمربع زمین در شهرک خاوران از سوی شهرداری تبریز  برای احداث بیمارستان 327 تختخوابی تامین اجتماعی قدردانی کرد و گفت: این بیمارستان که یکی از مطالبات صنفی جامعه کارگری و بازنشستگی بود، در یکی از بهترین نقاط تبریز احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سمساری تعداد مستمری بگیران استان آذربایجان شرقی را 192 هزار و 580 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 53 درصد را بازنشستگان ، 43 درصد را مستمری بگیران و 4 درصد را از کارافتادگان تشکیل می دهد.
وی افزایش تعداد بازنشستگان استان آذربایجان شرقی را 8 درصد اعلام کرد و گفت: اما میزان افزایش بیمه شدگان 2 درصد بوده و این  نشان می دهد که باید به بحث ایجاد اشتغال جدید جدی تر توجه کنیم.
سمساری ضریب پشتیبانی اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را 4/4 ذکر کرد و گفت: ضریب پشتیبانی کمتر از عدد 6 ، زنگ خطری برای اینده این صندوق می باشد.
وی توسعه اشتغال و حمایت از تولید را یکی از ضروریات اصلی برای پایداری صندوق تامین اجتماعی خواند و با تشریح اقدامات اداره کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در سال98، درآمد تآمین اجتماعی استان 4 هزار و 213 میلیارد تومان و تعهدات آن را 5 هزار و 80 میلیارد تومان بوده به طوریکه ماهانه 72 میلیارد تومان با کسری مواجه بودیم که از سازمان مرکزی همانند سایر استانها تامین می شود.
سمساری هزینه کرد مدیریت درمان تامین اجتماعی  استان را در بخش درمان سالانه 1200 میلیارد تومان خواند و گفت: توسعه خدمات الکترونیکی در سطح ارایه خدمات تأمین اجتماعی را از جمله ارایه گواهی صدور و فعال سازی دفترچه تأمین اجتماعی کسر اقساط، ارایه نوبت دهی ، گواهی ضمانت از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در این زمینه می باشد
مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی تلاش در  جهت کاهش مراجعات حضوری بیمه شدگان  و بازنشستگان از اولویت های مهم این اداره کل ذکر کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه های مهم این اداره اجرای طرح بزرگ پرونده الکترونیکی می باشد که 70 درصد پیشرفت  دارد.
وی در خاتمه با قدردانی از تلاش کانون کارگران بازنشسته تبریز بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک و پیگیری احداث خانه امید تأکید کرد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی نیز گفت، ترکیب جمعیتی استان آذربایجان شرقی در حال سیر به سمت سالمند شدن است
دکتر حسین فتحی که در دیدار با اعضای هیأت مدیره وبازرسان کانون کارگران بازنشسته تبریز به مناسبت هفته تأمین اجتماعی سخن می گفت اظهار داشت: موضوع سالمندی در بین  جمعیت جویندگان کار نیز دیده می شود و این اهمیت موضوع را دو چندان می کند و به همین لحاظ ما باید در سطح استان توجه به مسایل بهداشتی و درمانی را در اولویت قرار دهیم
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از 53 درصد جمعیت استان از خدمات تآمین اجتماعی بهره مند هستند گفت: با احتساب سایر صندوق بیمه ای تحت پوشش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیش از 63 درصد جمعیت در سطح کشور از خدمات این صندوق ها از جمله بهزیستی، بیمه روستایی بهره می برند.
وی با بیان اینکه هم اکنون چالش معناداری میان مستمری بازنشستگان و سبد خانوار وجود دارد گفت: خوشبختانه هفته گذشته دولت تدبیر و امید با تادیه بخشی از بدهی های دولت در قالب سهام نه شرکت دولتی گام ارزشمندی را برای رفع بخشی از این مشکلات به منظور همسان سازی حقوق بازنشستگان برداشت
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی، با قدردانی از تلاش های انجام شده برای واگذاری زمین برای احداث بیمارستان 327 تختخوابی تامین اجتماعی در تبریز گفت: احداث این بیمارستان باید در اولویت باشد البته در کنار ایجاد یک مرکز پلی کلینیک در شهر جدید سهند مدنظر است هر چند قدم های خوبی است ولی تأمین کننده نیاز واقعی نیست و ما باید در راستای اجرای اصل 29 قانون  اساسی  گام های جدی تری برداریم.
وی به بحث کارگران بازنشسته فاقد مسکن در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: اینکه کارگری بعد از 30 سال تلاش هنوز نتوانسته باشد از مسکن برخوردار باشد اصلا قابل قبول نیست و در این زمینه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی آماده است تا از تمامی ظرفیت موجود خود در  بخش تعاون و نیز همافزایی با سایر دستگاه ها برای رفع این معضل  استفاده کند.
در آغاز این نشست مهندس کریم صادق زاه تبریزی رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز با ارایه گزارشی از فعالیت های این کانون گفت: یکی از برنامه های مصوب هیآت مدیره این کانون برپایی نشست های ادواری  با مدیران ارشد استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای بهبود وضعیت فعلی و تحقق اهداف عالیه جامعه کارگری و بازنشستگی در قالب اتاق فکر و اندیشه می باشد که به طور منظم پیگیری و اجرایی می شود چرا که اگر مشکلات بیان نشود شاهد بروز تنش ها خواهیم بود.
وی کانون کارگران بازنشسته تبریز را بزرگترین تشکل بازنشستگی آذربایجان شرقی با 115 هزار نفر عضو با افراد تبعی خواند و گفت: بر این اساس لازم است به مشکلات این کانون که از سوی منتحبان بازنشستگان ارایه می¬شود توجه جدی شود.
وی به پیشرفت های صورت گرفته در فعالیت های کانون کارگران بازنشسته تبریز اشاره کرد و گفت: به همت اعضای هیات مدیره و بازرسان در مجموع  دو ساختمان برای کانون خریداری شده و ضمن تغییر کاربری نسبت به تجهیز آن اقدام گردید همچنین در راستای ارایه خدمات بهینه به کارگران بازنشسته با مراکز اقتصادی وخدماتی  متعددی عقد قرارداد شده که بازنشستگان از خدمات آن بهره می برند
صادق زاده به راه اندازی 5 کمیته تخصصی شامل بیمه و درمان، برنامه ریزی و آموزش، وام و تسهیلات، سیاحتی و زیارتی، فرهنگی و هنری و 2 واحد تدارکات و ورزشی در کانون کارگران بازنشسته تبریز اشاره کرد و با بیان اینکه تمامی فعالیت ها در این کانون با تصمیمات جمعی پیگیری می شود گفت:در تلاش هستیم با همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بخش پزشک داخلی و مشاوران آموزشی و پزشکی  و نیز ویزیت رایگان پزشک را در کانون کارگران بازنشسته نیز راه اندازی نماییم.
وی تخصیص زمین برای احداث بیمارستان 327 تأمین اجتماعی را در راستای حمایت از درمان مستقیم  یادآور شد و گفت: این مهم یکی از خواسته های جامعه کارگری و بازنشستگی بود که با همت و حمایت مسئولین ارشد استانی، نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی ، شورای شهر و شهردار تبریز  پس از سالها محقق شد که ما انتظار داریم تأمین بودجه احداث این بیمارستان نیز به اولویت اساسی تمام مسئولین و نمایندگان مجلس تبدیل شود.
صادق زاده تبریزی ضمن تقدیر از اقدام اخیر دولت تدبیر و امید در تأدیه 32 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت برای همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته گفت: پس از سال ها دولت اقدامی را در این راستا آغاز کرده ولی باید توجه داشت  57 درصد بازنشستگان قدرت خرید خود را از دست داده اند و این افزایش ها برای تامین نیاز آنها کافی نیست و دولت بایستی برای تامین معیشت جامعه بازنشستگی و کارگری اقدامات جدی تری را صورت دهد.
وی با بیان اینکه موضوع مهم در این زمینه شفاف سازی در خصوص چگونگی اجرای  این تادیه از بدهی دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان است اظهار داشت: جامعه کارگران بازنشسته مطالبات مشروع و قانونی زیادی دارند و
صیانت از اموال تامین اجتماعی یکی از این موضوعات است که بازنشستگان به عنوان سهامداران اصلی صندوق تأمین اجتماعی باید در تصمیم گیری های آن نقش داشته باشند.
صادق زاده اصلاح ساخنار تأمین اجتماعی، ارایه تسهیلات ارزان قیمت به بازنشستگان، واگذاری سهام شرکت¬های شستا را از جمله این مطالبات خواند و گفت: دولت نباید پرداخت مابقی بدهی خود را به تأمین اجتماعی  فراموش کند چرا که در این صورت بهبود وضعیت رفاهی بازنشستگان از سوی تامین اجتماعی روز به روز کاهش خواهد یافت.
مدیره اتحادیه امکان همچنین از فراهم شدن مقدمات تاسیس فروشگاه های زنجیره ای با همکاری این اتحادیه و سرمایه سازمان تأمین اجتماعی برای ارایه خدمات به بازنشستگان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم این فروشگاه ها در تمامی شهرهای بزرگ استانها  برای تامین کالای بازنشستگان با نرخ مصوب ایجاد شود.
صادق زاده با اشاره به مشکلات کارگران بازنشسته فاقد مسکن خواستار توجه بیشتر  اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی آذربایجان شرقی برای در این زمینه و بهره مندی آنان از سیاست های تشویق دولت شد و گفت: احداث مجتمع فرهنگی هنری ، خانه امید بازنشستگان در تبریز از دیگر مطالبات جامعه بازنشستگی تبریز می باشد.
رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز به پیگیری برای تشکیل فراکسیون بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تشکیل این فراکسیون در کنار فراکسیون کارگری مجلس اقدامات سازنده تری برای رفع مشکلات این دو قشر صورت گیرد.
در ادامه این نشست خیراله نورانی، جعفر داداشی زاده، نقدعلی یدالهی، نقی یاری، محمد علی ابراهیمی، سیدرضا سجودی ، جعفر رنجبری، قلی زاده،  ابوالفضل زمان لو، حسین علمی و احد جلالی سایر اعضای هیأت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته تبریز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کانون کارگران بازنشسته تبریز اجتماعی استان آذربایجان شرقی کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اجتماعی آذربایجان شرقی کارگری و بازنشستگی اعضای هیأت مدیره مدیره و بازرسان میلیارد تومان تامین اجتماعی تأمین اجتماعی خواند و گفت همسان سازی فعالیت ها صادق زاده اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش درویش از تمدید قرارداد با بازیکنان به اعضای هیات مدیره

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، امروز یکشنبه ۲۶ فروردین با حضور اعضا و مدیرعامل تشکیل جلسه داد. در این نشست، رضا درویش، گزارشی را از روند اقدامات انجام شده از سوی باشگاه و سایر سازمان‌های ذیربط در ارتباط با واگذاری ۸۵ درصدی سهام که امروز آگهی نوبت نخست آن منتشر شد، ارائه کرد.

وی همچنین گزارشی در ارتباط با وضعیت قراردادی بازیکنان و نفراتی که در پایان فصل جاری، بازیکن آزاد خواهند شد، ارائه کرد. هیأت مدیره در این رابطه گفت‌وگوی مفصلی با تمدید قرارداد این دست از بازیکنان داشت و در نهایت اختیارات خود برای این امر در چارچوب برنامه‌های مالی باشگاه را به مدیرعامل تفویض کرد.

هیأت مدیره همچنین در نشست امروز در ارتباط با جذب اسپانسرها برای فصل آینده رقابت‌ها گفت‌وگو کرد و در ارتباط با فراخوان و برگزاری مزایده عمومی برای جذب بهترین پیشنهاد، تبادل نظر و تصمیم‌هایی اخذ شد.

از دیگر مباحث این نشست، قرائت گزارشی درباره توفیق معاونت حقوقی در جریان پیگیری‌ها در چند وقت اخیر بود که مورد تحسین اعضا نیز قرار گرفت.

کد خبر 6078038

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • بیش از ۱۷۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند
  • کاهش قدرت خرید کارگران با افزایش ۳۵ درصدی جبران نشد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • رقم واقعی حقوق کارگران مشخص شد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند
  • رقم واقعی حقوق کارگران مشخص شد/ یک روایت جدید درباره دستمزد ۱۴۰۳ کارگران
  • گزارش درویش از تمدید قرارداد با بازیکنان به اعضای هیات مدیره