Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، علی اصغر علی اکبری  اظهار کرد: امروز در پی تماس‌های مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر مبنی بر گرفتار شدن سه نفر در ارتفاعات کوه چرمین بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان سیروان به محل اعزام و عملیات جستجو و نجات افراد گرفتار شده آغاز شد.
وی گفت: پس از پنج ساعت تلاش بی وقفه نجاتگران هلال احمر، سه فرد گرفتار شده که غیر بومی استان بودند و به دلیل عدم آشنایی کافی با منطقه در تاریکی شب مسیر خود را گم کرده بودند و قادر به ادامه مسیر نبودند، توسط نجاتگران به پایین کوه منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات با شماره ۱۱۲ امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: امدادرسانی کوهنورد سیروان حلال احمر صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش شدید باران

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات از اعلام هشدار سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۵ استان خبر داد و گفت: در پی پیش بینی بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر و چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی توضیح داد: در این شرایط جوی با توجه به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، دور از انتظار نیست، امدادگران و نجات گران هلال احمر برای کمک به حادثه دیدگان در آماده‌باش هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه بیان کرد: بر اساس هشدار هواشناسی از اواخر وقت یکشنبه تا دوشنبه (۲۶ تا ۲۷ فروردین‌ماه) وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با بارندگی و رعد و برق در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان، در خلیج فارس دور از انتظار نیست و در این استان‌ها هم امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

لازم به ذکر است؛ به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفرهای برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

کد خبر 6077909

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۰۸ نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی
  • نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده
  • جمع‌آوری گیاهان کوهی در مهاباد مرد ۷۱ ساله را به کام مرگ کشاند
  • هلال احمر زنجان در طرح نوروزی به ۷۸ هزار مسافر نوروزی خدمات داد
  • نجات ۲۶ شهروند گرفتار در ارتفاعاتِ مارشک مشهد
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش شدید
  • ۲۶ شهروند گرفتار در ارتفاعات برفی مشهد نجات یافتند
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش باران
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش شدید باران