Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد مرکز جهادی پیشرفت راه آهن از مهمترین اقدامات شرکت راه آهن به شمار می‌رود گفت: در این مرکز از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده خواهیم کرد و این یک اقدام و حرکت رو به جلو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه مرکز جهادی پیشرفت راه آهن با ۲۴ مسئله اساسی در زیرساخت‌ها، سامانه شیوه نامه‌ها، رویه‌ها و فناوری‌ها از مرحله دغدغه تا راه حل موضوع را پیگیری می‌کند، افزود: این اقدامات برای ایجاد تحول چشمگیر در راه آهن در بستر زمان شرایط را فراهم می‌کند.

اسلامی با اشاره به اینکه تعامل وزارت راه با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور یکی از مسائل حائز اهمیت برای پیشرفت کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: باید به سرمایه‌های انسانی به ویژه جوانان و ساختار مردمی توجه کرد؛ چرا که این جوانان نخبه چه در مراکز دولتی و چه در شرکت‌های دانش‌بنیان با وزارت راه و شهرسازی همکاری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید

افزایش عرضه مسکن با دریافت مالیات از خانه های خالی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پیام تخصصی این مرکز آن است که مرکز نوآورانه راه اندازی شده و امید به تحول در راه آهن را زنده می‌کند افزود: در این وضعیت جدید، راه‌آهن سرمایه‌های نوین و نوظهور ایجاد کرده و امید به تحول در راه‌آهن زنده شده است.

اسلامی تصریح کرد: در این وضعیت جدید راه‌آهن سرمایه‌های نوین و نوظهور را صرف پرورش نیرو‌های انسانی متخصص کرده و از مهارت این نیرو‌ها در قالب برنامه‌های مدون استفاده کرده است.

اسلامی اضافه کرد: بررسی نواقص کمبود‌ها در بخش ریلی با استفاده از این مرکز رفع خواهد شد و ما شاهد افزایش سهم ریل از حمل بار خواهیم بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌هایی با بخش خصوصی شرکت راه‌آهن امضا شده است افزود: این تفاهم نامه‌ها زمینه‌ساز کاهش مخاطرات سفر‌های جاده‌ای می‌شود و از سوی دیگر شاهد کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی و نوسازی ناوگان ریلی می‌شود.

او تصریح کرد: از نتایج این تفاهم نامه آن است که در قالب ماده ۱۲ قانون موانع تولید و تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ و همچنین از محل صرفه‌جویی سوخت به نتیجه خواهیم رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نوسازی دو هزار دستگاه انواع واگن ریلی از محل صرفه‌جویی سوخت از دیگر برنامه‌های راه آهن خواهد بود گفت: در سال گذشته ۷۷۸ دستگاه به مرحله اجرایی رسیده و امسال هم با یاری خداوند ساخت ۲۰۰۰ دستگاه واگن را در دستور کار خود قرار داده ایم.

اسلامی با اشاره به اینکه برنامه‌ها برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه طرح لجستیک در دستور کار خود قرار داده ایم افزود: در دو هفته گذشته تفاهم نامه ۸ هزار میلیارد تومانی با ایمیدرو به امضا رسانده ایم که از طریق آن خط دوم راه آهن سنگان به بافق به طول ۷۲۰ کیلومتر به اجرا در خواهد آمد و حجم باری که از این مسیر جا به جا می‌شود به دو برابر افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی به تفاهم روز گذشته هم اشاره کرد و گفت: احیا و تبدیل آپرین به مرکز لجستیکی در این تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده است.

او تاکید کرد: این تفاهم نامه با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی صورت گرفته و احداث سیلوی ۳۵۰ هزار تنی در قالب این تفاهم نامه ساخته خواهد شد.

اسلامی اظهار کرد: افزایش بهره‌وری، بازگشت سرمایه و کاهش هزینه‌های حمل و نقل افزایش ایمنی در سفر از مزایای این تفاهمنامه به شمار می‌رود همچنین توزیع کالای اساسی از مبادی ورودی یا مزارع به صورت مکانیزه انجام می‌شود که نقش موثری در افزایش بهداشت و ایمنی خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اولین گام آن است که توسعه شبکه سازی حمل و نقل ترکیبی از طریق این تفاهم نامه اجرایی شود و با اتصال شبکه حمل و نقلی شاهد بازدهی سرمایه گذاری خواهیم بود.

اسلامی به دیدار امروز مدیران کل وزارت راه و شهرسازی با اعضای کمیسیون عمران هم اشاره کرد و گفت: جلسه سازنده ای بود و هماهنگی‌های بسیار خوبی بین وزارت راه و شهرسازی و مجلس انجام شد و امیدواریم این جلسات برای رفع دغدغه‌های اصلی مردم موثر باشد.

حذف عوارض الکترونیکی در صورت عدم استقبال مردم

او درباره حذف دریافت عوارض در آزادراه‌ها هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم مردم کمک کنند تا طرح‌هایی برای الکترونیکی کردن عوارض اجرا کنیم، اما اگر استقبال نشود به دلیل آنکه هزینه سرمایه گذار و ساخت آزادراه بازنمی‌گردد مجدداً به صورت دستی عوارض آزادراه‌ها را دریافت خواهیم کرد‌.

اسلامی در پاسخ سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره سند راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین هم گفت: این قرارداد نیست بلکه یک سند راهبردی است و کار ارزشمندی است.

او افزود: راه‌های همکاری طولانی در این تفاهم مطرح شده و در حال بررسی و مذاکره تمامی ابعاد آن هستیم و وقتی مذاکره درباره آن به پایان رسید، میتوان اسناد آن را مطرح کرد. هم اکنون دستگاه‌های مرتبط می‌توانند هر بحث مربوط به خود را تبدیل به قرارداد کنند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نوسازی ناوگان جاده‌ای هم گفت: ۵ خرداد ثبت‌نام‌ها برای نوسازی ناوگان کامیونی آغاز شد و تا ۱۰ تیر ۹۹ ثبت‌نام‌ها ادامه یافت.

او افزود: مؤسسات ثبت نام کننده و بخش‌های متقاضی در حال تشکیل پرونده هستند، مذاکره با شرکت‌های داخلی سازنده که تولید کامیون با مشخصات مورد نظر راهداری انجام می‌دهند صورت گرفته است. همچنین با وزارت نفت از محل ماده ۱۲ هماهنگی هایی را انجام داده ایم.

به گفته این مقام مسئول به محض اینکه قرارداد سه جانبه نوسازی کامیون‌ها بین بانک عامل، خودروساز و راهداری آماده شود اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌ در پروژه‌های ریلی برای ساخت از ریل‌های ۳۶ متری استفاده می‌شود و من جایی ندیدم ریل‌ها را نصف کنند. اسلامی این را در پاسخ به سؤال یک خبرنگار مبنی بر نصف کردن ریل‌های ۳۶ متری و تبدیل آن به دو ریل ۱۸ متری گفت و افزود: امیدواریم ذوب‌آهن درخواست ما را که ساخت ریل ۸۰ متری است انجام دهد؛ راه‌آهن تجهیزات حمل ریل ۸۰ متری را دارد و شرکت ساخت هم ریل‌های ۳۶ متری را نصب می‌کنند و من ندیدم جایی این ریل‌ها نصف شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی ناوگان ریلی راه آهن وزیر راه و شهرسازی تفاهم نامه وزارت راه نامه ها راه آهن ریل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه

در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش، رئیس دیوانعالی سوریه و قاضی لیث جبر، رئیس سازمان نظارت قضایی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضایی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرائم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرائم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضایی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک‌های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضایی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضایی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد