Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@04:42:22 GMT

احتمال توقف الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۹۳۴۹

احتمال توقف الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها

 

خبرگزاری فارس: محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که اگر مردم عوارض آزادراهی به صورت الکترونیک را پرداخت نکنند چه مشکلی در ادامه پروژه الکترونیکی شدن آزاد راه‌ها رخ خواهد داد،‌توضیح داد:امیدوارم مردم کمک کنند، طرح‌های تکمیلی برای الکترونیکی کردن آزادراه‌ها نیازمند همکاری مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌در 4 آزادراه پروژه الکترونیکی کردن عوارض را شروع کردیم و اگر مردم نسبت به پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی کم کاری کنند مجبوریم برگردانیم، ‌سرمایه‌گذار نمی‌تواند اقساط تسهیلات را پرداخت کند و باید مردم عوارض الکترونیک را به موقع پرداخت کنند تا ما از الکترونیکی کردن عوارض آزادراهی در ادامه منصرف نشویم.

* پیشنهاد به ذوب‌آهن برای ساخت ریل‌های 80 متری 

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌در پروژه‌ای ریلی برای ساخت از ریل‌های 36 متری استفاده می‌شود و من جایی ندیدم ریل‌ها را نصف کنند.

اسلامی این را در پاسخ به سؤال یک خبرنگار مبنی بر نصف کردن ریل‌های 36 متری و تبدیل آن به دو ریل18 متری گفت و افزود:‌ امیدواریم ذوب‌آهن درخواست ما را که ساخت ریل 80 متری است انجام دهد؛ راه‌آهن تجهیزات حمل ریل 80 متری را دارد و شرکت ساخت هم ریل‌های 36 متری را نصب می‌کنند و من ندیدم جایی این ریل‌ها نصف شود.

* آخرین وضعیت ثبت‌نام ناوگان کامیونی فرسوده/ تشکیل پرونده در حال انجام است

اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر آخرین وضعیت نوسازی ناوگان کامیونی گفت: 5 خرداد ثبت‌نام‌ها برای نوسازی ناوگان کامیونی آغاز شد و تا 10 تیر 99 ثبت‌نام‌ها ادامه یافت.

وی افزود:‌مؤسسات ثبت نام کننده و بخش‌های متقاضی در حال تشکیل پرونده هستند،‌مذاکره با شرکت‌های داخلی سازنده که تولید کامیون با مشخصات مورد نظر راهداری انجام می‌دهند صورت گرفته است. همچنین با وزارت نفت از محل ماده 12 هماهنگ کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به محض اینکه قرارداد سه جانبه نوسازی کامیون‌ها بین بانک عامل،‌خودروساز و راهداری آماده شود اطلاع رسانی می‌کنیم.

اسلامی:هدف‌گذاری ورود دو هزار دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی/ احصاء 24 مسئله اساسی در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مرکز پیشرفت جهادی راه‌آهن 24 مسئله اساسی در حوزه زیرساخت‌ها، سامانه‌ها و شیوه‌نامه‌ها احصا شده است.
محمد اسلامی در مراسم افتتاح مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن که با حضور معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور در شرکت راه‌آهن برگزار شد، اظهار داشت: از مسائل حائز اهمیت پیشرفت باور توانستن و اعتماد به سرمایه ملی به ویژه اعتماد به سرمایه انسانی و جوانان است.

وی ادامه داد:‌امروز مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن افتتاح شد، ما شیوه‌های سنتی که فاصله زیادی با بهره‌وری داشته و امید به تحول و نوآوری را تشویق نمی‌کند را نمی‌پسندیم و سعی می‌کنیم به وضعیت جدید ورود کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: فناوری‌های نوظهور مورد توجه قرار می‌گیرند، نیروی انسانی از ظرفیت‌ها و وضعیت مهارتی ارزیابی می‌شوند و نحوه استفاده حداکثری از توان آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های تحول و رویکرد توسعه و نواقص موجود و جهت‌گیری‌های توسعه‌ای برای استفاده حداکثری از ریل و رشد سهم ریل در ترانزیت بار در این بخش دنبال می‌شود تا سهم حداکثری راه‌آهن در بار و ترانزیت محقق شود.

وی گفت: این موضوع با برنامه پژوهشی در 24 صورت مسئله احصاء شده و در دستور کار مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌سهم راه‌آهن در سفرها و جابجایی بار و تاثیر آن در کاهش مخاطرات سفر نسبت به جاده، ارتقا ایمنی ریلی و کاهش مصرف سوخت در برنامه‌های این مرکز تبیین شده است.

اسلامی گفت:‌در تفاهم نامه با وزارت نفت موضوع ماده 12 و طرح نوسازی ناوگان ریلی و جاده‌ای موجب می‌شود در کاهش مصرف سوخت و افزایش بهره‌وری گام‌های متفاوتی برداریم که یکی از منابع آن همین تبصره 18 است.

وی اضافه کرد: در حوزه ریلی هدف امسال ما ورود 2 هزار دستگاه انواع واگن بار و مسافر و لکوموتیو است. پارسال 788 دستگاه واگن و ناوگان وارد شبکه شد، امسال هم دو هزار دستگاه وارد شبکه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برنامه در اجرای طرح جامع لجستیک دنبال می‌کنیم. تفاهم نامه 8 هزار میلیارد تومانی با ایمیدرو و شرکت‌های صنعتی امضا شد تا 720 کیلومتر خط آهن بافق- سنگان احداث شود تا حجم حمل بار مسیر به دو برابر افزایش یابد.

اسلامی افزود: تبدیل آپرین به مرکز ملی لجستیک در قالب تفاهم نامه 2هزار میلیارد تومانی با بخش خصوصی امضا شد تا سیلوی 350 هزار تنی و واگن حمل غلات راه‌اندازی شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان خواستار تداوم نقش دولت هند در توقف جنگ در غزه شد

وزیر امورخارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای هندی خود تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار یک آتش بس پایدار در غزه و برقراری آرامش صلح و امنیت در منطقه از سواحل مدیترانه تا دریای سرخ است.

به گزارش میزان، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان طی گفتگوی تلفنی، همتای هندی خود را از چگونگی دفاع مشروع ایران و تنبیه رژیم اسراییل مطلع کرد.

وی خواستار تداوم نقش دولت هند از طریق نهاد‌های بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد در توقف جنگ در غزه که ریشه بحران‌های جاری در منطقه است و همچنین پایان تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران خواستار یک آتش بس پایدار در غزه و برقراری آرامش صلح و امنیت در منطقه از سواحل مدیترانه تا دریای سرخ است.

وزیر امور خارجه هند نیز در این گفتگو گفت: از نظر ما مهم‌ترین موضوع این است که شاهد کاهش تنش‌ها باشیم. ما خواستار مسئولیت پذیری همه طرف‌ها و پایانی خوش برای رفع تنش‌های جاری و بهبود اوضاع هستیم.

وزیر امور خارجه هند در پایان نسبت به وضعیت ۱۷ خدمه هندی در کشتی توقیف شده از سوی ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار مساعدت از سوی جمهوری اسلامی در این زمینه شد 

 امیرعبداللهیان در این خصوص گفت ما در حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف شده هستیم و به زودی امکان ملاقات نمایندگان دولت هند با خدمه کشتی مذکور فراهم خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روابط تهران -آنكارا راهبردی و مستحكم است امیرعبداللهیان : آمریکا خطر گسترش بیشتر دامنه جنگ را به درستی درک نمی‌کند

دیگر خبرها

  • روند صدور پروانه‌های ساختمانی و عوارض در بروجن الکترونیکی شد
  • امیرعبداللهیان خواستار تداوم نقش دولت هند در توقف جنگ در غزه شد
  • ضوابط و مقررات توزیع اینترنتی دارو تدوین شد
  • محور‌های ۱۵ گانه یزدِنوین به منظور تحقق شعار سال است
  • ضوابط و مقررات فعالیت سکوها و شرکت‌های توزیع دارو تنظیم شد
  • سند تحولی یزد نوین در راستای تحقق شعار سال/خروج از روزمرگی لازمه تحقق برنامه تحولی
  • اجرای ۱۹۰ طرح، دستاورد سند یزدنوین
  • چهارمحال‌ و بختیاری دومین استان خشک کشور/کمبود ۱۲۳ میلی‌متری بارش‌ها در بام ایران
  • ترافیک سنگین در محور هراز
  • ترافیک سنگین در محور هراز/ تردد روان در جاده چالوس