Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای اعلام کرد: فرآورده‌های گوشتی و غذا‌های آماده مصرف شامل انواع سوسیس و کالباس، ژامبون، انواع پیتزا‌های دارای سوسیس و کالباس یا ژامبون، انواع سمبوسه و فلافل (با روش غوطه وری درر روغن)، نوشیدنی‌ها و فرآورده‌های آن‌ها شامل انواع نوشابه‌های گازدار قندی و غیر قندی، نوشابه‌های انرژی زا، انواع ماءالشعیر، انواع آبمیوه‌های گازدار و بدون گاز ۲۵ درصد، انواع نوشیدنی‌های یخی و پودر‌های نوشیدنی فوری، مشمول کالا‌های آسیب رسان به سلامت هستند و تبلیغ آن‌ها ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کیانوش جهانپور افزود: همچنین انواع روغن‌های خوراکی، انواع سس پر چرب مانند مایونز (با چربی بیش از ۳۰ درصد)، انواع فرآورده‌های سرخ شده مثل چیپس و غلات یا فرآورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت، شیرینی‌های تر، فرآورده‌های کاکائویی، آب نبات، تافی، سیگار و محصولات دخانی، انواع کالا‌های آرایشی شامل فرآورده‌های تاتو و طراحی پوست، انواع رژ لب، ریمل، کرم پودر، پنکیک، خط چشم، مداد آرایشی چشم و لب، رنگ مو و ... نیز جزو کالا‌های آسیب رسان به سلامت است و تبلیغات آن‌ها به هر روش ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: انواع فرآورده‌های برنزه کننده پوست، انواع محصولات آنتی سلولیت و لاغر کننده، همچنین فرآورده‌های صاف کننده، فرکننده و کراتینه کننده مو، دیفنوکسیلات و دارو‌های با احتمال سوء مصرف مانند ترامادول، استامینوفن کدئین و انواع دارو‌های کدئین دار نیز مشمول کالا‌های آسیب رسان به سلامت است و تبلیغ آن‌ها در رسانه‌ها و بیلبورد‌های محیط شهری ممنوع است.
بیشتر بخوانید: وزارت بهداشت: از دستفروشان و منابع نامشخص ماسک نخرید/ ماسک‌ها را بعد از مصرف قیچی کنیدجهانپور تاکید کرد: طبق بند ج ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور هرگونه تبلیغات خدمات و کالا‌های آسیب رسان به سلامت موضوع ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.

وی افزود: بر اساس ماده ۴۸ قانون الحاق به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت هرگونه تولید و واردات و عرضه کالا‌ها و خدمات آسیب رسان به سلامت و دارو‌های با احتمال سوءمصرف، مشمول عوارض خاص تحت عنوان عوارض سلامت هستند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: فهرست خدمات و اقدامات و کالا‌های آسیب رسان به سلامت و دارو‌های با احتمال سوء مصرف توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درصد عوارض (حداکثر ۱۰ درصد ارزش کالا) برای این کالا‌ها در ابتدای هر سال توسط کارگروهی با مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با عضویت وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تعیین و ابلاغ می‌شود.

به گفته وی، ۱۰۰درصد مبلغ وصولی این عوارض پس از واریز به خزانه و مبادله موافقتنامه به‌صورت درآمد - هزینه در اختیار دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار می‌گیرد. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 وزارت بهداشت ممنوعیت تبلیغات کالا های آسیب رسان به سلامت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت