Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، اسد عبداللهی جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی لرستان افزود: در این شرایط سخت نباید اجازه داد رشد صادرات منفی شود که این مهم با شعار و تبلیغ محقق نمی‌شود.

وی کشت و صنعت خرم آباد را از واحد‌های موفق صادراتی استان برشمرد و تصریح کرد: روسیه از بازار‌های هدف این مجموعه بود که به دلیل کرونا فعلا فعالیتی انجام نمی‌شود، اما به دلیل روش بازاریابی اصولی در این مجموعه اکنون صادرات آن به عراق، امارات، عمان و قطر برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۱۰هزار راس دام در این مجموعه پرورش داده می‌شود و کشور‌های حوزه خلیج فار س بهترین دام دنیا را دام نژاد لر می‌دانند و بازار خوبی برای این ظرفیت هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان با تاکید بر تعریف یک سیستم خاص برای صادرات استان اظهار داشت: برخی محصولات تولید استان همچون نخود، لوبیا و دام به نام سایر استان‌ها و از طریق گمرک آن‌ها صادر می‌شود.

عبداللهی استفاده از طرفیت‌های فضای مجازی و نرم افزار‌های نوین دنیا برای معرفی محصولات و صادارت استان را ضروری دانست و گفت: وزارت امور خارجه در حال پیگیری برنامه‌های ویژه‌ای برای یک سوم استان‌ها است که رایزنی برای محصولات کشاورزی استان و حضور در نمایشگاه‌های خارجی با این وزارتخانه در حال انجام می‌باشد.

سه ماهه نخست سال گذشته ۶ میلیون و ۴۲۶ هزار دلار کالا از گمرک خرم آباد صادر شده که این رقم امسال به ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار دلار رسیده است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اکبر فتحی اظهار کرد: بیشترین صادرات محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی به ترتیب عراق، امارات متحده، پاکستان، روسیه، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان بوده است.

وی ادامه داد: آمار مربوط به صادرات نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی عملکرد خوبی داشته است به طوری که صادرات محصولات کشاورزی استان از نظر ارزش نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۴ درصد افزایش دارد.

فتحی افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات محصولات کشاورزی به ۳۴۵ هزار تن رسیده که ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یادآور شد: خشکبار، شیرینی جات، شکلات، فرآورده‌های غلات، صنایع تبدیلی، گل و گیاه دارویی، محصولات حیوانی، محصولات لبنی و میوه و تره بار از بیشترین محصولات و فرآورده‌های کشاورزی صادر شده از آذربایجان شرقی در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: قابلیت صادرات انواع تولیدات به سایر کشور‌ها در بخش باغبانی آذربایجان شرقی بسیار بالا است به نحوی که استان در محصولات باغی همچون کشمش و سیب درختی به دلیل کیفیت بالا جزو صادرکنندگان صاحب جایگاه در بازار‌های جهانی است و قیمت محصولات باغی همچون سیب نسبت به رقبا حدود ۲۰ درصد بالاتر است و بررسی‌ها حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد محصولات باغی استان فرصت صادراتی دارند.

به گفته فتحی سهم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از کشور از نظر ارزشی ۷.۵ درصد و سهم صادرات محصولات کشاورزی استان از کشور از نظر وزنی ۳.۹ درصد است. ارزآوری هرکیلو محصول صادراتی بخش کشاورزی استان به طور متوسط یک دلار است.

 

دیگر خبرها

  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان
  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود