Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، محمد کشتی آرای، کارشناس بازار سکه و طلا در خصوص وضعیت امروز بازار طلای کشور گفت: از روز گذشته و در ادامه معاملات امروز قیمت اونس جهانی طلا با نوساناتی روبرو بود که در نهایت بهای این لحظه اونس جهانی طلا یک هزار و ۸۰۱ دلار است. قیمت هر اونس نقره هم ۱۹ دلار و ۵ سنت است. در بازار داخلی هم با توجه به نوسانات نرخ ارز قیمت سکه وطلا هم با افزایش مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارشناس بازار سکه و طلا افزود: در بازار امروز سکه طرح قدیم با قیمت ۹ میلیون ۹۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۴۵ تومان و نیم سکه هم باقیمت ۵ میلیون و ۳۹۰ تومان داد و ستد شد. ربع سکه هم با قیمت ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی هم با قیمت یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

کشتی آرای گفت: هر مثقال طلای آب شده ۱۷ عیار با قیمت ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، یک مثقال طلای ۱۸ عیار با قیمت ۴ میلیون و ۶۲۷ تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار هم با قیمت یک میلیون و ۸ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

او در ادامه افزود: یک گرم طلای ۲۰ عیار با قیمت ۱ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان، یک گرم طلای ۲۱ عیار با ۱ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۰۰ تومان، یک گرم طلای ۲۲ عیار با ۱ میلیون و ۲۳۳ هزار تومان و یک گرم طلای ۲۴ عیار با قیمت ۱ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

این فعال بازار طلای و جواهر کشور در پایان گفت: در حال حاضر در بازار امروز حباب سکه ۹۲۰ هزار تومان است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت سکه بازار طلا و سکه محمد کشتی آرای پارسی خبر عیار با قیمت یک گرم طلای هزار تومان ۱ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، به بررسی وضعیت بازار و راهکارهای رونق صادرات طلای سرخ و کاهش قاچاق پرداخت.

وضعیت قیمت زعفران در بازار چگونه است؟

میری: هم اکنون قیمت زعفران در بازار تعدیل شده است به طوریکه نرخ هر کیلو زعفران دسته ۷۷ میلیون تومان، پوشال ۱۰۰ تا ۱۰۲ میلیون تومان و نگین ۱۰۵ تا ۱۱۰ میلیون تومان است.

با توجه به روند کاهش عرضه  زعفران طی ماه های اخیر پیش بینی می شود با ازدیاد تقاضا برای صادرات، قیمت افزایش یابد.

قیمت تمامی محصولات از جمله زعفران تعیین کننده عرضه و تقاضاست به طوریکه با ازدیاد تقاضا، قیمت افزایش می یابد.

آیا مشکلات و موانع پیش روی صادرات زعفران مرتفع شده است؟

میری: مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما همچنان وجود دارد و استمرار این روند، صادرات را دچار چالش کرده است. تا زمانیکه مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما مرتفع نشود، روز به روز بر میزان قاچاق افزوده می شود.

با توجه به جایگاه زعفران ایران در بازارهای هدف، تا زمانیکه مشکلات بازگشت ارز مرتفع نشود، زعفران بدون نظارت از کشور ما خارج و مجدد زعفران ایران به اسم دیگر‌ کشورها عرضه می شود.

از مسئولان تقاضا داریم که با بکارگیری مشورت تشکل ها مشکلات پیش رو را مرتفع کنند چرا که با توجه به وضعیت مناسب جوی، تولید زعفران نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت.

از سال ۹۷ نامه‌های زیادی در خصوص تجارت زعفران و چالش‌های این بخش به نهادهای مربوطه از جمله  ریاست جمهوری، وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی و وزارت جهاد زده ولی اهمیتی داده نشده است.

راهکار اساسی رفع مشکلات صادرکنندگان زعفران چیست؟

میری: اگر به صادرکنندگان اجازه دهند که ارز حاصل از صادرات را بصورت توافقی در بازار عرضه کنند، دیگر انگیزه ای برای قاچاق زعفران وجود ندارد. این درحالی است که هم اکنون مابه التفاوت ارز سامانه نیما با بازار آزاد ۳۰ میلیون تومان است.

اگر مسئله برگشت ارز حاصل از صادرات حل شود و اجازه دهند این ارزها را با قیمت توافقی به فروش برسانیم یا به واردکننده کالاهای لوکس به قیمت توافقی بفروشیم، بسیاری از چالش‌های این بخش حل خواهد شد.

صادرکننده داخلی وقتی کالایی را صادر می‌کند، بدلیل آنکه اعتبارنامه یا اعتبار اسنادی ندارد، از این رو تا زمانی که کالا تماما به دست خریدار نرسد، ریسک عدم برگشت پول را متحمل می‌شود. یعنی اگر کالا به دست خریدار به هر دلیلی نرسد، صادرکننده هم پولی دریافت نمی‌کند.

آماری از قاچاق زعفران به بازارهای هدف وجود دارد؟

میری: براساس برآوردهای صورت گرفته  نشان می دهد ماهانه ۱۰ تن زعفران به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

بنابر آمار در سال ۹۹، ۳۲۵ تن زعفران به ۴۷ کشور دنیا صادر شد، درحالیکه سال گذشته حدود ۲۲۰ تن زعفران به ۶۷ کشور صادر شد و به رغم انکه مصرف زعفران در دنیا کاهش نداشته است، از این رو می توان گفت که مابقی این میزان قاچاق می شود. همچنین صادرات زعفران به ۵ قاره دنیا صورت می گیرد.

افغانستان  اعلام کرده که  ۷۹ تن زعفران صادر می کند، در حالی که براساس آمارهای اعلامی خودشان تنها ۱۲ تن تولید می کنند. متاسفانه افغانستان ۶۷ تن زعفران را به نام زعفران افغانستان در بازارهای جهانی به مشتریان ما می فروشد.

با رفع موانع صادراتی تا چه میزان امکان افزایش صادرات وجود دارد؟

میری: اگر موانع صادرات مرتفع شود، پیش بینی می شود که صادرات زعفران به ۴۰۰ تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • عرضه طلای کم عیار به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • قیمت جدید سکه، نیم سکه و ربع سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • بازار آرام طلا و سکه در بازار ؛ کاهش قیمت طلای ۱۸ عیار | جدول قیمت ها
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳ اردیبهشت ماه