Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سامانه هوشمند صدور و پیگیری مجوز‌های الکترونیک طراحی شده و به زودی رونمایی می‌شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از سازمان خصوصی سازی، علیرضا صالح، گفت: با هدف ایجاد شفافیت و نظارت مطلوب بر روند صدور مجوزات سازمان خصوصی‌سازی به شرکت‌ها و خریداران و کنترل انطباق کیفیت اقدامات صورت گرفته با مشخصات مجوز صادر شده، سامانه هوشمند صدور و پیگیری مجوزات الکترونیک طراحی شده و به زودی رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام این خبر اظهار کرد: «طرح جامع توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک با هدف افزایش شفافیت فعالیت‌های این سازمان و نظارت هر چه مطلوب‌تر بر عملکرد سازمان، شرکت‌ها و خریداران در حال برنامه ریزی و اجرا بود و طی دو ماه آینده اولین گام در این طرح عملیاتی خواهد شد.»

وی تصریح کرد: «در حال حاضر شرکت‌هایی هستندکه در آن‌ها سهام کنترلی واگذار شده و خریداران تا زمان انتقال قطعی مالکیت، برای انجام پاره‌ای از فعالیت‌های خود، ملزم به اخذ مجوز از این سازمان هستند و از آنجایی که تکمیل فرایند واگذاری شرکت‌های دولتی و یا در دست واگذاری ممکن است چندین سال به طول انجامد، پیاده سازی نظامی متمرکز و یکپارچه (هوشمند) که بتواند این مجوزات را از ابتدا تا انتها رصد و پیگیری نماید در دستور کار این سازمان قرار گرفت.»

به گفته رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی «این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر رصد کامل فرآیند درخواست تا صدور یک مجوز، اقدامات صورت گرفته پس از صدور مجوز را نیز تا انتها رصد نماید. این مجوز‌ها که بر اساس قانون بیشتر در حوزه‌های ثبت تغییرات حقوقی شرکت، تغییرات در وضعیت مالکیت بر اموال و تعهدات مالی شرکت سهامی باشند در همکاری با سایر سازمان‌ها و نهادهایی، چون بانک مرکزی و سازمان ثبت شرکت‌ها پایش خواهد شد تا اطمینان حاصل آید که اقدامات انجام شده با مشخصات مجوزات صادر شده مطابقت کامل داشته باشد.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صالح رئیس سازمان خصوصی سازی سازمان ثبت شرکت ها سازمان خصوصی سازی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدارهای باشگاه استقلال مشخص شدند

با اعلام سازمان خصوصی‌سازی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به‌همراه چهار شرکت تابعه خواستار خرید باشگاه استقلال شده‌اند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی گفت: مطابق تشریفات مندرج در آگهی عرضه سهام شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس، امروز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ جلسه کارگروه بررسی صلاحیت متقاضیان در محل سازمان خصوصی‌سازی و با حضور متقاضیان تشکیل شد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: در جلسه‌ای که تشکیل شد برای هر یک از دو شرکت پرسپولیس و استقلال یک تقاضا دریافت شده بود.

بازیان اضافه کرد: گروهی از بانک‌های غیردولتی شامل بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین متقاضی خرید سهام پرسپولیس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به‌همراه شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام متقاضی خرید سهام استقلال بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی مدارک متقاضیان خرید سهام دو شرکت یادشده و بحث و گفت‌وگو و پیرامون موضوع، در نهایت با تصمیم کارگروه، صلاحیت متقاضیان مورد تأیید این سازمان قرار گرفت و بر این اساس، مقرر شد سازمان خصوصی‌سازی فهرست این متقاضیان را برای حضور در روز رقابت به سازمان بورس اعلام کند.

بازیان گفت: بر اساس مفاد دستورالعمل مربوطه، در عرضه شرکت‌های بورسی و فرابورسی بررسی صلاحیت تخصصی متقاضیان، توسط کارگروه منتخب هیات واگذاری و توسط سازمان خصوصی‌سازی صورت می‌گیرد و سایر صلاحیت‌ها شامل اهلیت عمومی و تمکن مالی توسط سازمان بورس و شرکت فرابورس صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • ۱۲۹۰۰ شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها در البرز صادر شد
  • فیلم| برای نخستین بار؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد
  • برای نخستین بار ؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد + فیلم
  • خریدارهای باشگاه استقلال مشخص شدند
  • بی اعتبار شدن مجوز‌های کسب وکار‌هایی که فاقد شناسه یکتا هستند