Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی سپاه صاحب‌الامر(عج) گفت: طرح همگام با کشاورز برای توسعه کشت ۳ محصول راهبردی جو، ذرت و کلزا در استان قزوین اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

ابراهیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره برنامه‌های این نهاد در سال جهش تولید اظهار داشت: در برنامه جهش تولید سازمان بسیج کشاورزی سپاه توسعه کشت و برداشت 3 محصول راهبردی جوی آبی، ذرت علوفه‌ای و کلزا برای سازمان بسیج کشاورزی استان قزوین در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای طرح‌های توسعه و اعتلای کشاورزی را از برنامه‌های همیشگی نهاد متبوعش در سال‌های اخیر دانست و افزود: در طرح همگام با کشاورز ابتدا مربیان کشاورزی توسط کارشناسان سازمان بسیج کشاورزی سپاه استان آموزش داده می‌شوند و در مرحله این مربیان به آموزش کشاورزان در روستاها و مناطق روستایی می‌پردازند.

مسئول سازمان بسیج کشاورزی استان با بیان اینکه در این طرح برای هر مربی جغرافیای عملیاتی تعریف شده است، ادامه داد: در شکل قبلی اجرای طرح همگام با کشاورز هر مربی 2 روستا را تحت پوشش آموزشی خود قرار می‌داد، در حالی که در شکل جدید طرح متناسب با محصول راهبردی زیرکشت روستا برای هر مربی در استان قزوین 250 هکتار در نظر گرفته شده است.

باغستان قزوین با مدیریت سنتی حفظ نمی‌شود / باغ‌ها باید سودآور شوندتجدیدنظر برای ادامه فعالیت اصناف، تالارهای پذیرایی و برپایی نماز جمعه در قزوینگمرک موبایلی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

قاسمی کل سطح زیر کشت جو، ذرت علوفه‌ای و کلزا در استان قزوین را 55 هزار و 405 هکتار عنوان کرد و گفت: از این مساحت 7 هزار و 596 هکتار به کشت کلزا، 20 هزار و 609 هکتار به کشت ذرت علوفه‌ای و 27 هزار و 200 هکتار هم به کشت جوی آبی اختصاص دارد که مطابق برنامه بسیج در سال جهش تولید 100 درصد این زمین‌ها زیر کشت 3 محصول یادشده بروند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر میانگین تولید کلزا، ذرت علوفه‌ای و جوی استان قزوین در هر هکتار به‌ترتیب 1/53، 48/33 و 6/81 تن است که باید با ارتقای بهره‌وری در اراضی زیرکشت به‌ترتیب تولید آنها 18، 12 و 10 درصد افزایش یافته و در سال آینده به تولید میانگین 1/81 تن کلزا، 54/13 تن ذرت و 7.49 تن جو در هر هکتار برسد.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کشاورزی بسیج سازندگی بیشتر بخوانید... باغستان قزوین با مدیریت سنتی حفظ نمی‌شود / باغ‌ها باید سودآور شوند تجدیدنظر برای ادامه فعالیت اصناف، تالارهای پذیرایی و برپایی نماز جمعه در قزوین گمرک موبایلی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی بسیج سازندگی کشاورزی بسیج سازندگی سازمان بسیج کشاورزی طرح همگام با کشاورز استان قزوین ذرت علوفه ای محصول راهبردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست

ایسنا/آذربایجان غربی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای استان با استقبال کشاورزان و تلاش کارشناسان این بخش‌ برای سومین سال متوالی در حال اجراست.

علی دیانتی افزود: سطح زیر کشت گندم امسال ۳۰۳ هزار هکتار گندم دیم و ۱۰۵ هزار هکتار گندم  آبی است که از این میزان ۱۸۹هزار هکتار در طرح جهش تولید گندم در دیم زار مشارکت دارد. 

وی اظهار کرد: بیشترین سطح  مربوط به شهرستان بوکان است با  ۵۲ هزار هکتار گندم زار که در این طرح مشارکت دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به بیمه گندم زارها هم اظهار کرد: این موضوع اختیاری است و امسال ۱۳۰ هزار هکتار از گندم زارهای طرح در استان تا این تاریخ زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

دیانتی با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی در اراضی دیم  گزارش نشده است، اضافه کرد: سطح سبز دیم زارها  امسال(سال زراعی جاری) باتوجه به بارندگی های دی و بهمن ماه مطلوب است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: نهاده های  لازم برای کشت‌های  پاییزه را به موقع و مطابق توصیه کارشناسان استفاده کنند و به پیش بینی های هواشناسی نیز توجه لازم را داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، آذربایجان غربی یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت کشاورزی دارد که سالانه ۸۴۰ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات قرار می‌گیرد و حدود ۴۰۰ هزار هکتار آن گندم است.

ارقام گندم کشت شده در گندمزارهای آذربایجان غربی شامل ارقام پیشگام، میهن، حیدری، حیران و زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسنامه دار شدن بیش از ۱۴ هزار هکتار از باغ‌های مازندران
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • «سود» مشوقی برای «مشارکت مردمی» در تولید
  • بازدید و پایش عوامل خسارت زای گیاهی مزارع چنقرالوی پل ارومیه
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجرا است