Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@16:06:48 GMT

صدای کرونا امروز بلندتر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۹۶۵۶

صدای کرونا امروز بلندتر شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین در این مدت ۵۱بیمار بهبود یافته از کرونا از مراکز درمانی این استان مرخص شدند.

آرش نجیمی، مجموع بیماران مبتلا به کرونا بستری در مراکز درمانی این استان به جز کاشان و آران وبیدگل را ۷۱۷نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۲۸بیمار مبتلا به کرونا با وضعیت جسمی بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی از شدت این بیماری رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مهمترین عامل افزایش بیماران کووید۱۹ را رفتار عادی مردم و جدی نگرفتن این بیماری دانست و گفت: شهروندان رعایت بهداشت فردی را جدی بگیرند و این شرایط بحرانی از ماسک استفاده کنند.     انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در اصفهان آمار جدید کرونا آمار کرونا در اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طرح سلامت نوروزی امسال اظهار کرد: از ۲۴ اسفند لغایت امروز، ۶ هزار و ۵۲۰ نفر از کادر سلامت در طرح سلامت نورزی مشارکت فعالانه داشته‌اند که مجموعاً به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور خدمات ارائه کرده‌اند.


 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهم فعالیت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر توسط اورژانس، حدود ۷۰ هزار نفر به‌صورت سرپای در اورژانس مراکز درمانی، حدود هفت هزار نفر در بخش‌های عادی بستری، حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در بخش‌های ویژه، بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر اعمال جراحی اورژانس، بیش از دو هزار و ۶۶۰ عمل جراحی الکتیو و ۳۱ CPR موفق انجام‌شده است.


به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اورژانس ۱۱۵ استان نیز در طرح سلامت نوروزی امسال بیش از ۶ هزار و ۴۲۰ مأموریت داشته که بیش از یک هزار مأموریت آن در حوادث ترافیکی منجر به بستری بوده، بیش از پنج هزار و ۴۰۰ مأموریت غیر ترافیکی، بیش از ۲۰۰ مراجعه به ایستگاه سلامت، ۶۶۰ زایمان، بیش از ۶ هزار و ۱۸۰ سیتی اسکن، بیش از ۲۶۰ MRI و بیش از دو هزار و ۲۹۰ سونوگرافی انجام‌شده است.


دکتر آشوبی همچنین به اهم فعالیت‌های حوزه بهداشتی دانشگاه نیز در طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۵ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آب‌رسانی، بیش از ۸۸۰ بازرسی از مراکز و اماکن بین‌راهی و بیش از یک هزار و ۵۵۰ بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها و ادارات طی این مدت انجام‌شده که از بین آنها حدود ۲۰۰ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند.


وی همچنین از صدور اخطاریه بحرانی و غیر بحرانی برای بیش از چهار و ۶۴۰ مرکز و امکنه متخلف و تعطیلی ۹۴ محل تخلف در سطح استان گیلان در طرح سلامت نوروزی خبر داد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به اهم فعالیت‌های حوزه  غذا و دارو در طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و افزود: طی این مدت از ۲۲ مرکز درمانی، ۶۹ صنف و شرکت توزیع‌کننده توزیعی سطح شهر رشت، ۱۵ کارخانه مواد غذایی فرآورده‌های گوشتی، لبنی و کنسروی بازدید شده است.

آشوبی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی حدود۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر به داروخانه‌های استان مراجعه کرده‌اند، گفت: بازدید مشترک از ۳۵ انبار پخش مواد غذائی، آشامیدنی و بهداشتی در سطح استان، ۲۷۱ بازدید از داروخانه‌ها، شرکت‌های دارویی و بیمارستان‌ها، ۱۰۰ مورد بازدید مشترک از داروخانه‌ها، باشگاه‌ها، عطاری‌ها ١٠٠ مورد و هفت مورد بازدید از شرکت‌های پخش ازجمله اقداماتی نظارتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی طرح سلامت نوروزی امسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • فعالیت درمانگاه خاتم الانبیاء (ص) مهاباد از سرگرفته می‌شود
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان
  • ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد