Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، امیر قائمی اظهار داشت: ویروس کووید ۱۹ بر خلاف ویروس‌های هم خانواده‌اش که «مرس» و «سارس» باشند، همچنان وجود خواهد داشت و باید به زندگی با این ویروس عادت کنیم.

دانشیار انستیتو پاستور ایران، ادامه داد: ویروس کووید ۱۹ آمده که نقاط ضعف ویروس‌های «مرس» و «سارس» را بپوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی راه‌هایی برای گریز از سیستم ایمنی بدن انسان را فرا می‌گیرد.

قائمی با اشاره به نبود دارو و واکسن مقابله با کرونا، تاکید کرد: به نظر می‌رسد که تنها راهکار مقابله با این بیماری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

وی با عنوان این مطلب که تاکنون بالغ بر ۳۰۰ گونه مختلف از ویروس کرونا در دنیا تعیین توالی شده است، افزود: قدرت این ویروس به گونه‌ای است که می‌بینیم سطح ایمنی افراد بعد از ابتلا به این بیماری، به شدت کاهش می‌یابد.

دبیر انجمن ویروس شناسی، گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افراد مبتلا که بهبود می‌یابند، بعد از گذشت سه ماه می‌بینیم که آنتی بادی در بدن آنها قابل شناسایی نیست.

قائمی با اشاره به تغییرات پی در پی ویروس و ساخت واکسن کووید ۱۹، افزود: این مسئله یکی از چالش‌های پیش روی بشر و جامعه علمی جهان است که با آن مواجه هستند.

کد خبر 530790 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ

به گزارش "ورزش سه"، فیفادی ماه مارس برای برخی باشگاه‌های ایتالیایی ناخوشایند بوده و بازیکنان مهمی مصدوم شده‌اند. این آخرین وقفه بازی‌های ملی است که در آن، اکثر بازی‌ها دوستانه‌اند ولی شاهد برگزاری پلی آف یورو 2024 و نیز لیگ ملت‌های کونکاکاف نیز هستیم.

در این فیفادی، سنگین‌ترین هزینه را رم پرداخت کرد، که چهار بازیکن خود از جمله سردار آزمون را به دلیل مصدومیت از دست داد، پس از آن میلان با سه و آتالانتا و اینتر با دو مصدوم قرار دارند. 

در مورد برخی بازیکنان نیاز است در بازگشت به باشگاه‌ها، شرایطشان بهتر بررسی شود ولی مثلا در مورد آزمون و ورونز سوسلوف مشخص شده که مصدومیت جدی است و باید چند هفته دور از میادین باشند. تا به امروز، تعداد بازیکنان سری آ که در این فیفادی مصدوم شده‌اند، به 11 نفر افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند
  • آسیب کووید به اندام ها می تواند به قلب نیز آسیب برساند
  • مایلی‌کهن: پیشرفت اقتصادی؟ چرا ما نمی‌بینیم
  • ضربه ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ