Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@08:30:10 GMT

ایران اجازه قلدری به آمریکا نمی دهد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۹۷۹۳

ایران اجازه قلدری به آمریکا نمی دهد

به گزارش صدای ایران، وزارت امور خارجه به مناسبت پنجمین سال انعقاد برجام در حساب کاربری خود در توئیتر یک یادداشت منتشر کرد.

در این توئیت آمده است: برای پنج سال، ایران متعهدانه عضو توافقی مانده است که بارها از سوی ایالات متحده نقض شده است و هیچ‌گاه آن حمایت وعده داده شده از سوی طرف‌های غربی را دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دستگاه دیپلماسی در یادداشت توئیتری خود افزود: از دید ایران، دیپلماسی اهمیت دارد؛ اما ایران اجازه نخواهد داد که یک قلدر از طریق ارعاب جامعه بین‌المللی منافع ایران را تضعیف کند.



منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پنجمین سال برجام صدای ایران وزارت امور خارجه برجام قلدری آمریکا صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دولت جو بایدن احتمالا روز پنج‌شنبه تحریم‌های نفتی ونزوئلا را در واکنش به آنچه مقامات آمریکایی «شکست» نیکلاس مادورو در اجرای تعهداتش برای برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه در سال جاری می‌خوانند، تمدید خواهد کرد.

ایالات متحده به‌وضوح اعلام کرده است که احتمال تمدید مجوز شش ماهه‌ای که از اکتبر سال گذشته به اعضای اوپک اجازه می‌داد موقتا تحریم‌ها را نادیده بگیرند، وجود ندارد.

این معافیت که در پی توافق دولت ونزوئلا و مخالفان بر سر برگزاری انتخابات اعطا شده بود، درست در نیمه شب پنج‌شنبه به پایان خواهد رسید.

واشنگتن در ماه‌های اخیر بارها تهدید کرده بود که اقدامات تنبیهی برای محدود کردن درآمدهای ونزوئلا از نفت را احیا خواهد کرد مگر اینکه مادورو به وعده‌های خود عمل کند؛ از جمله به اپوزیسیون اجازه دهد نامزد مورد نظر خود را در برابر او برای انتخابات ۲۸ ژوئیه معرفی کند.

این نگرانی وجود دارد که اعمال مجدد تحریم‌ها، هم قیمت‌های جهانی نفت را افزایش دهد و هم بر شمار مهاجرانی که از ونزوئلا به سمت مرزهای ایالات متحده و مکزیک در حرکتند، بیفزاید.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در نشست خبری روزانه خود در واشنگتن بدون ارائه توضیح بیشتری گفت: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که اگر مادورو و نمایندگانش بطور کامل مفاد توافق‌ باربادوس را اجرا نکنند، تحریم‌ها را دوباره اعمال خواهیم کرد.»

با این وجود میلر در جمع خبرنگاران تایید کرد که مادورو به برخی از مفاد توافق باربادوس، از جمله تعیین جدول زمانی انتخابات و دعوت از ناظران بین‌المللی، پایبند بوده است.

دولت مادورو بارها از خود در قبال هشدارهای واشنگتن دفاع کرده و پدرو تله‌چیا، وزیر نفت ونزوئلا نیز در این باره گفته است که «شرکت‌های بین‌المللی همچنان به ونزوئلا می‌آیند. با یا بدون تحریم، ونزوئلا همواره مورد احترام است».

بنا بر گزارش رویترز، صادرات نفت ونزوئلا در ماه مارس به بالاترین سطح خود از اوایل سال ۲۰۲۰ رسید که دلیل اصلی آن عجله مشتریان برای تکمیل خرید خود در آستانه بازگشت احتمالی تحریم‌ها بوده است.

به گفته منابع آمریکایی، دستیاران بایدن پیش از انقضای مجوز خزانه داری ایالات متحده که به ونزوئلا اجازه می‌داد نفت خام خود را آزادانه بفروشد، این موضوع را که دور جدید تحریم‌ها تا کجا باید پیش برود، به بحث گذاشته‌اند.

یکی از گزینه‌های مورد بحث این پیشنهاد بوده که به ونزوئلا اجازه صادرات نفت را بدهند اما استفاده از دلار آمریکا را در چنین معاملاتی ممنوع کنند.

گمان می‌رود در صورت اعمال تحریم‌های جدید، بسیاری از شرکای خارجی نفت ونزوئلا چاره‌ای نداشته باشند جز اینکه بار دیگر تلاش کنند تا بطور جداگانه و فردی، مجوزهایی را در این زمینه از ایالات متحده دریافت کنند؛ کاری که برای سال‌ها انجام می‌دادند.

جنگ اوکراین و کاهش تحریم‌های ونزوئلا

دولت بایدن زمانی تعامل دیپلماتیک با مادورو را آغاز کرد که ایالات متحده به دنبال راه‌هایی برای به دست آوردن نفت بیشتر در بازارهای جهانی، برای جبران افزایش قیمت نفت خام ناشی از تحریم‌های غرب علیه روسیه بود و همین تماس‌ها منجر به عقد توافقی برای کاهش برخی از تحریم‌های سختگیرانه دوران ترامپ علیه کاراکاس شد.

با این وجود، کمیسیون انتخاباتی ونزوئلا همچنان مخالف نامزدی «ماریا کورینا ماچادو» است که در انتخابات مقدماتی مخالفان در اکتبر گذشته به پیروزی قابل توجهی رسید. اپوزیسیون در حال حاضر در حال مذاکره داخلی در این باره است که چه کسی را می‌توان جانشین او کرد.

ایالات متحده و سایر دولت‌های غربی انتخاب مجدد مادورو در سال ۲۰۱۸ میلادی را تایید نمی‌کنند و ساختگی می‌دانند. آنها همچنین دستگیری سیاستمداران و فعالان مخالف مادورو در ماه‌های اخیر را محکوم کرده‌اند.

 

دیگر خبرها

  • سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • درخواست آمریکا از ایران: اجازه بدهید اسرائیل «یک حمله نمادین» انجام دهد + سند
  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله اسرائیل
  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • اذعان اندیشکده انگلیسی به حمله موفق ایران به اسرائیل
  • چالش‌های رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران
  • یادداشت|بازی دو سر برد ایران در عملیات «وعده صادق»
  • یادداشت| حقوق بین‌­الملل، پشتوانه «وعده صادق»