Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمان گفت: ۵۱۲ روستای استان کرمان با تانکرهای آبرسان سایر آبرسانی می‌شوند البته این تعداد روستاها در سال گذشته ۸۱۲ روستا بود که به دلیل بارندگی‌ها، ۳۰۰ روستا از آبرسانی سیار حذف شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد طاهری ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در سطح استان کرمان ۱۳ شهر کرمان، زرند، رفسنجان، چترود، کاظم‌آباد، اسلام‌آباد، ریگان، هنزاء، بم، بروات، منوجان و جیرفت در وضعیت قرمز آب قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمان افزود: این ۱۳ شهر ۶۳ درصد  جمعیت استان را در خود جای داده‌اند که در وضعیت قرمز آب قرار دارند و در چند روزی که شهر کرمان دچار تنش آبی بود ما این مشکل را همزمان در شهرستان‌های رفسنجان و زرند داشتیم.

وی عنوان کرد: کرمان ۲۳۰ هزار واحد مسکونی دارد و هر واحدی از یک کولر آبی استفاده کند ۲۳۰ هزار کولر در روز روشن هستند و اگر هر واحدی دو کولر داشته باشد این رقم دو برابر و به ۴۶۰ کلر می‌رسد و هر کولر به طور متوسط در ساعت ۲۰ لیتر آب مصرف می‌کند.

طاهری ابراز داشت: چندین سال پیش حد میدان آزادی تا چهارراه شفا، ۹۵ درصد آن خانه ویلایی بود و اکنون ۶۰ درصد این خانه‌ها تبدیل به آپارتمان‌های چندین طبقه شده است که شبکه آب جوابگویی این واحدها نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بیان کرد: در چند روزی که در شهر کرمان با قطعی و مشکل آب مواجه شدیم، با ۴ دستگاه تانکر سایر که خودمان داشتیم، دو دستگاه از ارتش، دو الی سه دستگاه از سپاه و دو دستگاه اجاره کردیم علاوه بر حاشینه‌نشین‌ها که هیچ حق و حقوقی قانونی ندارند که ما آب آنها را تامین کنیم اما مدیریت استان دستور داد به دلیل بیماری کرونا و مشکلاتی که وجود دارد حتما به این مناطق آبرسانی شود که این کار انجام شد و وعلاوه بر این مناطق تمام مجتمع‌های آپارتمانی سطح شهر، تانکرهای آبرسان منبع‌های آن را پر کرده‌اند.

طاهری گفت: در تابستان کل مدار آبی ما در مرحله بهره‌برداری است و بعضا ممکن است که تعمیراتی هم داشته باشیم و از بیش از ۱۰۰ حلقه چاه شهر کرمان همیشه ۶ تا ۷ حلقه چاه از مدار خارج هستند و در این راستا ۱۶۰ کیلومتر خط برق‌رسانی به این چاه‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ما محدودیت منابع آبی را در استان داریم، تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا و توصیه به شستشوی مرتب دست‌ها و ...  موجب افزایش بین ۳ تا ۵ درصدی مصرف آب در سطح استان شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بیان کرد: در حوزه روستایی در سال جاری نسبت به سال گذشته به لطف خداوند و بارندگی‌ها وضعیت بهتری در زمینه تامین آب داشتیم.

وی گفت: از ابتدای سال آبرسانی به روستاها به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار شده است و ۵ هزار و ۶۴۲ روستا در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۲۹ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۲ هزار و ۸۴۳ خانوار زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

طاهری عنوان کرد: از ۲ هزار و ۷۲۹ روستایی که بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، یک‌هزار و ۸۷۱ روستا و  ۴۹۸ روستا زیر ۲۰ خانوار از شبکه آبرسانی برخورد هستند.

وی بیان کرد: ۵۱۲ روستا با تانکرهای آبرسان سایر به آنها آبرسانی صورت می‌گیرد البته این تعداد روستاها در سال گذشته ۸۱۲ روستا بود که به لطف خدا و بارندگی‌های اخیر ۳۰۰ روستا از آبرسانی سیاری که برای آنها انجام می‌دادیم کمتر شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان افزود: ۷۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و 2 هزار و ۲۷۴   روستای زیر ۲۰ خانوار  در سطح استان فاقد آب آشامیدنی هستند.

طاهری با اشاره به اینکه میانگین هدررفت آب در استان کرمان بین 26 تا 28 درصد است، ادامه داد: میانگین رقم هدر رفت آب در هر شهر متفاوت است و این میزان در شهر کرمان 18 تا 20 درصد است ضمن آنکه باید مدنظر داشت که در کشورهای توسعه یافته 15 درصد هدر رفت آب را قابل قبول می‌دانند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نرخ بهره‌مندی فاضلاب در سطح استان ۱۱ درصد و متوسط کشور ۴۵ درصد است و با پروژه‌هایی که در حال انجام داریم، پیش‌بینی می‌کنیم در چهار سال آینده متوسط نرخ بهره‌برداری از فاضلاب استان کرمان به ۵۵ درصد برسد.

طاهری تصریح کرد:  تاکنون در پروژه‌ فاضلاب شهر کرمان ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و ۱۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب کرمان اجرا  و کارگاه آن نیز تجهیز شده است و طی ۵ سال آینده تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان آب روستا فاضلاب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان فاضلاب استان کرمان سطح استان ۲۰ خانوار شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد

هیوا لهونیان گفت: در سال جاری با برنامه ریزی‌های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی میباشد از حالت بازفروش خارج و با احتساب آن تمام روستا‌های استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه در کل استان یک هزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

لهونیان گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتور‌های بازفروش و تطبیق با کنتور‌های مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در تعدادی محدود از روستاها، شفافیت و دریافت آسان مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درصورتحساب‌های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان