Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  مدلینگ یکی از مباحثی است که در دنیای مد وجود دارد، ولی در کشور ما تقریباً چند سالی است جزو خط قرمز‌های کارگروه مد و لباس قرار گرفته است و در حال حاضر مقوله‌ای با عنوان مدلینگ نداریم.

وی افزود: ما تلاش کرده ایم تا به این موضوع مثل دیگر موارد علمی در کنار سایر آموزش‌ها نگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، با دوری از تبرّج و مواردی که شرع اسلام با آن مخالف است، در حال طراحی پروپوزالی هستیم تا این نتیجه در کشور رخ دهد. تاکنون هیچ شرکت و موسسه‌ای مجوزی تحت عنوان مدلینگ از ما دریافت نکرده است؛ البته موسساتی بودند که غیرقانونی فعالیت می‌کردند و به محض رصد و شناسایی پلمب شدند.

شفاپور با اشاره به اینکه «مدلینگ» صنعت است و باید در کنار حوزه مد و لباس وجود داشته باشد، اظهار کرد: اگر این صنعت در چارچوب قانونی خود قرار بگیرد و ابزاری برای عرضه‌ محصولات طراحان و تولیدکنندگان باشد، اتفاق خوبی است؛ ما این موضوع را با همین سیاست و هدف پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: اما در حال حاضر بحث مدلینگ به صورت غیرقانونی اجرا می‌شود. برخی از جوانان ما به عنوان ابزار استفاده و آن‌ها را به کشور‌هایی که خاستگاه و جایگاه فرزندان ایران نیست، هدایت می‌کنند. ما جلسات متعددی را برگزار کردیم تا با در نظر گرفتن تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران، بستر لازم را به وجود بیاوریم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس عنوان کرد: ما همواره دنبال این بودیم که از افرادی که در دنیای مجازی برای مدلینگ تبلیغ و فعالیت می‌کنند، دعوت کنیم در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران کار و از انجام فعالیت‌های غیرشرعی و غیرعرف دوری کنند. خوشبختانه جلسه‌ای با این دوستان در فضای مجازی داشتیم و همه آن‌ها قبول کردند که تحت نظارت کارگروه ما قرار بگیرند. اگر این اتفاق رخ دهد و آن‌ها تمام موارد عرف و شرع را رعایت کنند، می‌توانیم به بحث مدلینگ توجه بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مدلینگ یکی از صنعت‌هایی است که خواهان بسیاری دارد. جوانان ما فکر می‌کنند که مدل شدن ثروت بسیاری برایشان به ارمغان خواهد آورد؛ در صورتی که این طور نیست. کسی که بخواهد مدل باشد و تمامی قوانین را رعایت کند، به این سمت هدایت نخواهد شد؛ ولی آنچه موسسات غیرقانونی در اذهان فرزندانمان جا می‌اندازند، این است که مدلینگ پولدارشان می‌کند. مدلینگ به صورت حرفه‌ای باید چارچوب داشته باشد؛ تلاش ما این است صنعت مدلینگ را با مجوز رسمی که به ما ابلاغ می‌شود، در اختیار موسساتی قرار دهیم که تابع قوانین جمهوری اسلامی در حوزه‌ مد و لباس هستند. اگر این اتفاق رخ دهد، از جذب فرزندانمان به آن سوی آب‌ها جلوگیری می‌شود.

شفاپور درباره دلیل گرایش جوانان ایرانی به مدلینگ خارج از کشور گفت: بسیاری از بچه‌های ما به آن سمت کشیده شدند تا این هنر را در آنجا یاد بگیرند. وقتی صنعتی که آن‌ها به فرزندان ما القا می‌کنند با چیزی که در کشورمان با آن روبرو هستیم مغایرت داشته باشد، به نوعی تضاد به وجود می‌آید.ما به سمتی می‌رویم که این صنعت را مانند صنعت‌های دیگر مورد حمایت خود قرار دهیم. من حدود ۸ ماه است که به کارگروه ساماندهی مد و لباس آمده‌ام. در این مدت به همراه سایر اعضا، سعی کردیم نکاتی که به صنعت مدلینگ ضرر می‌رساند را حذف کنیم تا این بخش هم بازویی برای صنعت مد و لباس باشد.

وی افزود: تعریفی که ما در بحث مدلینگ ارائه داده ایم این است که همه شئونات را باید در نظر گرفت؛ مثل موسیقی بانوان. وقتی وارد فضای موسیقی بانوان می‌شویم، می‌بینیم که در امنیت کامل کار می‌کنند و هیچ فیلم و تصویری از اجراها و فعالیتشان بیرون نمی آید.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، در خصوص برگزاری نمایشگاه مجازی مد و لباس بیان کرد: اگر هفته‌های مد در کشور‌های دیگر را رصد کنید، می بینید که آن‌ها هم به صورت مجازی فعالیت می‌کنند. بنابراین ما هم به این سمت حرکت می‌کنیم؛ حرکتی مجازی که دنیا آغاز کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: به همه‌ طراحان و کسانی که می‌خواهند در این عرصه فعالیت کنند، می‌گویم که  همه چیز در سایه قانون امکان پذیر است. فقط باید صبر داشته باشند و از حضور در کلاس‌های غیرمتعارف و فاقد مجوز بپرهیزند. در غیر این صورت تا آخر عمر ممنوع‌الکار می‌شوند؛ بنابراین خوب است با کارگروه حرفه‌ای مد و لباس آشنا شوند. ان شاء الله بتوانیم تمام ابزار را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد مد و لباس صنعت مدلینگ کارگروه ساماندهی مد و لباس صنعت مد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس ستاد امر به معروف استان با اشاره به اجرای طرح بازرسی از مراکز درمانی و بهداشتی استان گفت: مرحله نخست طرح نور که با هداف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی اجرا می‌شود، تذکر و ارشاد است.
حجت الاسلام پیش قدم با تأکید بر اینکه کشف حجاب حرام شرعی، سیاسی و نوعی قانون شکنی است، افزود: کسی که قانون را رعایت نکند مجرم است و باید با او برخورد قانونی شود.
وی با تأکید بر لزوم تبیین گری و تذکر لسانی نسبت به افراد بدحجاب، بیان کرد: پایه و اساس طرح نور با هدف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز در وهله نخست تذکر و ارشاد است، اما اگر ثابت شود فرد به صورت سازمان یافته به دنبال هنجارشکنی و ترویج فرهنگ منحط غربی است با او برخورد قانونی خواهد شد.
پیش قدم ادامه داد: به همت گروه‌های مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، بازرسی و تذکر لسانی از مراکز درمانی و بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد آعاز شد.
این طرح در راستای مطالبات مردمی و اجرای قانون درمراکز درمانی استان شروع شده است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • استخدام مدل زن؛ ماهی ۱۵۰ میلیون تومان!
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • کشف حجاب وارداتی است!
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟